Volleybal is waar het om draait..... - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Volleybal is waar het om draait..... - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Volleybal is waar het om draait.....

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

26 Juli 2008 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Volleybal!

Helemaal kapot van een heerlijk weekend weg ben ik vorig weekend begonnen aan dit stukkie. Alleen..ik was te kapot om t af te maken, en na een crazy week @ work, ga ik het nu even snel aftypen!
Het is alweer vier! weken geleden dat ik thuis was, en buiten het werk om hebben de weken in het teken gestaan van volleybal!

Het eerste weekend terug in Engeland ging ik uit eten met de meiden van volleybal zoals ik in m’n vorige stukkie vertelde.

Het weekend daarna was het tijd voor het East Hants Picknick Volleybal Tournement. Maar eerst moest er gewerkt worden. Het hotel heeft problemen met te weinig medewerkers in alle afdelingen en dus ook op receptie. En op de receptie is het niet gewoon receptioniste, maar een nacht receptionist. En dus worden andere medewerkers op getrommeld om te helpen. Onder het mom van: dat is altijd weer leuke ervaring, heeft Vera ook jah gezegd tegen een night shift. Dus op vrijdag avond, na een normale werkdag van 9 tot 5 en een volleybal training van 2 uur, begon ik om 11 uur aan mijn night shift. Tot een uurtje of 2 ging het goed; gasten die langs kwamen, een Nederlandse gast waar ik even leuk mee gekletst heb, en de head chef, die vanwege een vroege ochtend shift in t hotel bleef slapen, om half 3 het hotel binnenkomt wandelen. Daarna werd het moeilijk….drie uur en vijf uur waren zwaar, maar met een rondje hotel, wat te eten en te drinken en een collega die je de ins en outs van het hotelnachtbaantje probeert uit te leggen, kom je de nacht wel door!

Om 7 uur was het dan uiteindelijk tijd voor bed! Om half 8 sliep ik eindelijk, om 2 uur later wakker gemaakt te worden door een overactieve huisgenoot die het nodig vond de badkamer een schrobbeurt te geven! Dus maar opgestaan en m’n tas ingepakt voor een weekendje volleybal!

Rond 2 uur zouden Carly en ik opgepikt worden door Elise om richting volleybal te gaan. Alleen hadden Carly en ik afgesproken om 12 uur in de stad, dus eerst maar even wezen shoppen ( F&B voor onderweg & t weekend!)en een stop bij Starbucks! Daarna midden in de stad, (op t plein voor station; voor mijn bezoekers van t laatste jaar die nu weten waar ik t over hebt als t goed is! ;) )even gevolleybald! Wij vonden het onwijs grappig natuurlijk, maar onze medepleingebruikers iets minder! Terwijl we toch heel goed bezig waren en heel voorzichtig speelden!

Aangekomen op volleybal terrein was het tijd voor tent op zetten! Euh jah…
Aangezien Carly de tent meegenomen had, dacht ik dat ze ongeveer wist wat het was, hoe het moest en hoe t eruit zou moeten zien. Maar niet dus…hahaha! Gelukkig heb ik af en toe m’n momenten van helderheid en kon ik redelijk bedenken hoe de tent werkte. En gelukkig was er nog iemand die nog heel even kon helpen toen het tent doek wel heel groot was en ik t niet alleen onder controle kreeg. Daarna bij twee van onze teamgenoten gekeken die ook op zaterdag al speelden. Eentje heeft heel netjes gewonnen en daarmee twee flessen wijn gewonnen. Die vervolgens heel netjes aan de alcohol voorraad werden toegevoegd. Aangezien Engelsen erg alcohol fan zijn was er genoeg. Dus na het eten, waar we ongeveer 2 ½ uur op moesten wachten werd het tijd voor drank spelletjes. Erg grappig natuurlijk, en om 1 uur, na nog een blik op de disco geworpen te hebben ( de dj was op de dansvloer te vinden, dus 1 blik was genoeg en we hadden t opgegeven ) was het tijd voor bed! Ik dacht dat ik moe genoeg zou zijn om heerlijk te slapen, ook al lag ik dan op de grond in m’n slaapzak. Helaas bleek het te koud en sliep ik dus weinig! En toen was het op zondag tijd voor onze wedstrijden! We speelden in een poule met 4 teams en iedere wedstrijd duurde 30 minuten. Deze poule was dus alleen voor ’s ochtends. Voor ’s middags werd er dan een nieuwe poule ingedeeld, naar aanleiding van de kunsten van die ochtend. Daardoor speelde je ’s middags tegen teams van je eigen kunnen.

Maar aangezien wij nog nooit zo slecht gespeeld hebben als toen, maakte het voor ’s middags al niet eens meer uit waar we speelden! Helemaal niet toen onze twee sterkste spelers weg moesten om te gaan trainen bij hun andere club. ( Jah hoor we worden gewoon ingewisseld, net zo makkelijk…)

Al met al een een gezellig weekend, en daarom was het dit weekend tijd om het nog eens dunnetjes over te doen!

Na een 4 ½ dagen durende werkweek mocht ik om 1 uur weg van t werk! Joehoe! Wel met een halve dag vakantie ( die 3 uurtjes kon ik niet eens gewoon vrij krijgen na al mijn inzet daar… ) maar goed! Dus ik dacht: snel op fietse ( naar het liedje van skik ;) ), naar huis en dan omkleden en rustig wachten op mijn lift. Maar helaas, m’n band besloot net nu lek tezijn en dus moest ik eerst m’n fiets nog droppen bij de maker. En nu denkt iedereen, kan ze die zelf niet plakken. Natuurlijk kan ik dat! Of niet pap?Hahaha! Maar… m’n fiets klonk alsof ie t binnenkort op ging geven en dus laat ik hem maar meteen even na kijken. En dus kwam ik heel netjes om 2 uur m’n huis binnen wandelen terwijl ik opgehaald ging worden om…precies: 2 uur! Gelukkig was Jo, mijn taxi ;), ietsje laat en dus kon ik nog net omkleden en m’n tas klaar maken! En toen was het op naar Bath! Ongeveer twee uur rijden bij Basingstoke vandaan, en wat een verschil in omgeving! Bath blijkt een erg mooie stad te zijn, met de mooie gelige zand?stenen of zoiets. Naar wat ik gehoord heb, moeten alle huizen in Bath van die steen gebouwd worden en worden die stenen daar speciaal gemaakt.

En weer moest eerst de tent opgezet worden. Aangezien ik nu met Jo een tent zou delen, was het een andere tent. En een aanzienlijk lastiger tent haha! Maar na het lezen van de instructies,wat volgens onze teamgenoten toch echt niet kon, en wat hulp lukte het ook deze keer weer! Daarna was het tijd voor eten! Het werd de verschrikkelijkste restaurant belevenis ooit, die ik jullie dus verder zal onthouden! Erg lang verhaal, maar t einde is dan wel weer t vermelden waard: 9 van de 12 gerechten zijn niet betaalt! ;)

Na nog lekker bij de tent gezeten en gekletst te hebben was het zaterdag om 7 uur toch voor t gevoel wel heeel erg vroeg dag. Om 9 uur moesten we klaar staan op t volleybal veld, want rond half 10 zouden de wedstrijden beginnen. Waar we vorig weekend heel lekker wedstrijden van 30 minuten speelden, was het nu volle bak er tegen aan en hele wedstrijden ( best of 3 sets) spelen!

Na een heerlijk dagje op t veld, waar we alle wedstrijden verloren rond een uurtje of 6 tijd om weer richting tent te gaan. Aangezien dit weekend in het teken stond van previous years, moest er ook dit jaar indian curry besteld worden als avond eten. En idd, heel netjes naar de camping gebracht natuurlijk! Om van 19 mensen de bestelling op t nemen heb je nog al wat tijd nodig, dus na ongeveer een uur was het tijd om te bestellen. Nadat Carly de hele bestelling doorgegeven had, en heel netjes studenten korting geregeld had ( carly en ik waren de enige twee onder 27, dus toen ze langs kwamen was t niet heeeeel geloofwaardig…) werd het wachten, wachten, wachten……
Na heeerlijk gegeten te hebben, dook al snel iedereen de tent in…het was inmiddels een uurtje of 11 en de volgende dag moesten we weer rond 9 uur op t veld staan. Maar… de tenten moesten al meteen opgebroken worden en meegenomen! Dus idd vroeg op staan!

Ook op zondag hebben we heel braaf alle wedstrijden verloren, maar wel een onwijs leuk weekend gehad!

En helemaal moe en onuitgeslapen begon ik toen aan hectisch weekje op t werk! Maandags buitengesloten van kantoor…( dan zeggen jullie natuurlijk allemaal: moet je ook maar gewoon op tijd naar huis gaan, in plaats van om 7 uur nog show arounds in het hotel te geven! Maar jah, kan soms niet anders….) Dinsdags m’n fiets weer opgehaald, die gemaakt had moeten zijn, maar helaas nog steeds rare geluiden maakt. En… de tuin opgeruimd. Zie fotos: it says it all…

Want jah, Vera gaat verhuizen. Heel erg jammer, maar de verhuurder wil het huis terug om de een of andere reden, en dus heeft Lisa (hotelmanager) een ander staff house gevonden. Stukje dichter bij het hotel, dus dat is wel lekker. Alleen moeten we helaas voor 5 nachten in t hotel slapen, en moet ik dus voor mijn laatste 1 ½ maand nog verhuizen. Maar goed, kan ik mooi even oefenen met al m’n spulletjes in pakken: Hoever denken jullie dat ik kom hihi? Euh idd, ik denk niet erg ver…

Dit weekend redelijk rustig for a change. Had gedacht dat ik vandaag de hele dag zou moeten werken, aangezien we twee functions hebben in het hotel, maar de Operations manager denkt dat ie t alleen af kan dit keer, dus ga ik vanavond een paar uurtjes receptie draaien. Veel rustiger, relaxeter, en een compleet nieuwe afdeling voor mij. Dus leuk. En aangezien onze televisie het begeven heeft en internet erg veel afwezig is, heb ik waarschijnlijk toch niets beters te doen haha! ( jaja, als de technologie het af laat weten, weet Vera niet wat ze moet doen hahah! Ik ben t lezen ook bijna zat dus..)

Morgen komt Leonie gezellig langs. Hopelijk deze keer wel picknicken in t park, maar eerst…: Een ipod kopen voor Vera! In mijn vorige berichtjes heb ik verteld over de starpoints die je krijgt als je je goed inzet of ‘the extra mile’ gaat voor gasten of collegas. Ik heb inmiddels 95 pond bij elkaar gespaard, en dus genoeg centjes voor een Ipod. Ik ben altijd tegen die dingen geweest, maar goed toen m’n minidisc na 7 jaar trouwe dienst opgaf, moest ik toch iets nieuws. En als je dan een Ipod kan gaan halen voor ‘niets’, jah dan is zelfs voor mij de keus snel gemaakt! Ik beloof in m’n volgende stukkie te laten weten wat ik nu echt van die dingen vind!

Voor de komende periode weinig spannends op t programma, maar dat betekent niet dat het saai is: volgend weekend een bruiloft, waar ik dus wel moet werken ( miss wordt ik ooit nog wel eens rijk??? ) , en een event in Basingstoke: Balloons over Basingstoke, een evenement met luchtballonnen, waar ik dus nog wel iets van mee hoop te pakken! ( Kijken hoor, niet vliegen! hahaha!) En verder: afscheid nemen van kamergenootje van de laatste 6 maanden, verjaardags feestjes van huisgenootjes vieren, verhuizen, team building dag, volleybal fun day…genoeg te doen dus! En natuurlijk houd ik jullie weer op de hoogte!

Ik ga snel de fotos uploaden, voor internet te af laat weten!

Tot snel,


Vera x


  • 26 Juli 2008 - 11:58

    Mam:

    hey veer je hebt zo te zien echt stoer werk verricht in jullie tuintje. Ik dacht dat jullie op een camping gekampeerd hadden maar zo te zien is het een stadion???? of zo midden in de stad? leuk je verhaal weer te lezen

  • 26 Juli 2008 - 13:49

    Vera:

    Oeps, niet goed uitgelegd: wij hebben idd op een camping gekampeerd, maar deze tenten stonden naast het speelveld! was een omgeving foto! ;)

    Liefs,
    Vera

  • 26 Juli 2008 - 18:19

    Marjon:

    Hey Veertje

    Sorry dat ik niet op je email reageerde. Heb het laatste paar dagen zo druk gehad met laatste voorbereidingen.. Nog een klein weekje en dan woon ik ook in het buitenland haha!
    Maar lekker sportief bezig jij!! Zag ik op een van die foto's Vera met een alcoholische versnapering?? haha
    Na mail je nog wel voor ik vertrek!

    Doegg dikke kus Marjon

  • 27 Juli 2008 - 07:04

    Stanja:

    Hoi
    Nu even geen tijd om je hele verhaal te lezen, maar veel liefs from Down Under! Het eerste Hilton al gespot in Melbourne, leuke stad hoor! Nu in Sydney.
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 54487

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: