Nog steeds naar mn zin! :D - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Nog steeds naar mn zin! :D - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Nog steeds naar mn zin! :D

Door: ~!*Vera*!~

Blijf op de hoogte en volg Vera

20 Februari 2006 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hey lieve mensen! ( vooral de genen die ook nog een berichtje achterlaten! ;))

Na twee weken heb ik het hier nog steeds naar mn zin, ook al is het dan regenachtig weer. En regen betekent hier meteen dat je meteen nix meer te doen hebt: je moet op de campus blijven, want je moet overal lopent naar toe. En op de campus ben je redelijk snel uitgekeken haha!

Maar toch een leuke week achter de rug. Wel weer veel met school bezig geweest, maar jah daar zit ik hier tenslotte ook voor toch? Dacht t wel....
Verder woensdag avond met een paar Zuid-afrikaanse meiden en Corien en Jurgen naar een restaurantje geweest. Gewoon even wat gedronken. Verder nix bijzonders de hele week.

Het weekend des te meer gedaan. Het begon vrijdag avond met een "Surpriseparty" voor Jos, 1 van de PABO studenten. De surprise party was alleen geen surprise meer. Degene die het organiseerde had het jammer genoeg al verklapt... Maar toch, hij was nog zeer surprised bij zn cadeautjes. Natuurlijk savonds ook nog naar snorts, wat al na twee weken de stamkroeg is, maar jah wat wil je, als er maar 1 is! ;)

Zaterdags moesten we van 8 tot 5 onze kamer uit omdat ze gingen " fumigaten". Er was een meisje hier die een alergische reactie gehad had op zandvlooien dus moesten ze zorgen dat die helemaal niet meer aanwezig waren in het gebouw. Dus hadden we bedacht dat we naar Grahamstown wilden. Toen we aan John ( de barman) vroegen hoe we er het beste konden komen heeft hij een heel plan opgezet. Hij had de taxis geregelt en bedacht wat we daar konden gaan doen. Uiteindelijk zijn we met +- 25 personen naar Grahamstown toegeweest. Super gezellig. Naar de Rhodes Uni geweest, beetje geshopt, maar nix gekocht, en verder gewoon rond gekeken. Rond 4 uur waren we weer terug en mochten we gelukkig ook het gebouw weer in.
Daarna al vrij snel door naar de boot tocht. Deze zou al in het eerste weekend gebeuren, maar kon door slecht weer niet door gaan. Lekker de hele avond op de boot gezeten. Velen gingen nog even zwemmen. Ook nog even de bossen in op zoek naar vuurvliegjes en glimwormen. Glimwormen waren er genoeg, maar geen vuurvliegjes gezien. Rond 12 uur waren we weer thuis en ben ik na een douche meteen mn bed ingerold.

Zondag een hele lekkere nix doen dag gehad...t plan was om uit te slapen, maar dat plan was om half 8 al van de baan. Verder gewoon een beetje liggen lezen in de zon. Nadat ik 's ochtends nog heel actief naar het dorp gelopen was.

Komende week is praktijk week: twee dagen vrij...verder beetje een medewerker van een hotel volgen en eigenlijk nix doen...hoe easy kan het zijn....

Maar goed daar horen jullie komende maandag meer over, hoe alles afgelopen is. En dan horen jullie ook over mijn avonturen in Addo Elephant park, en van t paardrijden. ( Jah familie Bijkerk begin maar vast te lachen....ik weet het...;))

Dit was het wel weer voor deze week, zal er nog even wat fotos bij plakken en dan tot de volgende keer!!!

Kus Vera

• 20 Februari 2006 - 18:45

Marjon:

Hai vera, Ik zag je online komen met dit adres in je naam... Meteen even gekeken. Ziet er erg leuk uit. Heerlijk zeg als je zo een paar maanden naar het buitenland kan. Ben jaloers!!! na doei doei (tot in de zomer op kp10?) Groetjes Marjon

• 21 Februari 2006 - 12:28

Irene:

Hey lievie,
    Ik zie dat je het nog steeds naar je zin hebt en olifantjes kijken wat gaaf man.
    En dan nu strkas praktijk lopen lekker!! hahaha ik ga zo ook weer aan de bak gisteren front office was echt te saai niks te doen en dan gaat de tijd langzaam zeg.
    Nou we horen lezen je verhalen wel weer.

Dikke kus Irene

• 21 Februari 2006 - 18:53

Mam:

hartstikke leuk die foto's kunnen we een beetje meegeniet op afstand en in de kou, we kijken nu al uit naar de olifant(jes)

• 22 Februari 2006 - 13:03

Kelly:

hey nicht'je'

paardrijden ??? me mond valt open hahah kun je laten zien wat je al geleerd hebt op aspen :-p het is maar goed dat je het daar zo naar je zin hebt, want je zit daar nog wel ff.. kijk al uit naar 18 maart zie ik ook weer us de warm zon alleen dan in Barcelona.. Ben je door t vele zonne al lkkr bruin geworden? verder have fun.. en ben benieuwd de foto's met de paardjes en olifanten..

grtzz kelly

• 24 Februari 2006 - 13:32

Trersie:

Hai Vera !

Ik heb weer met veel plezier je schrijfsel gelezen!
    Leuk ook al die foto's, krijg nu tenminste ook een mooi beeld bij je verhalen, maar eh...hoe zal ik 't zeggen: Wonen in Zuid -AFRIKA !!! alleen maar van die oer-europese types of is het toeval dat er geen donkere mensen op staan ??
    De apartheid IS toch wel afgeschaft?!?
    Zeg nichtje; veel plezier met paardrijden..paardbeklimmen of wat je er ook maar mee van plan bent!
    Groetjes Tresie.

• 25 Februari 2006 - 19:11

Debbie:

Hey veer,

Zo te zien zijn de foto's van jou wel gelukt om ze op de site te zetten ( hahaha ) Het ziet er allemaal erg anders uit dan in Nederland maar het ziet er prachtig uit. Lekker genieten van zon en tijdens je praktijk niks doen?? Wat een luxe leventje. Ik hoop dat je dit weekend veel plezier beleefd in het park en hoop snel alles van je te horen.

Dikke kus'
    Debbie

• 26 Februari 2006 - 13:03

Arjen:

hey veer,

blij dat je t zo naar je zin hebt! gewoon alle gekke en enge dingen doen die je op je programma hebt staan hoor !! anders krijg je dr later spijt van!!en die foto's komen nog wel hoor!

kus arjen