Eindelijk!!! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Eindelijk!!! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Eindelijk!!!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

26 Augustus 2008 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

17 Augustus:
Hmmz raar geval: na dagen werken, twee dubbele shifts en een team building day heb ik eindelijk een dagje vrij…en dan verveel ik me…. Met Eastenders ( Het Engelse GTST ) op de achtergrond, dacht ik dat ik wel weer eens een nieuw stukkie kon typen voor m’n website!

Eerst even een update na mijn vorige verhaaltje: Jah een ipod is toch wel zo goed als iedereen het doet voorkomen!

K weet even niet waar ik moet beginnen met mijn nieuwe stukkie haha! Heb weer een paar redelijke drukke weken gehad. Ik ben onder andere verhuist! Op 8 augustus moest ik mijn huisje van het laatste jaar verlaten. Al mn kaartjes van de muur én al mijn spullen inpakken! Erg jammer, want ik was graag tot het einde in t zelfde huis gebleven! Maar goed, dit betekende een ‘trial run’ voor spullen pakken. Hoever zou ik komen met al mijn spullen en mijn koffertje? Euh... neej idd niet ver! Uiteindelijk eindigde ik met een grote koffer, kleine koffer, twee sport tassen en een laptop tas. Houd hierbij in gedachten dat ik over 6 weken naar huis vlieg met alleen een koffer, kleine koffer en laptop tas. Jah inderdaad, dat staat gelijk aan: klein probleempje! Dus mocht nog iemand zin/tijd hebben voor een retour autoritje Nederland-Engeland, is more then welcome om mij op te komen halen met al mijn spulletjes!

Maar goed, na 5 nachtjes hotel ( waarvan ik 3 dagen gevlucht ben naar Leonie in Londen) konden we op woensdag 13 augustus in ons nieuwe huisje! En ik moet zeggen: tis niet verkeerd! Ruime woonkamer, super luxe keuken voor een staff house en houten vloeren! Ik heb ook eindelijk mijn eenpersoonskamer kunnen regelen. Heb er vrij weinig voor hoeven doen gelukkig, het werd mij gewoon meegedeeld door de manager, wat het een stuk makkelijker maakte. Enige probleempje is douche, waar vrij weinig water uit komt. Verder alles super!

En gister heb ik nog wat kunnen toevoegen aan onze inboedel. Ik heb namelijk een Wii gewonnen! We hadden gister ( 16 augustus ) team building day met alle collegas van C&B. Doordat we verspreid zijn over 5 hotels, hebben we niet erg veel direct contact. We hebben wel team meetings, maar doordat er twee delen zijn in ons team ( Conference sales, die allemaal in de hub werken, en alle Event Coördinators in de 5 verschillende hotels) hebben we twee verschillende team meetings. Daarom hadden Martijn en Ben, de managers bedacht dat het tijd werd voor een leuk dagje fun met z’n allen. Ze deden al weken geheimzinnig over deze dag, wat er zou gebeuren, wat we zouden gaan doen en hoe actief het zou gaan worden. De dag stond in het thema van de Olypmisch spelen. Aan het begin van de dag werd duidelijk gemaakt dat we zo veel mogelijk medailles moesten verdienen met de verschillende onderdelen van deze spelen. Ben,onze team captain maakte al snel duidelijk dat het zeker de moeite waard zou zijn om zo veel mogelijk mediales te verzamelen. Hij kon alleen nog niet zeggen waarom. We begonnen met het zoeken van de olympische ringen in het hotel. We kregen allemaal een hint waar de eerste zou zijn en bij elke ring lag een nieuwe clue. Met een klein beetje cheating won ons team deze eerste ronde! En dus was de eerste medaille binnen. Daarna werd het iets serieuzer met stop, start en continue. Iedereen moest opschrijven wat ze vinden dat er moet veranderen in the team: dus wat we moeten stoppen, waar we mee moeten beginnen en wat al goed gaat, dus waar we mee doormoeten gaan. Kwamen zeker erg goede dingen uit naar voren! Na nog wat gepraat en gedaan was het tijd voor lunch en de mini Olympics. Martijn en Ben hadden de Wii aangesloten op een projector en dus konden we de olympische spelen op een groot scherm. Het ging er erg hard aan toe want niemand wilde voor de rest onderdoen! Na de 100 meter sprint, hoogspringen, 4x 100 meter en kleiduif schieten was het tijd voor de afsluiting van de dag en de prijs uitreiking. Dit was het moment dat Martijn bekend maakte dat iemand van ons de Wii zou winnen. Iedereen had al zijn medailles ingeleverd en in een doos gedaan. Uit die doos werd 1 naam getrokken en die persoon won de Wii. En jah hoor, die persoon was ik! Het blijkt achter af dat de het een prijs van rond de 300 pond is, aangezien er een extra spel en extra controllers bijzaten. Hoe ik het allemaal thuis ga krijgen, geen idee, maar goed daar denken we over een maandje wel weer over! ;)

Euhm, wat heb ik verder nog gedaan de afgelopen weken…Vrij weinig noemenswaardig eigenlijk! Zoals ik zei ben ik een weekendje naar Leo geweest, om even bij te komen van alle werk en stress haha! Hebben een heerlijk rustig weekendje gehad, met films, pizza en niets doen. Op zondag zijn we naar Mamma mia de film geweest, wat echt super was!Onwijs leuke film en wil nu eigenlijk ook nog zeker naar de musical. Maar of dat er in de komende 6 weken nog van gaat komen is de vraag! Heb nog maar 1 weekend vrij, verder is alles volgeboekt met van alles en nog wat! Komend weekend ga ik nog een keertje voor een lang weekend naar London. Leonie is jarig en haar ouders, en 2 vriendinnen zijn in Engeland, dus ga ik ook even bij haar langs. Als het goed is en het nog steeds het plan is gaan we maandags naar de dierentuin in London! :D

Ik zit me net te bedenken dat ik komende week al weer een jaar in Engeland ben! Vorig jaar op 20 augustus ben ik begonnen! Het is een onwijs leuk, spannend, leerzaam, druk jaar geweest, wat ik voor geen goud had willen missen! De meeste gestelde vraag aan mij is op dit moment dan ook: wat ga je doen als je terug bent in Nederland. En dat is nu juist ook het grootste vraagteken op dit moment! Eigenlijk heb ik nog geen idee wat de volgende stap ‘in real life’ zal zijn! Dus mocht er nog iemand een leuke idee hebben voor een leuk baantje, laat maar horen!

Ik duik zo m’n bedje in, en zal proberen dit stukkie morgen op t werk op mijn site te zetten!

25 Augustus:
En weer een week verder! Haha, ik heb echt geprobeerd om bovenstaand stuk op de site te zetten maar helaas. Van 3 USB sticks, ben ik inmiddels terug naar 1 gegaan, en wil die ene nou net niet matchen met mijn werk computer! Erg lastig, en de reden dat ik nu dus weer een stukkie zit bij te typen!

Doordat deze maandag bank holiday was, en dus een vrije dag in engeland had ik een lekker lang weekend. Om mijn irritante huisgenoten te ontlopen en Leonies verjaardag te vieren had ik maar weer een weekendje Londen geboekt! Voor de verandering ;)

Op vrijdag had ik een halve dag vakantie opgenomen, zodat ik voor alle trein/underground drukte in het hotel zou zijn. Dit is nog gedeeltelijk gelukt ook! :D Na eerst lekker gerelaxed te hebben in t hotel ( beetje tv kijken, boekje lezen…) was het tijd om Londen in te gaan om Leo te zoeken. We zouden elkaar zien in de stad, waar zij met haar ouders en twee vriendinnen zouden komen. Na lang zoeken, wachten en telefoontjes over en weer stonden we dan eindelijk op het zelfde station! ;) Dus snel op zoek naar een leuk restaurantje, wat al snel gevonden was in Bella Italia. Heerlijk gegeten en na nog een drankje in een favoriete bar van Leo ging ik weer terug naar t hotel. Zaterdag was het tijd voor het event van t weekend: een kijkje op het werk van Leonie: Claridges het beste hotel van londen. Een onwijs chique 5 sterren hotel. Na nog een kopje thee in de bar zijn we naar the Royal Albert gegaan om de concert kaartjes voor die avond op te halen. Leonie en haar ouders zouden naar een concert en daarna uit eten. Na geluncht te hebben ben ik richting hotel gegaan en Leonie met haar ouders naar de Proms ( het concert) Ik heb in t hotel lekker room service bestelt, in bad gelegen en tv gekeken, met andere woorden nog beter gerelaxed dan de avond ervoor!
Op zondag was het plan dat ik Leonie en haar ouders ergens zou zien, dat we zouden lunchen, haar ouders uitzwaaien en dan naar de dierentuin. Maar helaas…liep het allemaal wat anders haha!
Toen Leonie om 10 uur belde wat het plan was besloten we toch maar dat ik eerst uit en weer in zou checken. Daarna zou ik haar bellen om te zien wat het plan dan zou zijn. Aangezien ik het hilton compleet voorbij liep, heb ik ongeveer een half uur extra gelopen ( jah ik weet het: heel gezond! ) voordat ik kon inchecken! Dus tegen die tijd had Leonie afscheid genomen van haar ouders en ging ze nog even snel haar kamer op ruimen. Dus tegen de tijd dat we elkaar zagen op het station was het helaas te laat om nog naar de dierentuin te gaan. Dus toen moesten we iets anders bedenken. En dat werd een lekker wandelingetjes naar Kings Cross Platform 9 ¾ ! Voor degene die dit niet kennen: dit is het Platform waar Harry Potter in de boeken/films altijd de trein neemt naar ‘school’ oftewel de tovenaarswereld! Op het platform rent hij dan met zijn bagage karretje door een muur heen. Op het station hebben ze dan ook een bagage karretje in de muur vast gezet, zodat het net lijkt of je er door heengaat! Na een drankje op het terras, besloten we toch maar te gaan eten bij Ask in plaatst van in het hotel. En wat hebben we gelachen: een arrogante ober met onwijs grote bakkebaarden, een cd speler die constant bij Dolly Parton bleef hangen, ‘vers’ gekookte spaghetti die binnen 3 minuten na bestelling op tafel stond, een ober die door meneer arrogant getraind werd en een neej op de vraag of we ons dessert mee konden nemen. Natuurlijk hebben we ze even van dat idee afgeholpen en ons nagerecht heel netjes in plastic bakjes meegekregen.
En vandaag verder vrij weinig gedaan. Na t ontbijt moest leonie werken en dus moest ik zelf iets bedenken. Ik heb toen maar een cadeautje gekocht voor leonie haar verjaardag, toen richting haar hotel om het af te leveren en toen maar richting Basingstoke. Waar ik heel toevallig Ramona tegen kwam! Dus samen terug gereisd en na boodschappen gedaan te hebben lig ik nu weer languit op de bank. Ik denk dat ik morgen even m’n laptop mee naar t werk neem en hem even snel aansluit op t netwerk daar. Anders blijft het zo lang stil op mijn site en wordt dit stuk wel heel erg lang, als ik er steeds weer stukjes bij aan blijf typen!

Oh jah, ik ben trouwens mij single room/double bed al weer kwijt helaas. Ben nu ‘ingetrokken’ bij Cynthia in de twee persoonskamer, wat we vanaf vanavond gaan proberen. Wordt nog lachen aangezien we niet geheel op dezelfde golflengte zitten qua tijd van naar bed gaan, opstaan en dat soort dingen. Maar ach, nog maar 5 weken te gaan!

27 Augustus:

Zoals jullie zien is het dan toch eindelijk gelukt met weer een stukje te plaatsten! Ik zit nu met mijn laptop op t werk aan de netwerk kabel, waardoor helaas nog steeds alles geblokt wordt, maar ik gelukkig wel mijn website kan updaten! Fotos laten nog even op zich wachten, aangezien ik mijn fotokabeltje gister niet kon vinden. Met zoveel verhuizen,opruimen,inpakken en uitpakken natuurlijk ook niet heel verwonderlijk! Maar goed, ik ga snel naar huis! Ben eindelijk weer eens op een degelijke tijd vrij ;)

Debbie ik mail snel terug! Hopelijk morgen als t niet al te druk is! Als ik naar trainen ga, heb ik toch altijd een uurtje niets te doen tussen werk en volleybal in!

Marjon, heb je mijn kaartje al gehad? We hebben zowat geen contact meer nu ik helemaal zonder internet zit sniksnik....:(

Meiden, ik heb jullie mailtje gelezen: onwijs jammer dat het allemaal niet lukt, maar idd 160 e voor een retourtje a'dam - londen is belachelijk!

Lieve mensen,ik zou willen zeggen tot snel, maar het zal voor de meesten tot over een maandje in real life zijn!

Liefs
Vera x



  • 26 Augustus 2008 - 20:22

    Mam:

    zo dat was weer een heel verhal. Ik hoop niet dat je zelf deze kleuren hebt gekozen want het leest onwijs rottig en ook nog zulke kleine pruts lettertjes en ja ik weet dat ik oud wordt. nog sterkte de komende weken !! liefs pap en mam

  • 26 Augustus 2008 - 20:24

    Mam:

    ik merk nu ik het selecteer om te kopieren dat het een stuk gemakkelijker leest, dit voor de mensen met slechte ogen mam

  • 27 Augustus 2008 - 09:48

    Stanja:

    Hoi Vera!
    Leuk om weer op de hoogte te zijn! Na een maand Australië, ben ik deze week ook weer begonnen met werken. Even op en neer naar jou lijkt me heerlijk, maar helaas . . .
    Wil je nog aupairen in Engeland? Ik heb misschien nog wel een adresje voor je van de zus van een Eritrea vriendin, twee zoontjes om op te passen.
    Anders is Australië ook een supergoed plekje (nou ja, plekJE)om te wonen en te werken.
    Zie je in oktober!
    liefs, Stanja

  • 31 Augustus 2008 - 04:55

    Marjon:

    Hey Veertje,

    Sorry voor late reactie! Ik had je verhaal al half gelezen en lees het nhu pas af (tis hier nu 1 uur 's nachts).. Ik heb je kaartje niet gekregen, maar heb het vermoeden dat ik maar 1x per week post krijg.. Waar kan ik jou op posten, heb wel kaartje klaar liggen, maar wist niet waar ik het heen moest sturen..
    Je hebt het weer lekker druk.. ik doe hier ook vanalles, maar heb toch telkens een vakantie gevoel. Tsja wat wil je met witte stranden, blauw water en elke dag om 13.15 echt klaar met werken hahahaha

    Nou meid, nog even, en heel veel succes met bedenken wat je wil gaan doen hierna!
    Dikke kus Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 54494

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: