Whaaaa.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Whaaaa.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Whaaaa....

Door: ~!*Vera*!~

Blijf op de hoogte en volg Vera

27 Februari 2006 | Zuid-Afrika, Port Alfred

..... ik heb echt een super weekend gehad!!! Zo veel gezien!!! Maar ik zal even bij het begin van de week beginnen...

Het was weer een gewone drukke school week eigenlijk! Het was een praktijk week, maar die zijn hier zo simpel! Je hoeft echt bijna nix te doen! Maandag middag in de keuken gestaan om ijs te maken. Dinsdag vrij en woensdag 1 meeting gehad. Het enige bijzondere is dat ik woensdagmiddag ben wezen spinnen! Met andere woorden als een idioot op een fiets zitten trappen en geen meter vooruit komen! ;) Was wel lekker hoor om even te sporten! Donderdag waren we al weer vrij..( lekker joh dat praktijk lopen in Zuid-Afrika! :D)

Maar toen....toen kwam Vrijdag! Gelukkig was die dag geen voorteken voor de rest van het weekend... Echt ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. We moesten voor praktijk naar het Halyards hotel, hier in Port Alfred. De bedoeling was dat we de hele dag iemand gingen volgen daar, om vervolgens een on- the - job trainings plan te gaan maken voor die persoon. We begonnen om 6! uur. Toen ik mijn meneertje gevonden had even voorgestelt en gepraat enzo. En daar is het zo'n beetje de hele dag bij gebleven...Gewoon echt helemaal nix gedaan de hele dag! Op een gegeven moment kwam ik langs 4 personen die nix deden. Dus ik vraag; wat moeten jullie nu doen? Antw: om 10 uur moeten we koffie zetten. Ik kijk op mn horloge: maar het is nu 8 uur! ... Jah nou jah, verder hoeven we niets te doen.... Echt...hoezo werkverschaffing?

Gelukkig kwam daarna een super weekend. Op zaterdag ochtend lekker vroeg, 7 uur, weggereden. Twee auto's, 7 meiden en 1 jongen, onderweg naar Addo Elephant park. Rond 8 uur even ontbeten en rond 9 uur kwamen we aan bij het park. Waar we tot 's avonds half 7 zijn gebleven. En 't was zekers de moeite waard! Eerst kwamen de wat kleinere dieren tegen: zweintjes, zebra's, struisvogels... En opeens heel in de verte een groep olifanten! Na nog wat rond gereden te hebben gingen we rond 12 uur even het park uit om te gaan lunchen: het was zo warm, er was zelfs geen vogels meer te zien... Toen we rond half 3 het park weer in reden zagen we erg weinig. Opeens zagen we een aantal auto's staan. Even er bij gaan staan kijken wat er te zien was. Er lag een buffel in de modder. Naast ons stond een auto van het park. Gevraagt wat er aan de hand was; het bleek dat ze moesten ontdekken of de buffel nog leefde of niet. Na een tijdje reden we toch maar door; hij zag er wel erg dood uit... En net op dat moment tilt ie z'n kop op; in de auto natuurlijk 4 meiden tegelijk: Hij leeft!!!! Dus gelukkig was het goed afgelopen met het beest!

En toen maar weer doorgereden op zoek naar olifanten..en jah hoor daar waren ze...Echt heeeeeel dichtbij kwamen ze bij ons langs lopen! Niet te beschrijven hoe leuk dat is! :D Er waren ook een aantal baby olifantjes bij. We hebben ongeveer anderhalf uur op de zelfde plek gestaan om alleen maar naar die olifanten te kijken....

Na nog wat rondgereden te hebben, om half 7 maar weer op huis aan. In port Alfred nog even lekker gegeten met z'n alleen en toen allemaal heel snel naar bed!

Zondag gingen we iets later weg; 8 uur, om te gaan paardrijden! En jah, met Vera is het helemaal goed gekomen; in een vloeiende beweging zat ze bij de eerste poging op het paard! :D Zijn jullie trots of hoe zit dat? ;) Haha..
Ook die trip was echt helemaal super! We gingen weer voor de wilde dieren natuurijk! En zo dicht als we zaterdag bij de olifanten kwamen, kwamen we nu langs de 5 giraffes van het park! Jammer genoeg geen neushoorns gezien, maar de giraffes maakten veel goed. Ongeveer 2 1/2 uur hebben we door schitterende natuur gereden, en ook nog anitlopes en wildebeesten gezien. Na het paardrijden nog even ergens ananassap gedronken ( lekker!!!) en toen naar de campus voor de lunch.
En jah deze zondag was een speciale voor Vera...eerst paardrijden en daarna nog naar 't strand...Hoe is het allemaal mogelijk op 1 dag....
's Middags dus inderdaad nog even met z'n alleen naar 't strand geweest. Lekker gezwommen in de zee, met toch eigenlijk wel hoge golven!!! :D

En 's avonds lekker buitengezeten en met iedereen leuke verhalen uitgewisselt. Er waren namelijk ook mensen naar East-London en Port Elizabeth geweest!

Ik hoop dat dit een voorproefje was van de weekenden die nog gaan komen, en dat ze allemaal net zo gezellig en leuk worden als deze!!!

Groetjes vanuit een bloedheet Zuid-Afrika!!!
~!* VeRa *!~

• 27 Februari 2006 - 11:28

Irene:

Hey Lieverd,

Wat heb jij een super gaaf weekend gehad.
    Ben nu echt jaloers hahahaha!!! En paardrijden en naar het strand toe maar je overtreft jezelf hihi.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik heb dit weekend gewerkt en naar Belle en het Beest geweest was ook erg leuk!!

Spreek je snel.

Dikke kus Irene

• 27 Februari 2006 - 21:36

Pap En Mam:

ook voor ons even genieten en je ziet maar weer oefening baart kunst. We zijn wel jaloers (alleen op het mooie weer hoor)en zouden best even mee willen kijken Liefs uit een regen en sneeuwachtig Emmeloord

• 28 Februari 2006 - 08:28

Tamara:

Heej Vera,

leuk al die verhalen van je. Zo te horen heb je het lekker relaxed en ben je al aardig verkleurd. Hier is het ook mooi, maar de laatste dagen niet echt zonnig, dus heel hard verkleur ik nog niet. Maar het is hier ook genieten, de foto's willen helaas niet goed upgeload worden. Veel plezier daar.

Kuss Tamara

• 28 Februari 2006 - 11:41

Annemarie:

Ben Jaloers!!!!

• 28 Februari 2006 - 12:20

Suzanne B:

Heey Vera!!
    Wat ene geweldig verhaal en wat leuk om doe doto;s te zien zeg!! Het ziet er allemaal echt prachtig uit!! En dat weer!!! heerlijk!! :D hahaha ja het is wel duidelijk!! Ook ik ben jaloers!! meid, geniet ervan!!!! Veel plezier!!

liefs, Suus

• 28 Februari 2006 - 22:03

Marijn Boxum:

hey veer
    wat leuk om weer eens wat van je te horen! Je hebt de smaak van het reizen te pakken gekregen zie ik!!! :D gaaf joh!
    Ik ben best wel jaloers op je hoor! Maar door een btje mee te lezen en foto's te kijken, ben ik ook ffies weg..:D:D:D
    Spreek je wel weer!! Doe de groetjes aan margharita en marco als je die nog weer eens spreekt!
    Liefs Marijn

• 01 Maart 2006 - 11:25

Jeanette:

Jemig meid ik word helemaal jaloers als ik dit lees en vooral ZIE.Lekker bruin kleurtje krijg je al.Hier word je alleen maar wit van de sneeuw :s Verder alles goed, Tim en ik waren gister alweer 4 maandjes samen :D Yieeehaa :P Haha.Have fun!

Kuzz Jeanette

• 02 Maart 2006 - 15:20

MarS:

Wow, dat klinkt super wat je allemaal meemaakt! Helemaal te gek gaaaaaf! N'joy meid! x