Barca, Arjen & Debbie en vanalles! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Barca, Arjen & Debbie en vanalles! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Barca, Arjen & Debbie en vanalles!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

24 Juni 2008 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Wauw het is dan nu zover! Ik zit al weer een weekje in Nederland, ben klaar met mijn stage, wat betekent dat ik ook klaar ben met mijn opleiding! Vera studeert af aan de hoge hotelschool deze week! Nou jah ongeveer dan! Vanavond ( maandag avond 16 juni ) alles afgetypt, morgen printen en opsturen en dan nog 1 gesprekje met de stagebegeleidster en dan is het klaar, af, finito, gebeurd! Ongelovelijk, hoe snel deze 4 jaar voorbij gevlogen zijn! Maar dan vooral het laatste jaar! Tot nu toe heb ik jullie redelijk op de hoogte gehouden, op t laatste maandje ongeveer na! Dus bij deze:

Mijn laatste berichtje was vanuit Barcelona. Een kort berichtje om iedereen te laten weten dat ik goed was aangekomen en om te beloven een langer bericht er snel op te zetten: en bij deze precies een maand later het verslag! Maar ook, het verslag van Londen met Arjen & Debbie, mijn laatste weekje stage en m’n eerste weekje Nederland!

Maar goed,om terug te gaan naar Barca:
De eerste avond was natuurlijk al vermeld op m’n laatste verhaaltje!
Op vrijdag ochtend lekker relaxed ontbeten en toen op naar de bekende sights van Barcelona! Natuurlijk begonnen bij de Sagrada Familia ( hopelijk goed geschreven! ). Wat een gebouw! Ongelofelijk hoe dat ontworpen en nu gebouwd wordt. Vervolgens via de roltrappen midden op straat richting Park Guell. Het word dan wel duidelijk hoe geniaal en gek tegelijk Gaudi wel niet is! Zo ongelofelijk gedetailleerd als alles wat hij ontworpen heeft is! Van Park guell via de stad richting huis om daarna lekker uit eten te gaan. En jah, wat ga je dan eten als in je Spanje bent? Juist, Tapas! Allemaal lekker gerechtjes gehad! En vrijdag werd afgesloten bij Down Jones, een bar die z’n prijzen aangeeft als beursnoteringen op een scherm, en waar af en toe dus ook nieuwe noteringen op komen te staan. En als t alarm afgaat word het snel bestellen, want dan kelderen de prijzen aanzienlijk! ;)
Na nog een tussenstop in de speeltuin, waar klimwand, glijbaan en wipwap uitgeprobeerd werden, moe maar voldaan in bed gekropen!

Om natuurlijk de volgende dag vol goede moed op te staan! Met de hoop op een mooie zonnige strand dag, maar helaas mocht het weer niet zo zijn!
Dus dan t alternatief: Camp Nou, het stadion van Barcelona! Op 5 minuutjes lopen van Anne haar huis. Annemarie was er natuurlijk al geweest, dus zijn Irene en ik er met z’n tweetjes op uitgetrokken, om Anne lekker het huis schoon te laten maken! ;)
Erg leuk om een keer zo’n stadion helemaal van binnen te zien! Van kleedkamer, tot dicht aan het veld en van press room tot vip lounge, alles was open om een blik op/in te werpen! Daarna nog het museum en winkel doorgewandeld, en toen was het tijd om weer richting huis te gaan, want cultureel Barca stond alweer op het programma! Lekker rond gelopen door de straatjes, waar genoeg te zien is. Onder andere een heel aantal leuke fonteinen ( die allemaal droog stonden vanwege de extreme droogte in Spanje), de kathedraal, een kerk en gewoon alle mooie gebouwen! Na nog een demonstratie voor te hebben zien trekken weer op weg naar huis, waar we heerlijk onze eigen wraps gemaakt hebben! Stukkie goedkoper, en misschien wel lekkerder dan weer uit eten te gaan!
En toen was het tijd om te gaan stappen! We begonnen in de shotjes bar, waar onze drankjes eerst in de fik gezet werden! Daarna nog een drankje ter grote van een bierpul gedeeld om vervolgens een club op te gaan zoeken. Helaas kwamen we daar niet binnen zonder kaartje, dus de taxi gepakt naar een ander. Beetje aparte club, met grappige muziek. Grappig vanwege de bekende teksten, die op bekende deuntjes gedraaid werden, alleen niet de tekst met de muziek die er bij hoorde! Leverde aparte combo’s op!

Zondag was het dan eindelijk strand weer! :D Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik geen strand/zwem fan ben, maar ik keek onwijs uit naar een dagje/ochtendje/middagje heerlijk liggen op t strand en niets doen! En natuurlijk nog wat zon mee pakken, om er niet helemaal meer lichtgevend uit te zien! Dus toen het zondag mooi weer was hebben we ook meteen de kans gegrepen! Via de Arc D’Triomph en even lekker in t park ontbeten te hebben kwamen we aant bij t strand. En we waren niet de enigen! Heerlijk liggen lezen en samen met anne ben ik zelfs nog even t water ingedoken! Eerst onwijs koud natuurlijk, maar dat werd al snel beter. Opeens werden de golven wel een stukkie hoger, en werden we iets minder lekker over het grind geschuurd. Dus dat was het einde van ons zwem avontuurtje! Na nog even actief gedaan te hebben met een tenniszetje moesten we snel het strand af want het begon te regenen….:( Even bij Mc D gezeten om vervolgens door te lopen naar een ander deel van het strand, en daar nog weer even lekker gezeten, aangezien het snel gestopt was met regenen. Daarna snel naar huis want voor zondag avond stond de fonteinen show op het programma. Veel mensen kennen dit wel: Water wat met lampen in verschillende kleurtjes word geshowt, ‘danst’ op muziek. Daarna nog weer heerlijk gegeten, deze keer ‘gewoon’ stukkie vlees of vis!

En toen was het al weer maandag. En jah toen moest er natuurlijk nog even bij Anne haar stage gekeken worden! Want jah, een 5 sterren hotel moet aan ons hotello’s natuurlijk wel geshowd worden. En idd, het was een mooi hotel! Kon er mee door hoor Anne, ;)!
Daarna nog even shoppen, koppie koffie gehaald bij starbucks en toen was het al weer tijd om de koffer te gaan halen! Mijn vliegtuig vertrok alweer om 6 uur, dus rond 4 was het tijd om richting vliegveld te gaan. Via Hard Rock Cafe, nog een drankje op het terras richting de bus. En toen was dat het al weer…Ons weekendje Barcelona!

Daarna een heel kort weekje op t werk. Maandags vrij en op Vrijdags stonden om 1 uur Arjen en Debbie al weer voor m’n neus! Na eerst even koffer op de kamer gezet te hebben, een rondleiding door Hilton Basingstoke gegeven. Alles even laten zien, restaurant, bar, meeting rooms, Winchester Suite en gym. Daarna ze even laten bijkomen van hun eerste vlucht ooit, omdat ik natuurlijk nog wel even moest werken! Toen ik om 4 uur klaar was nog heel even in de lounge gezeten en toen op naar de bus om naar m’n huisje te gaan kijken! Van daar uit met de bus terug om lekker in de stad wat te gaan eten. Alle drie heerlijke pasta gehad!
Op zaterdag weer op tijd op t station afgesproken om naar Londen te vertrekken. Eerst naar het hotel vertrokken om in te checken en onze koffers achter te laten. Daarna richting tourbus, want we hadden besloten met de bus Londen te gaan verkennen. Erg praktisch, want je wordt er niet zo moe van! ;)
En jah, met zo’n bus kom je natuurlijk bij alle belangrijke sights langs; Trafalgar Square, Big Ben, London Eye! En na ook nog een stukkie met de boot kom je bij de rest: Tower Bridge en de Tower of London. Via Marble Arch, een grote roze Limousine en de telefooncel ( allemaal kodakmomentjes) weer terug richting hotel. Om het makelijk te houden gewoon lekker in het hotel gegeten, waar mijn bekende Club Sandwich deze keer een beetje tegenviel…
Na toch wel heel lekker geslapen te hebben en een nog beter ontbijtje,met koffers weer richting bus, om nog van ons 24 uurs kaartje gebruik te maken om in het volgende hotel te komen. Daarna richting Buckingham Palace, waar Arjen een leuk gesprek ging voeren met een van de Bobbies: wat doen jullie als ik nu richting het Paleis ren? Antwoord: Die man daar pakt je wel..Met andere woorden: ik ben te lui om achter je aan te rennen, iemand anders doet het wel! De werk ethiek van de Engelse Politieagent.
Bij Hard Rock Café even wat gedronken om energie op te doen om naar Harrods te lopen. Daar aangekomen keek met name Arjen zijn ogen uit!
Daarna het traditionele sight seeing afgesloten met Westminster Abbey en een foto met een meneer met geweer ;)
Na nog wat gegeten te hebben bij Garfunkels waar ik met pap & mam ook geweest was, was dat het al weer voor zondag! Op maandag moesten Arjen en Debbie rond 2 uur weer richting vliegveld, dus wilden we gaan kijken of we changing of the guards, maar helaas was de weg afgesloten voor een hardloop wedstrijd. Aangezien het toch redelijk regende, was de optie van omlopen niet echt een optie. Dus toen….zijn we het museum ingegaan! Aangezien musea gratis zijn, was dit een goedkope droge optie! Op Trafalgar Square zit the National galary. Debbie vond er helemaal niets aan, Ik keek braaf naar de schilderijen en Arjen onderzocht ieder schilderij tot in de puntjes! En jah toen was het ook al weer tijd om afscheid te nemen van deze twee! Maar goed…over twee weekjes zou ik ze al weer zien, als ik weer in Nederland zou zijn!

Daarna nog even keihard aan de bak op t werk met op beide zondagen een bruiloft. Heel spannend, om die dag waar je met de bruid en bruidegom naar toe geleefd en gewerkt hebt, om dat in werking te zien. Weer erg veel van geleerd en leuke momenten meegemaakt!

En….inmiddels is het al weer een weekje later en is het dinsdag 24 juni. Hierbij dan eerst dit stukkie even op de site. Als ik weer terug ben komende zaterdag in Engeland zal ik jullie even updaten over mijn drie weekjes in Nederland! Dit stukkie is namelijk al wel weer lang genoeg, dus doen we het in twee keer! ;)

Tot snel! Deze keer echt hoop ik hahah! ;)

Liefs

• 24 Juni 2008 - 17:26

Mam:

Zo toch maar even een reactie zodat je weet dat ik het gelezen heb! echt waar het hele verhaal waarvan ik het meeste natuurlijk al gehoord had. liefs en tot je volgende verhalen