Another week has gone by... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Another week has gone by... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Another week has gone by...

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

16 Februari 2009 | Aruba, Oranjestad

Wat gaat de tijd toch snel! Ik zit hier al weer een week! Week 1 van de 8 is om en het was een lichamelijk erg zware week kan ik wel zeggen! In mijn vorige stukkie zei ik al dat ik aangenomen was bij het hotel/appartementen complex waar ik verblijf. Ik kon meteen maandags beginnen, maar waar ik niet op gerekend had was dat ik meteen met 9 uur, 7 dagen achter elkaar kon beginnen! Redelijk heftig dus, als je in gedachten houd dat ik de laatste weken in Nederland al geen klap meer uitgevoerd had! Maar goed, hier later meer over! Ik ga eerst weer terug naar vorige week zondag, nadat ik mijn website geupdate had.

Vlak daarna kwam Marjon mij ophalen en zijn we naar Havanna gegaan, een strand tent waar je heerlijk aan t strand kan liggen. Het was echt heerlijk en het water was zelfs koud! Terwijl het waarschijnlijk een graatje of 25 was hihi! Na ongeveer anderhalf uur en 3 keer zwemmen naar de subway gegaan voor een broodje. Hier kwam ik erachter dat het er toch alles van weg had dat ik wel heeeel erg verbrand was, terwijl ik heeeel braaf de hele tijd in gesmeerd had. Daarna zette Marjon mij af bij mijn kamer om even te relaxen, douchen en omkleden. Daarna zijn we naar de Bugaloo gegaan, omdat Ilse ( Marjon haar huisgenootje ) haar ouders weer naar huis gingen die avond. De Bugaloo is een ontzettend leuk strandtentje, wat op een soort pier in het water staat. Daarna met Arianne ( Marjons andere huisgenootje) en Marjon wezen eten in het restaurant bij mijn ‘hotel’.

En toen was het tijd voor mijn eerste werkdag! Het werk wat ik hier doe is voor mij eigenlijk hetzelfde als wat ik op het Kuierpad al gedaan had: Bar opstarten; dus kas tellen, tafels dekken, ijs pakken, etc etc…Er was dus niet veel nieuws te leren, alleen even uitzoeken waar alles staat etc. De dag duurde erg lang en t was belachelijk rustig. Saai saai dus! Helemaal doordat je met z’n tweeën aan het werk bent, terwijl je normaal in je eentje zal staan.
’s Avonds eerst even mijn eerste huurauto opgehaald. Deze auto zal mij even helpen tot ik mijn ‘echte’ huurauto op kan halen. Ik vond t best eng om hier te gaan rijden. Ik rij natuurlijk nog niet zo heel lang en om dan hier te gaan rijden! De auto is wel een automaat, wat ik toch wel lachen vind. Ik vind het hier wel heel handig, maar ben toch blij dat Ugli II zo meteen gewoon geschakeld moet worden. Marjon had die middag haar tante en een vriendin van haar tante (Hermi ) van het vliegveld gehaald en nu gingen we samen even wat lekkers eten bij de Bugaloo. ’s Avonds weer snel m’n bedje in want t was weer vroeg dag Dinsdag.

Dinsdag na mijn werk de Superfood opgezocht om wat boodschappen te doen en daarna lekker op bed tv gekeken.

Woensdag was dan een kopie van dinsdag alleen ging ik nu op zoek naar een apotheek om Vitamine B te zoeken. Zoals ik eerder meldde wordt ik echt helemaal lek gestoken door de muggen, en ben ik nu één grote muggenbult. Op 1 dag werd mij 3 keer verteld dat ik Vitamine B moet gaan slikken, dat zou helpen. En op t moment geloof ik alles, dus…na wat rond gereden te hebben een apotheek gevonden die het nog verkochten ook! T moet eerst nog opgenomen worden door m’n lichaam, dus zal later laten weten of het nou echt werkt of alleen een fabeltje is!

Ook donderdag weer lekker 8 tot 5 werkt en daarna mijn koffer opnieuw uitgepakt. Ik ben namelijk verhuist van mijn ( bij nader inzien ) zeer luxueuze hotelkamer naar een hokje. Dit hokje zal mijn onderkomen zijn voor de komende 2 maanden. Neej hoor, t valt allemaal echt mee. Het heeft een inbouwkast, mini douche en badkamer. Verder staat er een bed, een bureau + stoel en keukenblokje met 2 kastjes. Ook heb ik een koelkast en een 1 pits gastelletje, waarvan ik nog geen idee heb hoe ik het moet gebruiken.

En toen was het vrijdag! Hier had ik naar uitgekeken, want Marjon zou met haar klas aan een kindercarnavals parade meedoen. Om 5 uur was ik klaar met werken, dus heb me snel omgekleed en ben naar haar school gereden. Op de parkeerplaats kwam ik toevallig haar huisgenootjes tegen en samen zijn we opzoek gegaan naar de optocht. En het was zo schattig! Al die kindjes verkleed en opgedoft dansend achter de wagens aan! Het had een beetje zo’n avondvierdaagse gevoel. Daarna nog pizza wezen met Marjon, haar tante en Hermi. Toen ik terug kwam bij Perle D’Or heb ik nog even in de bar gezeten, waar een salsa avond zou zijn. Het zag er erg goed uit, maar was doodop, dus ben om 12 uur m’n bedje maar ingedoken!

Zaterdag kon ik dan eindelijk uitslapen na 5 dagen om 8 uur te zijn begonnen met werk. Dus even een heerlijk rustige morgen gehad met internetten, een tripje naar de winkel en msnnen met mama. Daarna aan t werk, waar ik deze keer om 1 uur zou beginnen en tot 9 uur zou moeten werken. Ook was dit DE avond van het carnval op Aruba. Dus ik vond het al jammer dat ik tot 9 uur zou moeten werken, want dan zou ik daarna nog de stad in moeten en Marjon vinden. Maar…het was zooo rustig in het restaurant dat ik om half 8 weg mocht en ik dus gewoon met Marjon de stad in kon. Om kwart over 9 waren we op plek, en toen begon het wachten… en wat meer wachten… en nog wat meer wachten… Uiteindelijk duurde het wachten tot half 12 maar dan heb je ook wat! Ik laat hier de foto’s het verhaal verder vertellen! :D

Om 2 uur lag ik lekker in m’n bedje om er om half 8 weer uit te komen om te gaan werken. En wat een dag was het…zulke onwijs zere voeten! Het werken komt toch harder aan dan gedacht. Verder helpen de muggenbulten, blaren en littekens ook niet, helaas. Maar toen ik dan eindelijk klaar was met werk, had ik een smsje dat ze ’s avonds bij ons in t restaurant kwam eten en of ik zin had om mee te eten! En dat heb ik gedaan, waarna ik nu hier onder uit op bed hang en dit stukkie type.

Natuurlijk is dit stukkie al weer veel te lang, maar toch wil ik jullie deze ouderwetse ‘Wist-je-dat-jes’ niet onthouden!

Wist je dat…



…’One Happy Island’ is niet alleen de verkoopslogan in Nederland, ook hier komt het overal terug, onder andere op de nummer borden.
…overal in dollars of guldens betaald kan worden, en je dus constant aan het omreken bent. Helemaal tijdens t werk…
… de koers wel vastligt en deze als volgt is; 1 Dollar is 1,75 Arubaanse gulden
…auto rijden een gekkenhuis is hier…Lampen gaan hoe dan ook niet aan, en van knipperlichten hebben ze nog nooit gehoord. Ook helpen alle gaten in de weg niet echt…
…kranen en douches maar 1 knop hebben. Als je daarmee de kraan/douche aanzet zal er alleen koud water uitkomen. Dit onder het mom van; de leidingen liggen bovengronds en het water zal dus verwarmd worden door de zon. In de praktijk betekend dit dat het water net te koud is voor een douche en net te warm om lekker in je gezicht te gooien als je wilt afkoelen na het werk.
… bij het Arubaanse Carnaval het hele eiland uitloopt naar Oranje stad,en volgens ons het eiland dan ook scheef hangt?


Nu duik ik weer snel m’n bedje in om morgen lekker uit geslapen aan mijn vrije dag te beginnen! Ik ga samen met Marjon, haar tante en Hermi naar Palm Island. Ik weet niet zo goed wat het allemaal inhoud, maar we gaan zowiezo snorkelen, aant strand liggen en gratis eten/drinken! Maar hierover volgende week meer! ;)

Voor nu; Drumi Dushi!

Liefs Vera

  • 16 Februari 2009 - 14:35

    Vera Posthumus:

    Foto's volgen later, moetnog even extra fotoruimte kopen! :D

    Kus Vera

  • 16 Februari 2009 - 14:52

    Pap En Mam:

    leuk om alles zo mee te beleven!! hopelijk heb je lekker gesnrkeld ondertussen. en natuurlijk veel plezier verder.liefs pap en mam

  • 16 Februari 2009 - 14:54

    Pap En Mam:

    net nu ik zit te typen verschijnen de foto's Prachtig

  • 16 Februari 2009 - 16:24

    Ed Oldengarm:

    Leuk om je verhaal te lezen.
    Ja acht weken. Ze zijn om voordat je het weet.

  • 16 Februari 2009 - 16:33

    Irene:

    Veer!!

    Wat een verhaal en vooral wat een foto's ikke is nu nog meer jaloers al wordt ik wel getroost met het idee dat jij ook 9 uur per dag moet beunen! Join de club hahaha;)

    Kijk al weer uit naar je volgende verhaal!

    Kusje

  • 16 Februari 2009 - 20:26

    Leonie:

    Die 'one happy island' slogan gebruiken zie hier op de taxi's ook.. Erg orgineel dus!

    Tot snel! En geniet!!

    x

  • 22 Februari 2009 - 16:01

    Mam:

    Vanmiddag bij Arjen met oma en tante Roelie je foto's bekeken. Zij vonden ze ook prachtig!! En leuk te zien waar je bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 54489

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: