Wat een eiland...! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Wat een eiland...! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Wat een eiland...!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

03 Maart 2009 | Aruba, Oranjestad

Al weer een week voorbij, wat gaat de tijd toch snel! Deze week weer veel van het eiland gezien, en vandaar dat mijn stukkie ook een dagje later is dan normaal!

Vorige week was ik gestopt op Maandag en het feit dat ik niet kon uitslapen. Ik kan me nu alleen niet meer herinneren waarom dat was haha!
Waarschijnlijk gewoon het feit dat ik hier altijd lekker rond een uurtje of 7 wakker ben… Nu ik de laatste dagen altijd rond 2 uur in bed lig, wordt het ’s ochtends al 8 uur/half 9, maar toch…

Maandag was nationale feestdag op Aruba: Carnaval maandag. Ik heb altijd vrij, maar Marjon was ook vrij, wat natuurlijk erg gezellig was! Marjon had zondag haar auto naar de garage gebracht voor wat onderhoud, dus met mijn verschrikkelijke auto richting Gotcha gereden om haar auto op te halen. Daarna mijn auto thuis gedumpt en richting de Natural Bridge gereden! Onderweg even gekeken bij de school waar Marjon lesgeeft. Ze heeft echt iets leuks gemaakt van haar klaslokaal, maar het is nog steeds heel duidelijk dat er echt geen geld is!
En daarna op weg naar wat ooit de grootste trekpleister van Aruba was: De Natural Bridge! Een brug uitgeslepen door de zee, die in middels is ingestort. Hier doen rare theorieën de ronde over; onder andere de theorie dat de ouders van Nathalie Holloway er mee te maken zouden hebben…Uhuh…
Maar goed, het was ook wel interessant om te zien waar de brug geweest was, en om op het babybruggetje te staan. Er is namelijk nog een klein natural bridgje vlak naast de grote ingestorte! En wat een onwijs gave natuuur daar ook: rotsen, een super ruige zee die op de rotsten knalt en gewoon ruige natuur!
Daarna was het tijd voor lunch bij Scandals en ’s avonds nog lekker gegeten bij Taco Bell!

En dat was natuurlijk mijn vrije dagje al weer en dus op dinsdag was het back to business! Omdat ik 8 tot 5 moest werken kon ik ’s avonds gezellig uit eten met Marjon, Ilse, Ramona en Lisa bij Bingo,een leuke Nederlandse tent.

Woensdag moest ik dan mijn eerste sluitdienst draaien, wat betekend dat ik pas om 6 uur hoefde te beginnen! Een lekker lange dag vrij dus eerst! En die begon met het eindelijk ruilen van mijn auto de verschrikkelijke! Ik heb bij het inleveren ook gemeld dat ik het eigenlijk niet vond kunnen dat ze iemand met deze auto de weg op sturen! Ze was het eigenlijk ook wel met me eens, maar zei dat het echt alleen in noodgevallen was…
Maar goed, nu heb ik een lekker scheurbakkie, waarvan alleen het stuur los zit, wat vooral grappig is!
’s Middags nog even wat gedronken bij Rembrandt met Ramona en de stad in geweest. Daarna gewerkt tot een uurtje of 2…Gaap…

Donderdag en vrijdag ’s ochtends niet veel bijzonders gedaan aangezien ik beide dagen om 1 uur moest werken. Op donderdag was het echt gekkenhuis in het restaurant en was ik dus pas om half 11 klaar i.p.v 9 uur…
Vrijdag avond zou ik eigenlijk de stad in gaan als ik klaar was met werken, maar ik was helemaal kapot. Gelukkig vonden Marjon en Ilse het gezellig om even naar Perle te komen, en dus hebben we lekker hier aan de bar gehangen, en hoefde ik dus niet meer te rijden! :D Het was echt een super leuke avond met echt onwijs goed salsa dansen!

Afgelopen zaterdag even snel geluncht met Marjon om daarna weer om 1 uur aan t werk te gaan. Gewerkt tot 9 uur en gewacht tot een collegaatje klaar was, die ik even naar de stad moest brengen. Terwijl ik zat te wachten kwam ik in gesprek met de ouders van een collega, die net aangekomen waren. En toen ze vroegen waar ik vandaan kwam, en antwoorde: Emmeloord moesten ze erg lachen en bleek dat hij uit Emmeloord kwam, en zij uit Ens! Maar ze waren al 30 jaar geleden verhuist naar Apeldoorn. Erg grappig om zo opeens iemand te ontmoeten die uit Emmeloord komen!

Zondag moest ik ook weer om 6 uur werken. Dit komt doordat die ouders van de collega er zijn en hij dus wat meer vrij heeft. Ik had met Marjon afgesproken om wat leuks te gaan doen, alleen konden we niet bedenken wat. Toen ik rond een uurtje of 12 bij haar was, hadden zij en Ilse bedacht dat we naar de Grotten konden gaan. En wat een super idee was dat zeg…! Zie foto’s van alles wat we tegen gekomen zijn! Onder andere de Lourdes Grotten, waar beelden en bloemen en zo staan. Ook wilden we naar de Tunnel of Love, maar die was helaas dicht. Gelukkig konden we in Grot nr 2 wel naar binnen, en wat gaaf was dat!!!
’s Avonds een vrij heftige avond achter de bar gehad, doordat ik onverwachts alleen stond. En dan heeft Vera een probleem, want ik kan niet frituren en ken geen lekker shotjes…En als je dan een groepje aan de bar hebt hangen die dit beide wil krijg je problemen! Ik was echt super kwaad, door dat iedereen er maar gewoon van uit gaat dat ik alles weet/kan en dus amper ingewerkt wordt. Uiteindelijk alles goed gegaan, en kan ik nu wel frituren en shotjes maken… Maar toch, niet echt een lekker gevoel aan over gehouden. Op maandag bleek ook dat mijn collega gewoon had moeten blijven, maar hij vond van niet grrr…
En toen was ik al weer bij gister aanbeland: weer mijn vrije dag maandag! Heerlijk rustig aangedaan: tot een uur aan de bar gezeten, om wat dingetjes qua werk te regelen, gezellig met fleur te kletsen en wat te internetten. Daarna even lekker op het strand gelegen, maar had geen boek bij me, en vond het dus vrij saai. Nog heel even de stad ik geweest en ’s avonds lekker tapas gegeten bij Salt & Pepper met Marjon. En toen was het tijd voor studentnight in Perle wat ook weer erg gezellig was.

Het is weer een super lang verhaal geworden zie ik, dus ik ga er snel mee stoppen, om het meteen op m’n site te gaan zetten! Ook foto’s komen er hopelijk snel bij, maar dat hangt even af van internet zo!

Sunchi Vera

  • 03 Maart 2009 - 13:51

    Irene:

    Jaaaa nu ben ik de eerste!

    Weer onwijs leuke verhalen en ik wacht met spanning op de foto's.

    Spreek je wel ff aan op msn ;)

    Kusje!!

  • 03 Maart 2009 - 18:01

    Melissa:

    Ehj oud moduulgenootje;-),

    Zo wat leuk al je verhalen te lezen!! Echt aan het genieten van de wereld!!!

    Genietse!!!

    Liefs Melissa

  • 03 Maart 2009 - 20:16

    Pap En Mam:

    Hey Veer, net terug uit Eindhoven natuurlijk nog gauw voor het slapen je stukkie gelezen en je foto's bekeken. Dit keer lazen we ook voor ons nog nieuws, ook wel een keer leuk. En natuurlijk prachtige foto's. Liefs pap en mam.

  • 04 Maart 2009 - 14:30

    ED:

    Ben nu weer volledig op de hoogte.Groeten uit Apeldoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 54478

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: