Was ik weer...! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Was ik weer...! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Was ik weer...!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

25 Maart 2009 | Aruba, Oranjestad



Wauw, een half dagje later dan anders, en nu al wordt er gevraagd naar een nieuw stukkie… Ik ga er vanuit dat het mijn eigen schuld is, omdat ik zo braaf iedere maandag/dinsdag een nieuw stukkie op mijn site zette. Maar eigenlijk kan ik wel zeggen dat het een zeeeer rustig weekje is geweest waarin ik niets bijzonders gedaan heb. Maar toch, bij deze mijn stukkie bij afgelopen week. ;

Na mijn onwijs relaxete werkdag op maandag, was ik dinsdags vrij. Best vreemd voor mij, want heb sinds ik hier werk altijd maandags vrij gehad. Ik heb daarna dus ook de hele week het gevoel gehad dat ik een dag achterliep.
En het was weer een lekker rustig dagje: beetje aan het strand gelegen, maar was mijn zonnebrand vergeten, dus kon niet te lang blijven liggen. Daarna wat boodschapjes gedaan en ’s avonds uit eten geweest met Marjon, bij Iguana Cantina: een Mexicaans restaurant.

Op woensdag moest ik weer gewoon werken van 1 tot 9 officieel, wat ik wel jammer vond. Het was namelijk National Anthem & Flag day. Een soort Koninginnedag denk ik, alleen nu staan de flag en het volkslied centraal. Ik heb hier dus helaas niets van mee gekregen, behalve dan dathet heel druk was, ik tot 11 gewerkt heb, en ik mijn uren dubbel uitbetaalt krijg! Ik had eigenlijk wel even willen rondkijken in Oranjestad of zo, maar hoorde van anderen al dat het niet heel bijzonders was. Niets gemist dus waarschijnlijk!

Donderdag hebben we onwijs gelachen op het werk. Ik moest weer 1-9, maar om half 4 hadden we ‘koffie training’. Het was voornamelijk om goede cappuchinos te leren maken. Nu kunnen degenen die er waren dit wel, de enige die het niet kan was er niet. Heel handig natuurlijk. Maar goed, het begon met een filmpje over espresso en hoe je dat maakt. Daarna kregen we uitleg bij onze eigen machine. Uiteindelijk kwam het er op neer dat we ons gedroegen als de gemiddelde brugklasser en we dus echt niet serieus waren. Dit kwam ook doordat die vent niets nieuws te melden had en hij een half uur lang met de machine aan ’t kloten is geweest om een goede espresso te maken. Waarna onze baas vervolgens de dag erna gewoon alle instellingen terug zette omdat de koffie te sterk was.

Vrijdag daarintegen was wel weer een geslaagd dagje. Eerst gewerkt van 8 tot 5. Daarna zou ik naar de Paddock om 6 uur, maar zat nog even lekker aan het zwembad en ging dus uiteindelijk pas om 6 uur douchen. Toch kreeg ik het voor elkaar om half 7 in de Paddock te zijn, waar Marjon oogcontact had met twee coast guards op een bootje, net buiten de Paddock. Na wat overleg en gelach van onze kant, hadden we bedacht dat we toch wel erg graag mee wilden op dat bootje. Maar helaas ze gingen weg! En toch…geduld is een schone zaak, dus wij bleven braaf zitten wachten, en toen ze terug kwamen hebben we ze toch maar even gewenkt. En jah ook gevraagd of we mee mochten. Het antwoord wat we kregen stond ons niet zo aan; is goed, maar we moeten even wachten tot het donker is. Hmmz, oke: Aruba, bootje, donker worden… Niet echt een goed teken toch? Maar jah, met 3 meiden, tegen 2 jongens, die toch wel heeeel duidelijk coast guard op hun kleren hadden staan, dan denk je toch; vooruit dan maar! Dus weer heel braaf zitten wachten tot ze terug kwamen. Na een tijdje begonnen we toch te twijfelen, maar ze kwamen terug! Daarna lekker een uur of zo over het water gescheurd met het bootje, en alle 3 hebben we ook nog even mogen sturen!

Daarna door naar Moomba, om wat te eten. Het hele restaurant was afgehuurd door 200 italianen, en een hele groep mensen van perle moest werken. Ik vond het toch wel erg grappig om een keer toe te kijken hoe zij aan het werk waren, want normaal zie ik ze alleen bij mij aan de bar! Verder heerlijk mee zitten bleren met het bandje dat in de bar zat te spelen, want bij ‘Sweet Home Alabama ‘ kan ik me toch echt niet stil houden hihi!
Daarna met Ilse nog even gezellig aan de bar gezeten in Perle, waar het weer Latin night was.

Zaterdag verder niets bijzonder gedaan, alleen gewerkt. Het was onwijs rustig dus mocht ik om 8 uur stoppen met werken, wat een luxe haha!

Zondag had ik geregeld dat ik ’s middags vrij zou zijn, want Ilse zou ging meelopen in een modeshow, bij een wedding fayre in het Westin hotel. Eerst zou ik bij Marjon even op internet om mijn foto’s naar haar en ilse en arjanne door te sturen. Maar ook daar wilde het niet lukken en viel internet uit op het moment dat ik verbinding had! Daarna hoorden we dat de modeshowtijd veranderd was en zijn we meteen die kant op gegaan. Even rond gekeken, maar ik durf toe te geven dat mijn eigen georganiseerde wedding fayre toch echt beter was haha! Alleen de modeshow kon ik niet aan tippen, die was echt heel erg leuk! Ik hoop weer foto’s te kunnen plaatsten, zodat jullie het kunnen zien! ;)
Daarna nog even wat gegeten en heel even op het strand gelezen, maar toen begon het te regenen… Daarna nog even snel mijn geleende boek uitgelezen, zodat die mee terug kon naar Nl met een vriendinnetje van Arjanne, en toen weer op naar het werk!

Maandag was weer mijn vrije dag, waarin ik vrij weinig uitgespookt heb! Beetje rondgekeken voor souvenirs, beetje op het strand gelegen, met Marjon wezen winkelen en daarna bij Marjon gegeten, want de meiden moesten nog steeds mijn foto’s hebben.

Ikheb op het moment een redelijke internet verbinding, dus ga snel dit stukkie er op zetten!

Dikke kus,

Vera

  • 25 Maart 2009 - 16:45

    Mam:

    net nog met je gekletst en nu snel je site bekeken. fraaie foto's vooral die 1ste het lijkt wel of je uit jampotjes drinkt. liefs pa en mam

  • 25 Maart 2009 - 23:30

    Marjon:

    Je bent het pokeren vergeten:P
    Ma leuk verhaaltje weer.. nog even van je genieten en dan kun je NL gaan voorverwarmen voor mij:D

    Drumi dushi straks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 54478

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: