The end is near.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu The end is near.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

The end is near....

Door: ~!*Vera*!~

Blijf op de hoogte en volg Vera

06 Juli 2006 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Jah jah ik weet het.... het heeft veel te lang geduurt voor ik weer eens een berichtje op mijn site zet... Maar jah, die laatste loodjes weer he... Want jah, het was nog de hele tijd die afstandelijke Zaterdag, maar nu heeft het echt een naam....OVERMORGEN!!! vlieg ik al weer naar huis. En neej ik ben er niet echt blij om en niet echt treurig... Beetje heel erg dubbel laten we het daar maar op houden! Euh maar goed, waar was ik gebleven? M'n verjaardag geloof ik. Laat ik daar maar mee beginnen dan...Toch nog even gechecked, en ik zie dat ik ook nog niets verteld had over Youth Day. Dat is een vrije dag hier in Zuid-Afrika om de kinderen/jongeren te herdenken die omgekomen zijn bij gevechten/rellen in 1976, bij verzet tegen de apartheid. Ook hier in Port Alfred werd dit groot " gevierd". Natuurlijk stonden wij weer vooraan om te helpen met alle activiteiten! Samen met Josien heb ik 's ochtends bij het springkussen gestaan! Het is in 1 woord te omschrijven: Chaos!!! Die kinder ( eigenlijk allemaal uit de township) kennen het springkussen eignelijk helemaal niet, dus die gingen helemaal uit hun dak! Maar jah, wij moesten ze dus onder controle houden zonder hun taal te spreken.. Beetje lastig! Verder was het wel erg leuk en gezellig, en we hebben de minister van sport van Zuid-Afrika nog even een hand gegeven en een praatje mee gemaakt!

Twee dagen later was het zover: Vera werd 20!!! Uiteindelijk heb ik een hele relaxete (?) nix doen dag gehad! Er waren maar weinig mensen op de campus en dus was het lekker rustig! Nog wel leuke cadeautjes gekregen! Dus bij deze: Nichtjes bedankt!!! :D Super leuk die cadeautjes!

De week daarna stond in het teken van voorbereidingen treffen voor een trouwerij. We moesten met alle tweede jaars een trouwerij regelen. Eigenlijk alles was al wel geplant: wij moesten alleen tafels klaar zetten, extra mensen regelen om te helpen en zorgen dat alles op tijd aanwezig was: borden, bestek etc. De trouwerij zelf was op zaterdag, dus vrijdag alles al opgedekt en zaterdag alle laatste dingetjes regelen. De trouwerij zelf was heel vreemd en raar, maar daar zal ik niet te ver over uitweiden...

En toen.....Zondag 25 Juni!
Renske wilde nog heel graag olifanten zien, en had dus bij een park in de buurt geregelt ( na een heel zielig verhaal op gehangen te hebben: student, arm, 5 maand in afrika en nog geen beest gezien...) dat we met heel veel korting nog een dagje konden game driven! Met andere woorden wilde beesten kijken! En een aantal hele lieve mensjes hier hadden mij de game drive op verjaardag gegeven!
Dus op zondag lekker vroeg al richting Kariega, het park waar we heen gingen!
En jah mijn laatste droom die ik nog wilde verwezenlijken in Zuid-Afrika ( zo dat klinkt zwaar...) is uitgekomen! ik heb op ongeveer vier meter afstand leeuwen gezien! En ook nog olifanten, de neus van een nijlpaard, een achtervolging met neushoorns en zebra's met stukken eruit zijn aan onze auto voorbijgekomen! Met tussen de twee game drives door een super lekker lunch-buffet werd de dag wel een heel erg super mooie ervaring! Alleen een beetje jammer dat Nederland dan 's avonds op zo'n bagger manier 't WK uitgetrapt moest worden, maar jah...

Euhm es even kijken wat we verder nog gedaan hebben...Nou eigenlijk voornamelijk lopen stressen voor de Module Opdracht die afgelopen Vrijdag helemaal klaar en mooi en goed enzo ingelevert is!
Afgelopen weekend nog naar het Grahamstown festival geweest met z'n allen, wat ook erg gezellig was! :D

Deze week is redelijk rustig: dinsdag hebben we presentaties gehad, met 7 punten van de 8! Vera blijblij! :D
Vrijdag, morgen dus, hebben we onze eindtoets en daarna koffers inpakken! Vandaag hebben we even afscheid genomen van alle operational staff: keuken personeel, schoonmaak mensjes en beveiliging etc! Gezellig even taart gegeten met z'n allen!

Nou en dan is het al weer zo ver: afscheid nemen van iedereen waarmee ik 5 maand lang samen gewoont heb! Wordt wel beetje triest denk ik.....

Nog even voor alle duidelijkheid: ik vertrek om 4 uur ongeveer vanuit Port Elizabeth en ben na 2 keer overstappen om 9.20 weer in Amsterdam! :D

Dit was denk ik wel mijn laatste stukje op mijn site... Misschien dat ik er nog een verslagje van mijn reis opzet en daarna is mijn Zuid-Afika avontuur weer over...

Dus deze keer niet tot de volgende keer...snik... Iedereen bedankt voor het trouw lezen van mijn website!

Kus Vera

  • 06 Juli 2006 - 09:25

    Saskia:

    Nou hier zijn errug blij je weer te zien en je verjaardag te vieren. Dus... tot zondag dan maar!
    xxx Saskia

  • 06 Juli 2006 - 10:50

    Irene:

    Ikke is wel blij dat je weer terug komt!!

    Dan heb ik weer een huisgenootje hahah heb er zin an!

    Jammer dat ik er niet bij kan zijn maar zodar ik tijd heb kom ik je opzoeken waar je ook mag zitten!!

    Kus

  • 06 Juli 2006 - 12:30

    Tamara:

    Raar he dat het er bijna op zit. Had ik ook, dus begrijp goed wat je bedoelt. Maar heb je weer iets om ooit misschien naar terug te gaan. Een hele goede terugreis gewenst. Mooi dat je het zo naar je zin hebt daar.
    Tot de zomer denk ik.

    Groeten Tamara

  • 06 Juli 2006 - 13:07

    Suzanne:

    Heeey vera!!

    Wooooow, het ziet er allemaal echt weer supergaaf uit!!! :D Echt prachtige foto's!! Zooo mooi die leeuwen!! jeetje hey!! Kan je toch maar mooi even zeggen dat je weilde leeuwen hebt gezien!!:D echt leuk!! Ik ben blij dat je het zo naar je zin gehad hebtm, en ik hoop dat je de laatste twee dagen ook nog een beetje leuk hebt!! Ga je nog iets doen of alleen maar inpakken!!?? In ieder geval een goede terugreis, en ik hoop je in het volgende schooljaar weer ns lekekr tegen te komen in de bus richtig Grunn!:D

    Groetjes, Suus

  • 06 Juli 2006 - 17:35

    Pap En Mam:

    Prachtig al die foto's we hebben weer genoten.Wij zijn blij dat je er weer bijna aankomt, je bedje staat opgemaakt dus we zijn er klaar voor. Als jij en wij zorgen op tijd op Schiphol te zijn hebben we veel tijd om verjaardagen te vieren!!!! liefs en tot gauw

  • 06 Juli 2006 - 19:16

    Debbie:

    Hey meissie, Je hebt echt fantastische dingen mee gemaakt die niemand je meer zal afnemen. Hier in NL zijn we allemaal wel weer blij dat je weer thuis komt en ik zal je zondag opwachten samen met je pa en ma op schiphol. Dikke kus

    Debbeltje

  • 07 Juli 2006 - 09:16

    Steffie En Japie (je Vader):

    Hallo Vera,
    Nog gauw even een berichtje naar de andere kant van de wereld. Nu jij daar bijna weg bent, ga ik er bijna naar toe! Ik hoop dat het voor mij minstens zo leuk wordt als jij het tot nu toe hebt gehad. Ik wens je een behouden reis terug en misschien spreken we elkaar nog even voor ik vertrek. De groeten van je vader (die naast mij zit) en mij, Steffen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 54501

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: