Palm Island, Diertjes, Strand, Carnaval en Werk… - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Palm Island, Diertjes, Strand, Carnaval en Werk… - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Palm Island, Diertjes, Strand, Carnaval en Werk…

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

24 Februari 2009 | Aruba, Oranjestad



…dus zoals jullie zien heb ik er een drukke week op zitten! ;) Ik zit nu lekker op m’n vrije dagje dit stukkie te typen in de bar van mijn werk/woning haha!
Want helaas, het regent… …alweer! Net als dat het nu carnaval seizoen is, is het ook regenseizoen, en dat heb ik geweten ook!
Maar eerst maar weer terug naar waar ik gebleven was vorige week!

Zoals ik al zei stond er voor maandag Palm Island op het programma. En wat een relaxed dagje dat was! Echt heel erg leuk. Voor het eerst van m’n leven gesnorkeld! Doodeng vond ik het haha! Zoals de meesten wel weten ben ik niet zo’n zwemmer, en onderwater zwemmen is al helemaal niet een hobby. Reken daarbij contact lenzen die ik liever niet met zout water spoel en Vera heeft het redelijk moeilijk met die eerste stap van haar hoofd onderwater duwen! Het ademen ging niet heel soepel, tot ik Marjon haar onderwater camera in handen kreeg. Ik ging toen op meer op de visjes en het foto’s maken letten, en dus ging mijn ademhaling een stuk rustiger en beter! Daarbij hebben we nog lekker op het strand gelegen en natuurlijk weer enigszins verbrand! Maar daar is bij mij gewoon helemaal niets tegen te doen! Ik smeer echt heel braaf met zonnebrand crème, maar toch helpt het allemaal vrij weinig! Alles was inclusief dus ook lekker gegeten en gedronken. ’s Avonds nog even bij Marjon stokbroodje gegeten en tv gekeken en toen zat mijn lekker relaxte vrije dagje er al weer op!

Dinsdag was het toen back to business met een 8-5 shift. En ik ben helemaal verzopen achter de bar haha! Het was echt verschrikkelijk, ik had overal op de bar bakjes staan, mensen konden niet aan de bar zitten omdat ze dan nat zouden regenen en ik kon geen droog plekje vinden om glazen te polleren of bestek in t rollen!

Woensdag en donderdag heb ik dan mijn eerste 1 tot 9 shift gedraaid. Dit betekent dat ik ’s ochtends lekker vrij heb, ’s middags bar draai en dan ’s avonds in de bediening loop tot 9 uur. Ook woensdag weer erge regen en dus maar lekker thuis gebleven. Donderdag kon ik dan mijn auto om gaan wisselen. Ik kon een heel goedkope studenten auto huren, maar dat kon pas vanaf 19 feb, dus voor de eerste week had ik een duurdere gehuurd bij iemand anders. Dus die moest ik terug brengen en de ander ophalen. Ik moest mijn auto bij Indel inleveren, die ik toen ook maar meteen even gecharterd had om mij naar het andere verhuurbedrijf te brengen. Ook hadden wij het er over gehad dat hij stapels nummerborden heeft liggen en dat ik er wel eentje mocht hebben. Dus ook dat nog even gevraagd en nu heb ik dus een echt Arubaans nummerbord van de eerste auto die echt helemaal alleen voor mij was!
En toen… moest ik met mijn andere auto weer naar huis rijden. Wat een expeditie was dat! Bij het krijgen van de sleutel werd mij al verteld: Er zit een startonderbreker op, dus altijd eerst het kaartje in het gleufje doen, en dan pas starten. Oh jah en ook; als je terug schakelt van 3 naar 2, moet je altijd eerst even naar zijn 1, want anders gaat ie niet naar z’n 2. Euh oké, lijkt me goed. Vervolgens start je de auto, en probeer je het aankoppelingspunt te vinden. Ik had het idee dat mijn voet al van het pedaal af was voor er iets gebeurde! Dan voel je dat de auto iets doet, maar de auto denkt nog… hmm gas, koppeling ik geloof dat ik iets moet gaan doen! Blijft rustig nog even staan om dan opeens weg te schieten! En voor de genen die weten hoe ik rijdt, dit was niet mijn schuld, maar lag geheel aan de auto! Vervolgens rij je weg met een geluid waar je je kapot van schrikt en een wolk achter je auto waarvan je denkt; ik denk dat ik over 10 meter weer stil sta!
Als je dan eindelijk op gang bent, merk je opeens dat er geen toerenteller in zit ( oke komt vaker voor natuurlijk ) en dat de kilometerteller het gewoon helemaal niet doet! Tel daarbij op dat het stuur onwijs tegenstuurt, of hoe je dat ook noemt en ik dus kapot ben van alleen al het stuur recht houden. ’s Avonds ga ik er maar niet mee rijden want de lichten doen het amper…
Met andere woorden, een hele experience die nog tot woensdag zal duren,omdat ik dan weer een andere auto op kan halen!

Daarna lekker een avondje gewerkt en toen was het vrijdag al weer mijn vrije dag! Jah ik heb t voor elkaar hoor, dat ik wat meer vrij ben! De hele dag gezellig op stap geweest met twee hotelgasten. Ik zat samen met ze in de bar ( had ze al de hele week geserveerd en met ze gekletst!) toen ze zeiden dat ze naar het strand gingen lopen. Dus ik zeg; ik zou jullie een lift aanbieden maar dat durf ik niet goed in mijn auto! Dus uitgelegd hoe het zat, maar ze vonden het geen probleem en dus zijn we samen naar het strand geweest en wezen lunchen bij de vuurtoren. ’s Avonds met Marjon heel gezellig naar de Paddock geweest en wezen eten met Marjon en Ilse wezen eten bij de Mumba Beach. Wat een leuk tentje was dat! Met een heel leuk bandje wat van allerlei muziek speelde, van de Cats ( jah pap echt!!!) tot de Beatles!

Zaterdag moest er weer gewerkt worden van 1 tot 9 dus eerst even de wekelijkse boodschappen gehaald en toen lekker gewerkt. Hoewel lekker…druk chaotisch en vreemd. Maar goed, dat hoort bij horeca op een eiland als Aruba dus ik ga er maar lekker in mee. Marjon en Ilse kwamen ook nog even gezellig aan de bar hangen, maar had het helaas net te druk om even lekker met ze te kunnen kletsen.

En toen was het Carnaval zondag! Vorige week was de lightning parade die ’s avonds was, maar deze keer was de parade overdag. Eigenlijk moest ik om 1 uur werken, maar heb even geregeld dat ik om 5 uur mocht beginnen. Helaas kwam de parade pas om 3 uur bij ons langs en heb ik dus maar een uurtje kunnen kijken, maar toch: Het was weer super! Het kwam erg overeen met de parade van vorig weekend, maar toch weer zeer indrukwekkend! En ook deze keer: de foto’s spreken voor zich!
Daarna om 5 uur aan het werk, waar Denise ( een collegaatje die meereed vanaf de parade ) en ik van dachten dat het lekker rustig zou worden. En hoe verkeerd kun je het hebben…
Het was verschrikkelijk druk. Eigenlijk alle restaurantjes in Oranjestad zelf waren dicht en dus kwamen veel mensen bij ons eten. Ik was dan ook uiteindelijk pas om 11 uur klaar. Daarna aan de bar gaan zitten, en ben blijven zitten tot een uurtje of 4! Gezellig met studenten aan de bar gehangen en lekker Nederlandse liedjes mee zitten blèren. Ook kwamen er verschillende shotjes voorbij en toen iemand per ongeluk zijn hoofd stootte tegen de bel boven de bar en dus een rondje moest geven, heb ik mijn eerste flesje bier ooit leeg gedronken! Een Balashi, een op het eiland gebrouwen biertje, wat echt niet te zuipen was!

Helaas vandaag niet kunnen uitslapen, maar daar meer over volgende week! Het is inmiddels al weer kwart voor 10 dus tijd om af te sluiten, om morgen weer te kunnen werken!

Maar… nu zullen jullie denken, waar zijn de diertjes uit de titel? Kijk naar de foto’s en zie wat ik bedoel!

Drumi Dushi ( slaap lekker ) en tot volgende week!

Sunchi Vera

  • 25 Februari 2009 - 06:18

    Mam:

    h
    Hey Veer je had gezegd dat er een stukkie kwam, nu voor mijn werk natuurlijk gauw even gelezen. Leuke verhalen maar wel enge auto's gelukkig doet Ugli het beter!!! We kijken uit naar de foto's Kus

  • 25 Februari 2009 - 14:49

    Pap Em Mam:

    prachtig die foto's en wat een mooie beestjes

  • 25 Februari 2009 - 14:50

    Saskia:

    Hoi Veer,

    Wat heerlijk om je ervaringen te lezen. Hans wil wel met je ruilen hoor ;-) En hoe was het om Carnaval te vieren. Voor mij zit de carnaval er ook op, ik moet nu mijn stembanden laten revalideren. Kun je dat pak van die man op foto P2220197 opsturen naar NL. Oranje-blauw zijn nl. de kleuren van Eindhoven met de carnaval.

    IK zie dat je ook al kennis hebt gemaakt met de Blauw-blauw. Mooi hè, al die salamanders. Minder leuk is het als ze in je huis zitten. Hans is op Curacao op jacht geweest, maar die had geen blauwe staart meer (aangevreten door de kat).

    Geniet nog maar lekker verder van je (werk-)vakantie en we kijken uit naar je volgende belevenis.

    Groetjes,
    Hans en Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 54494

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: