Op de helft... :) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Op de helft... :) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Op de helft... :)

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

10 Maart 2009 | Aruba, Oranjestad

Helaas helaas ben ik al weer op de helft van mijn Aruba avontuur! Aan de ene kant heb ik heel erg zin om weer terug te gaan naar Nederland, om voor het eerst in lange tijd ergens iets ‘eigens’ te krijgen. Maar aan de andere kant, vind ik het té jammer om hier weg te gaan! Leuke collega’s, leuke mensen om mee om te gaan, heerlijk weer en dat gevoel als je lekker in je autootje over het eiland scheurt; onbeschrijfelijk! Toen ik mijn rijbewijs haalde, snapte ik niet dat iedereen altijd tegen mij zei; auto rijden is echt leuk joh, lekker die vrijheid. Ik heb dat nooit begrepen, tot vanmiddag!
Maar daarover later meer, nu eerst terug naar vorige week dinsdag waar ik geëindigd ben vorige week.

En ik moet zeggen het is een vrij easy rustig aan weekje geweest. Dinsdag moest ik sluit draaien en was ik dus de hele dag vrij. Eigenlijk de hele dag vrij weinig gedaan. ’s Middags met Ramona wezen lunchen in de Paddock en nog even wezen shoppen. Daarna heerlijk op het strand gelezen met Elisa en Fleur, waar het zo warm was dat we echt het water in moesten! Het was echt te warm die dag, en ben dan ook weer een beetje verbrand toen! Ik geloof dat ik er echt nooit aan ga ontkomen om te verbranden hier! Daarna gewerkt tot sluit en lag dus weer pas om 4 in m’n bedje!

Vandaar dat ik woensdag vrij weinig heb uitgevoerd; eerst beetje uitgeslapen, daarna geinternet en toen was het al weer tijd om t werken om 1 uur!
Voor donderdag geldt eigenlijk hetzelfde! Ten eerste te lui om iets te doen, ten tweede regende het te hard… Gelukkig lukte het toen uiteindelijk wel om even bij te kletsen met Mam via msn! Woensdag ochtend hadden we het geprobeerd maar was mijn computer niet lief en werkte dus niet mee…

Vrijdag moest ik even met m’n auto naar t verhuur bedrijf, waar ze iedere week ’t water en oliepijl controleren! Dus die kant op gereden en toen het klaar was dacht ik, laat ik even van ’t eiland gaan genieten en lekker rondje rijden. Nou, daar kwam ik al snel van terug! Het begon namelijk echt keihard te hozen! Het was echt dood eng: mensen blijven lekker 80 rijden ( terwijl 70 op het hele eiland de max snelheid is, hoorde ik gister…), ruiten wisser werken niet, de wegen staan blank en de gaten vallen in de zandwegen. Hmmz, niet echt ideaal, dus maar meteen terug naar Perle om daar maar weer aan de bar te gaan hangen tot ik weer om 1 uur aan ’t werk kon! Nou jah werk was het niet helemaal te noemen! Zoals ik geloof ik al een keer verteld heb, staat mijn hele bar blank als het wat harder regent, dus de hele middag niets kunnen doen. Vervolgens werd het rond 3 uur droog, om tijdens diner tijd weer keihard te gaan regen! Daardoor bleef het lekker rustig in het restaurant en was ik om 9 uur precies klaar met werken! waarna ik bij marjon en ilse ging zitten. Er is familie over van ilse dus kwamen ze bij ons eten. Daarna een super leuke avond gehad. Eerst op Perle met een salsa/latin avond wat echt heel gezellig was. Daarna werd ik meegesleurd richting Señor Frogs, een club in Oranjestad, waar je gewoon een keer geweest moet zijn! Wat een tent! Maar goed, de Bob, ik en nog een vriendin waren nog al moe, dus na anderhalf toch maar richting Perle gegaan. Maar jah, dan kom je daar aan, hoor je Nederlandse muziek uit de bar klinken en denk je: ach nog even kijken! Dus samen met Kim toch nog even naar de bar gegaan waar we tot 4 zijn blijven hangen en gezellig hebben zitten kletsen…

Zaterdag was ik echt kapot…Neej ik had geen kater,maar was zo ontzettend moe, het was niet normaal meer! Heb de hele dag niets gedaan! ’s Ochtends aan de bar gehangen, daarna even geluncht met Marjon, Ilse en Ramona omdat het Ramona haar laatste dagje op het eiland was! Heel jammer dat ze wegging, maar jah…Dat is het leven hier natuurlijk, mensen komen en mensen gaan contstant…Daarna weer naar de bar en zitten wachten tot ik moest werken…Gelukkig was het erg rustig met sluit en waren we gewoon netjes op tijd klaar!

En toen kwam zondag… Zondag was Tsunami dag. Klinkt spannend of niet. Kijk je aan ’t begin van de maand op de planning staat erop; Zondag 8 maart kan veranderen vanwege Tsunami. Euh, sinds wanneer plannen we die? Maar goed, het blijkt dat Tsunami een super leuke Arubaanse band is van ongeveer 10 man die kwam optreden! Dus heel veel locals kwamen hierheen en er werd onwijs gaaf gedanst! ( zie foto’s en hopelijk filmpje als het allemaal lukt! ) Het werd uiteindelijk een super chaotische dag,maar wel heel gezellig! Moest werken van 1 tot 9 en toen sluit van 1 tot half 3 ’s nachts! Er stond iemand achter de bar die niet kon sluiten dus moest ik blijven… maar goed, mag de uurtjes lekker doorschrijven, dus allemaal prima! :D

Jah en toen was het alweer vandaag ;) Lekker vrij dagje gehad, wat echt heel relaxed was! Eerst lekker uitgeslapen, toen gebruncht met een lekker omeletje en daarna rond gecrost over het eiland. Wat een gevoel is dat: lekker rijden over een zonovergoten eiland met 30 graden! Echt heerlijk! Daarna nog even lekker op het strand gelegen om bij te kleuren en daarna weer terug naar Perle. En nu zit ik hier lekker in de lounge te kletsen met wat gasten enzo!


Nu moeten jullie even helpen duimen dat het internet zometeen gaat werken en dat ik dit stukkie ook echt op de site kan zetten want het lukte eerder niet! Hoophoop, duimduim ;)

Dikke kus,

Vera

  • 10 Maart 2009 - 04:50

    Stanja:

    Hoi Vera
    Klinkt allemaal weer heerlijk! Ik hoor het al, de perfecte werkvakantie. Hier is het echt 'maart roert zijn staart'; meer herfst dan lente en nog bijna geen crocusje te ontdekken. Je neemt toch straks wel wat lekker weer mee terug he?
    Liefs, Stanja

  • 10 Maart 2009 - 08:00

    Pap En Mam:

    Gezellig even weer alles te lezen !!! De filmpjes zijn ook goed gelukt. Dat wordt zeker nog wel even oefenen om ons te laten zien hoe het moet?!?! veel plezier! Kus pap en mam

  • 10 Maart 2009 - 08:57

    Saskia:

    Hey Veer,
    Hoe zit het met jouw salsa-kunsten. Er zijn vast Antillianen genoeg die jou dat graag willen leren. Geeft Claudius Phillips ook nog wel eens een optreden weg? Helemaal hooked zijn wij van Saca e Boem. Geniet nog lekker van de andere helft en we kijken alweer uit van je volgende verhaal.
    Groetjes van ons.

  • 10 Maart 2009 - 10:57

    Arjen:

    Hey zussie!

    ook eens ff een berichie van mij...blijf daar blijf daar!! het is hier koud...de ene dag bakken met regen en de volgende dag weer ruiten krabben :S niks waard! maar mooi daar hey, mooie foto's leuke belevenissen! stanja vragt of je niet wat weer mee wil nemen...maar stuur maar vast wat voor uit met de post das nog beter :P

    nou heel veel plezier nog! tot msn...
    kus ar

  • 11 Maart 2009 - 09:42

    Marjon:

    Ja je zou ook gewoon wat langer kunnen blijven...
    Kun je ook zouk leren dansen.. hehehe
    na tot morgen op de quad;)

    Ayoo sunchi Marjon

  • 11 Maart 2009 - 20:26

    Annemarie:

    Heey veer,

    Moet toegeven dat ik je avonturen niet echt goed volg.....maar over een maand zien we elkaar weer en dan kunnen we weer uitgebreid bijkletsen! Geniet van je laatste tijd daar! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 54478

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: