Mijn eerste weekje hier - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekje hier - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekje hier

Door: ~!*Vera*!~

Blijf op de hoogte en volg Vera

13 Februari 2006 | Zuid-Afrika, Port Alfred

was een drukke week, haha! Op zich niet heel veel gedaan, maar door school wordt het toch wel druk. Dat komt doordat je hier voor de lectures moet voorbereiden, iets wat in nederland niet hoeft. Ook hebben we hier meer les dan in nederland. Het is allemaal weer even wennen, maar ik denk dat het vanaf nu wel gewoon beter gaat doordat je er aan gewent raakt. Even kijken wat ik verder gedaan heb:

Dinsdag: Om 9! uur even naart dorp gelopen. Verder school, school, school en smiddags weer naar t dorp. ( Bij gebrek aan beter...)

Woensdag: Ik zou heel actief gaan hardlopen met een groepje maar het regende dus daar ging m'n goede voornemen. Hahaha... 'S avonds heb ik mijn eerste ( en naar blijkt enige) duik les gehad. Het was gewoon theorie. Ik ging proberen deze grote angst te overwinnen, maar helaas werkt een gekneusde rib niet mee. Daarom ook geen hardloopavonturen meer voor mij.

Donderdag: Weer een hele dag druk met school. 's avonds gezellig uit eten geweest met Jurgen en Renske, omdat het eten er niet heel lekker uit zag haha! Voor dertig rand een pizza gegeten. 7 rand is 1 euro... Toen we terug kwamen hebben we met een aantal zuid-afrikanen en nederlanders ge-ezel-t. Echt super lachen haha!

Vrijdag: Lekker rustig dagje op school. 's avonds met de hele groep uit geweest naar de lokale, en enige, kroeg. Voor t eerst van mn leven gepoolt en nog twee keer gewonnen ook! hahaha! doe ik goed of nie dan? De kroeg gaat hier rond 12 dicht, dus was op zich op tijd weer thuis! maar eerst nog even de lekkerste hamburger allertijden gegeten! :D

Zaterdag: Ik ging heel actief zijn: om 9 uur stond ik in de bieb om even huiswerk te gaan maken. Maar jah het bekende probleem: printer en kopieer machine waren kapot, dus kon nix doen...grrr....
'S middags ben ik even het water op geweest. Ik zou gaan kanoen maar door die rib van eerder werd dat niet wat. Toen vroeg de vrouw van het kanoen of ik zin had om mee te gaan het water op: ze moest een aantal mannen laten hoe ze precies de rivier af moesten varen naar zee. Ze hadden de volgende dag praktijkexamen voor hun schippersdiploma. Echt super gaaf op die golven van de oceaan op zo'n klein bootje!

Zondag: Township-tour. Velen denken dat dit sloppenwijken zijn, maar dit blijkt mee te vallen. Alle "zwarte" mensen van port alfred wonen in deze townships. Ik voelde me er niet helemaal op m'n gemak: het komt er een beetje op neer dat je gaat kijken hoe slecht die mensen het hebben. Maar je komt er wel vandaan met een beter beeld dan je eerst had. De huisjes zijn wel slecht, maar het schijnt dat de meesten wel dvd en breedbeeld tv hebben. De prioriteiten liggen gewoon een beetje anders. De tour duurde ongeveer 2 uur. ( zie fotos)
Verder lekker gerelaxed!!!

Hmmm ik geloof wel dat mijn verhaal een beetje lang aan t worden is haha! met andere woorden ik ga maar weer stoppen, hahaha!

Groetjes en tot de volgende keer!

  • 13 Februari 2006 - 21:11

    Pap En Mam:

    we zagen geen nieuwe foto's of is dat niet gelukt?? verder leuk om zo je week een beetje mee te beleven zij het achtetaf. we kijken uit naar je volgende belvenissen. veel liefs

  • 14 Februari 2006 - 06:19

    ~!* VeRa *!~:

    Hey pap en mam, de foto's zijn idd niet gelukt: probeer ze er zo snel mogelijk op te zetten!!!
    Kuzz

  • 14 Februari 2006 - 14:31

    Kelly:

    hey veertje :p

    alles goed daar? je hebt al veel beleefd de eerste week... beloofd wat voor de rest van de tijd. verder leuke mensen daar? doe je best op school en lees snel weer wat van je.
    grtzz kelly

  • 14 Februari 2006 - 18:05

    MarS:

    Klinkt leuk allemaal! Have fun! x

  • 15 Februari 2006 - 15:41

    Sander:

    Heey Vera,
    Leuk zo de 1e week en de foto's zijn ook mooi.
    ik heb nu een berichtje achter gelaten en zal dat nog vele malen vaker doen :P

  • 16 Februari 2006 - 18:55

    Yvon:

    eyey hoe gaat het?? hoe is je school? zelfde soort les als in nederland? kan je n btje lekker stappen daar of valt t tegen? haha nee voor mij stagelopen daar wordt m niet, ik denk aan zwitserland... wat een verrassing :) tot wanneer blijf jij nog?? heel veel plezier daar he!!
    xxx yvon

  • 20 Februari 2006 - 14:58

    Saskia:

    Leuk om te lezen dat het druk is maar dat het je goed bevalt. Jullie 'studentenkamer' ziet er beter uit dan menig student in Nederland heeft ;-D Als ik de foto's zie krijg ik zin om eens te kijken hoe het daar is, volgens mij is het weer daar heerlijk.

    Groetjes en ik kijk uit naar je volgende mailtje,
    Saskia Posthumus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 54501

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: