Wauw… - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Wauw… - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Wauw…

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

08 Februari 2009 | Aruba, Oranjestad

…wat een overgang!
…wat een eiland!
…wat een weer!


En ga zo maar door haha! Mijn vorige stukje met de aankondiging dat ik naar Aruba ging is van precies 2 weken geleden! Ongelofelijk dat ik hier nu zit met 30 graden in m’n korte broek en mouwloos shirtje!

In die twee weken is er verder niet heel veel bijzonders gebeurd, dus ik zal maar beginnen bij mijn vertrek Donderdag! Deze keer hoefden we niet ál te vroeg weg, want ik vloog pas om half 1. Rond 10 uur waren we op Schiphol en om half 11 was ik ingecheckt en gingen we dus nog even wat drinken. Omdat ik al om half 12 zou kunnen boarden ging ik om 11 uur door de paspoortcontrole en viel het wachten deze keer dus erg mee! Idd ging om half 12 de gate open en liep ook daar alles lekker door.
Daarna in het vliegtuig wel redelijk lang moeten wachten aangezien ik als een van de eersten in het vliegtuig zat. Wel had ik een upgrade gehad naar comfort class! Erg relaxed moet ik zeggen. Bij t Vertrekpunt hadden ze bij het boeken al gezegt dat ik dit nog extra kon boeken bij online inchecken voor €50,- extra, maar toen ik online keek was het al €65,-. Dat vond ik toch iets te veel geld voor alleen meer beenruimte, een bonbon en likeur bij de koffie en een personal entertainmentset. Maar goed, toen ik instapte bleek dat ik dit dus wel allemaal zou krijgen zonder extra te betalen! Heerlijk!
En al je als eerste in het vliegtuig zit, zie je ook iedereen lekker binnenkomen! En dus zag ik ook Tim Immers binnenkomen! ;) Haha, jahjah Vera de bekende mensenspotter…

Jah en toen bijna 11 uur lang in een vliegtuig! Maar het viel mee hoor, heb weer geen oog dicht gedaan maar heb wel lekker Friends, NCIS, How I met Your Mother en Sex & The City the Movie gekeken! Dat allemaal door mijn personal entertainment set ;).

Om ongeveer half 6 local time, kwam ik aan op Aruba, waar Marjon al op mij stond te wachten! Raar hoor, om van 0.5 graden naar 30 te gaan! Meteen nam Marjon mij mee naar ‘The Paddock’, een kroeg/restaurant achtig iets waar zij heel vaak komt. Ze moest namelijk afscheid nemen van 1 van haar vrienden hier die weer naar Nederland vloog die avond. Daarna zijn we gaan inchecken in Perle D’Or, waar ik de eerste week zou verblijven. Ik heb een leuk kamertje, met een twee pax bed, tv, tafeltje, koelkast, douche/wc en kast!

Vrijdag ochtend was ik om 5 uur wakker :S wat redelijk logisch is, aangezien dat 10 uur bij jullie is ;). Maar goed ik was klaar wakker, dus heb eerst m’n boek uitgelezen en toen ik de tv aanzette was “Wie is de Mol” op BVN! Daarna nog even naar de supermarkt gelopen en wat rond gehangen tot Marjon mij naar haar werk op kwam halen om wat boodschappen te gaan halen. ’s Avonds lekker wat gedronken bij de Paddock en wezen eten. Bij dit restaurant had ik meteen contact met een meisje dat daar werkt over een baantje. Zij zou ergens anders gaan werken en zou daar nog wel medewerkers nodig hebben…

Zaterdag ochtend weer vroeg op en Marjon kwam rond een uurtje of 10 om eens even onderdak, werk en auto voor de komende 2 maanden te regelen. Dus begonnen we hier bij Perle D’Or, om te kijken of ik zou kunnen blijven ‘wonen’ aangezien hier veel studenten zitten en het niet duur is. We vroegen en het aan het meisje achter de bar, die zei dat ze zou overleggen met de manager. Vervolgens vroeg ze of ik dan werk gevonden had, en ik zei: neej ik ben nog op zoek. Hebben jullie soms nog mensen nodig? Jaja, heel hard zelfs! Dus heb ik mijn tel nr gegeven, zodat ze contact met me op konden nemen. Verder hebben Marjon en ik toen met autoverhuurbedrijven gebeld om een auto te regelen en ook dat is hopelijk gelukt. Al zou je het niet denken, het is hier toch allemaal te ver om te lopen/fietsen en helemaal ’s avonds kan het niet!
Verder hebben we zaterdag weer wat geshopt/boodschappen gedaan en daarna zijn we op het noordelijke puntje gekeken bij de California Lighthouse. Erg mooi uitzicht over het eiland en de oceaan. Daarna weer terug naar het hotel. Daar nog even aan de bar gezeten, waar we in gesprek raakten met de eigenaresse, die zei dat degene die over het personeel gaat zo zou komen. Toen Marjon wegging kwam zij er net aan en vroeg of ik even mee wilde lopen naar kantoor. Daar heb ik het kortste en vreemdste sollicitatiegesprek ooit gehad! Ze vroeg waar ik naar op zoek was, dus ik heb gezegd dat ik gewoon leuk horeca werk wilde en maar twee maanden blijf. Ze zei dat dit geen probleem was omdat zij op deze manier konden zoeken naar iemand anders. Daarna vroeg ze mijn leeftijd en naam en was t klaar! Echt heeeel apart! Kan maandag meteen beginnen dus heb er zin in! :D Het lijkt me heel gezellig, want t zijn allemaal studenten die hier zitten,dus zal er altijd iemand aan de bar zitten en is het ook altijd druk.
Verder ga ik ook maandag een auto halen, en zal ik maandag meer horen over of ik hier kan blijven wonen voor die twee maanden! Dus jah, ik heb t goed voor elkaar kan ik zeggen haha!
Nadat dit allemaal geregeld was kwam Marjon me rond half 6 weer ophalen om naar Alto Vista te gaan. Ook weer super mooi uitzicht en een lief schattig kapelletje. We zouden daarna wat gaan drinken in een tentje aan de zee, maar vreemd genoeg was dit dicht, de golven waren heel hoog en de zee was zwart! Echt heel raar!.
Daarna wezen eten bij een favoriet Amerikaans restaurant van mij: Taco Bell! De Mac Donalds van Mexicaans eten.
Na nog een kopje thee bij een ander restaurantje waar een vriend van Marjon werkt weer naar huis en snel naar bed! :D

Verder zit ik natuurlijk van top tot teen onder de muggenbulten en ben ik deze keer niet rood van het verbranden maar van alle rode plekken overal!

Maar goed, ik zal eens even naar beneden lopen, om dit stukkie op mijn site te zetten, aangezien het al weer veel te lang geworden is!

Dikke kus,

Vera

Ps. Ook staan er twee fotos op van de auto die ik in Nederland ga kopen! Pap en Mam zijn t allemaal aan ’t regelen terwijl ik hier niets zit te doen! Dankie! :D

Pps. Mijn Nederlandse nummer doet het hier gewoon en zit in mijn tel, maar ook heb ik een Arubaans nr: +29 748 0103! Dus laat maar komen die smsjes ;)

  • 08 Februari 2009 - 14:11

    Annemarie:

    Yes ben de eerste! hiep hoi! Heeel veel plezier daar,geniet ervan want voordat je het weet kan je in je eigen autootje in NL rondcrossen! x

  • 08 Februari 2009 - 14:11

    Marjon:

    Whahaha echt vreemd om nu eens verhalen op je site te lezen die ik al ken;)
    Ik bel je zo wel even over vandaag!
    Kus Marjon

  • 08 Februari 2009 - 14:24

    Stanja:

    Hoi Vera
    Gezellig, weer enthousiaste verhalen van jou! Ik ben vrijdagavond teruggekomen van een week Engeland: heel veel sneeuw! Ik moest een werkweek voorbereiden (Manchester en Derby) en dat was hartstikke leuk. De pond staat nog steeds laag; jammer voor jou, maar gunstig voor onze studenten. Ik had alleen een peesontsteking in mijn voet, dus de dag van vertrek nog naar de dokter en toen met pillen en krukken op stap . . .
    Eind maart ga ik weer, dan met 23 studenten. Al zou ik liever ook naar de zon gekomen zijn. Volgens mij hebben wij namelijk ook studenten op Aruba, maar dat zoek ik nog wel even op.
    Geniet ervan!
    liefs van Stanja

  • 08 Februari 2009 - 14:51

    Marjon:

    En Sophie en Sandra ken ik ook wel ;)

  • 08 Februari 2009 - 15:31

    Saskia:

    Oh wat ben ik jaloers!!! Maar ik gun het je van harte.

    Ik weet nog wel een goedje om de jeuk tegen te gaan: Alcolade. Dat gebruikten wij ook op Curacao. Het werkt ook nog eens verkoelend.

    Heel veel plezier ene tot later.

    Groetjes van ons allemaal

  • 08 Februari 2009 - 17:05

    Pap En Mam:

    mooi al weer wat van je te lezen en aan de reacties te zien zitten er weer veel mensen achter de computer. Mooie plaatjes we kijken uit naar meer. liefs pap en mam

  • 08 Februari 2009 - 19:14

    Irene:

    Hey Meis, Jeetje wat ben ik jaloers. Jij in 30 graden hier sneeuwt het weer en het blijft niet liggen. Gelukkig maar want anders moet ik in de sneeuw naar Lochem rijden. Nog een weekje in Lochem en dan werken in Beekbergen. Heb nu twee dagen al alleen gestaan en moet zeggen dat valt toch wel een beetje tegen hoor. Moet het reserveringssyteem echt nog leren kennen. En als mensen een arrangement willen boeken kom ik er helemaal niet uit. Toch nog maar even oefenen deze week. Meid geniet ervan hartstikke fijn dat alles daar zo snel geregeld is. Ik kijk uit naar je volgende bericht. En je auto is trouwens ook echt top!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 54491

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: