De kogel is door de kerk, de knopen doorgehakt! - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu De kogel is door de kerk, de knopen doorgehakt! - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

De kogel is door de kerk, de knopen doorgehakt!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

26 Januari 2009 | Nederland, Emmeloord

Lieve lezers,

Na een stilte van al weer bijna een half jaar hier weer nieuws van het front Vera!
Want jah, er is weer nieuws te melden hoor! Het heeft even geduurd, maar gister ( zaterdag 24 jan) was D-Day. De week hieraan voorafgaande had ik wat beslissingen genomen voor mezelf, dat als er niet meer duidelijkheid kwam ik die zou gaan volgen. Maar het verliep anders…

Eind vorig jaar ben ik op sollicitatiegesprek geweest bij Party service Slump in Bant. Dit was naar aanleiding van een telefoontje van Tempo Team. Martine daar had overleg gehad met Slump en dacht dat dit voor mij een uitgelezen kans zou zijn. Ze belde mij op, en ik zei keihard nee. Dit met het oog op mijn Aruba die nog steeds duidelijk aanwezig waren in mijn hoofd! Ik was nog steeds van plan om toch voor een half jaar ongeveer Marjon achterna te reizen en daar lekker wat te werken. Maar nadat ik had opgehangen ging het toch kriebelen, dit was toch wel de baan waar ik naar uitgekeken en op gehoopt had…
Dus ’s avonds meteen Martine gemaild: dit is toch wel wat ik wil, maar ik wil ook naar Aruba, zou Slump in zijn voor een compromis? Al snel kwam er antwoord terug, dat we in ieder geval een eerste gesprek zouden doen en kijken wat er dan uit zou komen!
Het eerste gesprek was gewoon lekker kletsen over het bedrijf, mij en wat we verwachten.
Het was allemaal vrij vaag over wat een eventuele baan moest gaan inhouden, maar toch was ik erg geïnteresseerd. Het kwam er op neer dat eigenaar Slump het vrij druk heeft en er nog meer aan bedrijvigheid bij zou komen. Hij zou dus op zoek zijn naar een assistent-achtige persoon, die dingen van hem kan overnemen. We hebben toen besloten een tweede gesprek te houden…

Alleen… het duurde zolang voor dit gesprek een keer kwam! En ik had nog steeds mijn Aruba plannen uitgesteld, met het idee; als het niets wordt met die baan, ga ik toch langer weg!
Dus afgelopen week was voor mij een beetje het geduld op. Dus Tempo Team achter na gezeten, om meer te weten te krijgen. Helaas verliep de communicatie niet geheel soepel, maar toen… Kreeg ik afgelopen donderdag een mail van Dhr Slump zelf! Of ik nog tijd had voor een tweede gesprek om alles duidelijk te krijgen voor ik zou vertrekken!
Dus vrijdag ochtend meteen terug gebeld en een afspraak gemaakt voor zaterdagochtend.

Het gesprek had deze keer iets meer diepgang, met wat meer gerichte vragen over waar ik goed in ben, hoe ik met bepaalde dingen omga, etc. Ook de bedrijfsleider was hierbij en hem ik nog wat verder uitgelegd wat ik tijdens mijn stage al had gedaan en der gelijken.
En toen moest ik maar even een rondje gaan lopen, zodat ze het even over mij konden hebben…
Spannend natuurlijk, maar had er wel een goed gevoel bij. Dus toen ik binnenkwam, was ik niet heel verbaasd dat Slump mij feliciteerde met mijn nieuwe baan als management assistente! :D
Ik heb met Slump afgesproken dat ik eerst lekker twee maandjes weg ga en dan op 6 April begin bij Party Service Slump!

Dus vanuit het gesprek, maar meteen door naar het reisbureau. Ook daar was ik al mee bezig geweest en afgelopen week had ik daar nagevraagd of ik ook iets zou kunnen boeken, met vliegticket en accommodatie voor een weekje. Dan kan ik in ieder geval de eerste week lekker slapen, en altijd daarna nog naar het strand verkassen! ;)
Bij het reisbureau maar meteen geboekt en het plan ziet er nu als volgt uit:

5 Feb. om 12.35 Amsterdam- Aruba. Aankomst 18.15 uur op Aruba.
4 April om15.40 Aruba- A’dam, aankomst 5 April 9.30 op Schiphol.

Zoals jullie kunnen zien een fijne directe vlucht van een uur of 12! Whaa… dat is echt té lang, maar jah, je moet er wat voor over hebben denk ik dan! Op de heen weg helaas geen nachtvlucht, maar wel lekker ’s middags weg en ook op een hele redelijke tijd op Aruba, dus dat is prettig!

Maar goed, vanaf volgende week kunnen jullie mij dus via deze site weer volgen! Ik ga proberen wat regelmatiger stukkies te plaatsten, aangezien ik voor mijn doen maar zo kort weg ga! Maar zoals jullie ook weten, beloof ik niets want als ik het te druk heb met leuk hebben, dan kan het er wel eens bij in schieten!

Tot snel vanaf Aruba!

Liefs Vera

  • 26 Januari 2009 - 11:56

    Marjon:

    WOEHOE!!!!
    Bon bini na Aruba:D:D

  • 26 Januari 2009 - 12:19

    Jeanette:

    Hey veertje,

    dit is lang geleden zeg! Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe job, wat een mooie verantwoordelijkheid! Gaat helemaal goed komen. Enne ik zie al wel dat je het buitenland toch maar moeilijk los kan laten he, haha. Als je weer s in de buurt bent moeten we nodig weer eens ff bijkletsen, veel te vertellen!

    Succes met alles en veel plezier iedergeval!

    Liefs

  • 26 Januari 2009 - 13:43

    Stanja:

    Hoi Veertje
    Gefeliciteerd! Super zeg, goede acties allemaal. En ook meteen een Arubaans achterkantje zie ik.
    Lekker hoor, twee maanden naar de zon.
    groetjes, Stanja

  • 26 Januari 2009 - 21:09

    Saskia:

    Hey Dushi, gefeliciteerd meid met je baan!!! En wat een heerlijk vooruitzicht. Bon delisia na Aruba.

    Ayó!!!

  • 27 Januari 2009 - 18:21

    Tamara:

    Haihai,

    dat klinkt goed allemaal zeg. Als het goed is ga ik in juni voor 2 weekjes naar Aruba lekker vakantievieren haha.
    Maar klinkt wel stoer hoor. Manegement assistene.
    Goed bezig.

    Groetjes Tamara

  • 28 Januari 2009 - 12:22

    Annemarie:

    Vetje cool! eindelijk zekerheid, mooie plannen en nog een fantastische baan! Kan ik nog wat van leren met mijn kansloze leven! xxxx

  • 04 Februari 2009 - 17:44

    Pap En Mam:

    hey Veer morgen een goede reis toegewenst en veel plezier daar en houd ons op de hoogte!! we zijn natuurlijk weer erg benieuwd naar je belevenissen en waar je terecht komt na de eerste week . veel liefs pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmeloord

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 54486

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: