Een super actief, maar relaxed weekend! ;) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Een super actief, maar relaxed weekend! ;) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Een super actief, maar relaxed weekend! ;)

Door: ~!*Vera*!~

Blijf op de hoogte en volg Vera

20 Maart 2006 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hoi lieve mensen,

Deze week weer gewoon een stukkie op m’n site… En jah ook dit weekend weer op de campus gebleven… Jammer maar nix aan te doen. Een grote groep studenten ging duiken en er bleven niet genoeg mensen over die iets leuks wilden gaan doen. Dus dan maar leuke dingen doen op de campus. En dat is zeker gelukt!

Zaterdag stond op de planning om lekker te gaan quad rijden. Maar dat zou pas ‘smiddags zijn, dus ’s ochtends eerst even naar t strand geweest samen met Sjoukje en Tineke. Sjoukje wilde gaan proberen om te surfen. Ze had een board gekregen van een van de jongens uit de groep hiervoor en ze wilde even gaan proberen of het hier wilde lukken met surfen. Natuurlijk wilde Tineke ook proberen. Ik heb zelf eerst even lekker op het strand gelegen, maar toen begon het bij mij toch ook wel een beetje te kriebelen... Verder niet echt gesurft hoor! De golven waren niet echt goed: heel kort en dus kon je niet gaan staan! Maar wel op het board gelegen en dan de golf pakken! Echt gaaf, gaat toch wel lekker snel haha! Om 1 uur weer naar de campus voor lunch en om half 3 werden Jurgen, Dennis en ik opgehaald om te gaan quad rijden. Jammer genoeg waren er maar drie quads, anders waren er zekers meer mensen mee gegaan. Ik wist eigenlijk helemaal niet wat ik moest verwachten. Ze hadden gezegt dat het een slow trail zou zijn en dat je helemaal niet hard zou kunnen rijden. Ik natuurlijk helemaal blij: met twee jongens op stap en vera er zekers als een slak achter aan... ik vond het wel best dat langzame! Tot we op die quad stapten! Ze gingen toch echt wel hard hoor! Echt super lachen! En ik bleef dus echt niet achter! Het was een tocht gewoon door ’t bos heen als het ware. De ondergrond was een beetje duinachtig dus echte goede grote zandstormen hebben we geproduceerd! ;) En natuurlijk om boompjes, struikjes en schildpadden heen gescheurd!
’s Avonds na een lange dag druk bezig zijn, lekker op bed Notting Hill gekeken!

Zondag ochtend al weer vroeg op gestaan, want we zouden om half 10 opgehaald worden om te gaan paardrijden. Vorige keer zijn we door een reserve gereden en deze keer zouden we lekker over het strand gaan.. Maar jammer genoeg werd er om kwart voor 10 afgebeld: het ging niet door om een vage reden! Wij allemaal balen.... en verder dus ook echt de hele dag achter de computer gehangen. Maar wel wat nuttigs gedaan hoor! Op 14 april krijgen we namelijk vakantie!!!! Twee weken! En jah dan kun je natuurlijk niet anders dan lekker twee weken Zuid-Afrika in te trekken! En dat ik ga dus ook doen samen met Ellen. Maar jah, daar moet natuurlijk wel wat voor geregelt worden! Auto huren, kijken wat je allemaal wil gaan doen/zien en kijken hoe duur het allemaal gaat worden... Dus lekker een beetje op internet zitten surfen naar de leuke plekjes van Afrika! Mocht er nog iemand iets weten wat we zekers moeten bezoeken, Laat het even horen! Alle suggesties zijn natuurlijk welkom!

Verder de afgelopen week niet veel bijzonders gedaan! Zoals gewoonlijk! ;) Het enige nuttige was een chocolade test! Een chocolade merk hier is Cadburry. En die hebben echt super veel verschillende smaken chocola. Dus was er iemand op het idee gekomen om een chocolade proeverij te houden. Dus had Tim 16 repen chocolade gekocht, 16 mensen uitgenodigt en toen...proeven maar! Was echt super lachen en natuurlijk echt super lekker! ;)

En tot het laatst bewaard: vandaag. Dit omdat ik hoop dat niemand flauw gaat vallen als ze dit lezen! ;) Nu niet allemaal rare dingen gaan denken, maar vanmiddag ben ik heel relaxed met Sjoukje, Sjoukje en Jurgen naar de Spa geweest! Met andere woorden: lekker neck-shoulder-back massage, zwembadje en flow tation tank meegepakt! Was echt zo super relaxed!!! Ook was er nog een sauna maar dat durfde ik toch niet helemaal aan. Maar was echt super. Het zit hier bij het Halyards hotel en er is maar 1 vrouw die de massages doet dus we hadden eigenlijk een beetje de spa afgehuurt: Sjoukje en Jurgen hadden een massage van een uur en Sjoukje en ik 1 van een half uur. Dus was de middag vol gepland. Tussendoor dus even lekker gezwommen en de flowtation tank uitgeprobeerd. Nu vragen jullie je misschien af wat dat precies is? Het is de dode zee in een bad kuip!!! Echt super lachen: er zit gewoon heel zout water in zodat je blijft drijven! Er staat een tijd voor van 45 minuten, maar het begint toch wel een beetje te vervelen na een tijdje. Maar toch een apart gevoel!

En vanavond gaan we nog even uit naar Snorts. Een van de meiden is jarig en morgen is het public holiday en zouden we dus eigenlijk vrij zijn. Zouden, want er was wat verkeerd gepland met praktijk lopen en dus moeten we morgen terug naar het halyards.
En ’s middags weer lekker met de kids spelen bij het activiteiten centrum! Want jah de studiepuntjes moeten wel binnen gehaald worden!

Verder zit er een leuke week met een super weekend aan te komen, maar daar volgende week maandag meer over! ;) Hahaha!

Voor nu:

Groetjes, Kus,

~!* Vera *!~

Ps.: En ook bij deze weer: willen jullie een berichtje achterlaten? :D

  • 20 Maart 2006 - 18:53

    Jurgen:

    Hoi
    Was heel erg leuk weekend inderdaad was weer gezelig vera!!! En leuke woordspeling met de dode zee in de badkuip!!!

  • 20 Maart 2006 - 23:03

    Debbie:

    Hey veer!!!
    wat heerlijk zeg dat Spa, zou ik nu ook wel kunnen gebruiken. Ik zie het wel weer jij doet allemaal vet leuke dingen en mij/ons maar jaloers maken ( haha). Veel plezier nog.

    Kissis

  • 21 Maart 2006 - 01:22

    Arjen:

    K lees t wel weer t gaat prima !! en je doet weer de gaafste dingen!! super op lijkt me op zon quad! en nog steeds genieten van t mooie weer! wij hebben het hier alleen maar koud!en het enige wat ik heb beleefd vandaag is de schietbaan, wel redelijk geschoten alleen waardeloos begin: 90, 97,97,97 dus 381 hadden dus nog wel 6 of 7 puntjes bij gekunt! nou ja en gewerkt natuurlijk! tot nu ongeveer 02.00.

    nou veel plezier nog! tot MSN!
    Kus Arjen

  • 21 Maart 2006 - 07:37

    Annemarie:

    Je bent echt al te verkleurd op die foto! Ik loop al vanaf 8 uur praktijk vandaag! Voor ideeen moet je maar eens naar de site van renske surfen: renske22.waarbenjij.nu Oh ja Irene hoort morgenavond of ze bestuur wordt of niet, spannend! Kus

  • 21 Maart 2006 - 12:55

    Mam Yvie:

    Dag Vera,
    Yv gaf me jouw sitenaam. Wat gaaf, wat een belevenis na Amerika. Wat is je volgende trip: Australie :) ?

    Al net zo warm als op Curacao, en ook zandvlooien. Dan vind ik het toch wel lekker om af en toe de sneeuw in te duiken hoor! Veel plezier nog.

  • 21 Maart 2006 - 15:02

    Dineke:

    Heej vera! wat een vette sjit allemaal joh.. klinkt egt veeel beter dan btj study-en in grunn. Ach das ook wel leuk hoor.. Je hebt wel lekker een kleurtje op de foto's, jealous:p!! Hej egt heel veel plezier nog.. Liefs, dineke

  • 21 Maart 2006 - 15:05

    Irene:

    Hey lieverd,
    Je bent echt te verkleurd niet normaal (je ziet er goed uit hoor) en een spa ik ben wederom jaloers.
    Loop elke ochtend om 7 uur materials kortom vermaak je zelf want er is geen donder te doen en dan komt er deze week ook nog een extra meisje bij van af morgen kan de lol niet op.
    Morgen hoor ik idd of ik bestuur word hihi!!! Heb er zin an (of neit natuurlijk)!

    Meis ik mis je wel hoor het samen eten enzo.
    Vet gaaf die rondreis door Afrika ik wil alle verhalen horen maar die lees ik vast wel op de site.

    Dikke kus Mij

  • 21 Maart 2006 - 18:47

    Pap En Mam:

    wij voelen ons wel super saai in vergelijking met jou. doe je wel een beetje voorzichtig met jezelf we zijn nu al benieuwd naar de belevenissen van volgend weekend

  • 22 Maart 2006 - 19:22

    Suzanne B:

    Jeeetje Vera!! Wat ziet het er allemaal fantastisch uit zeg!! Zo te lezen en te zien ben je echt aan het genieten!! Leuk man!! :D
    Hier alles zn oude gangetje!! Het is nog wel errug koud en als ik dan naar je foto's kijk!! :D Ik wil ook mooi weeeeer!!! grrrrr!! :)
    Nou meid, geniet nog maar lekker door en hou ons op de hoogte!!!

    xxx Suus

  • 22 Maart 2006 - 22:26

    Arjen:

    K hoorde van pap en mam, die waren bij ons koffie en n borreltje doen dat er erxstra foto,s waren, ze zijn top, leuk om te zien dat je er veel plezier in hebt!! apart ook die badkuip met zout water!!
    nou tot later
    gr Arjen

  • 24 Maart 2006 - 19:05

    Natasha:

    Hey Vera!! I couldn't read it all...but the pics are great!! i miss u...i hope u can come back to vist us sometime!! :) Keep on Smiling :)
    love ya,
    natasha rena!!

  • 27 Maart 2006 - 10:22

    Jeanette:

    Hey meis!

    Jeeeemig nou heb jij de dingen gedaan die ik ook al heel lang wil, grrr ;) haha. Dat quad rijden lijkt me echt stoer en heerlijk verwend worden, je boft maar. Ik ga dit weekend weer naar vlie, de tent op zetten...jawel je leest het goed, haha. Have fun en till next time.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 54498

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: