Hogsback! :D - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Hogsback! :D - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Hogsback! :D

Door: ~!*Vera*!~

Blijf op de hoogte en volg Vera

27 Maart 2006 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hmmz waar zal ik deze keer eens weer beginnen! Ten eerste: hoe gaat het met jullie allemaal? Goed hoop ik? We hebben nu geen tijdsverschil meer! Is wel grappig! Jullie hebben ons weer ingehaald, aangezien Zuid-Afrika geen daylight savings heeft.
Maar goed wat heb ik allemaal beleeft afgelopen week... Maandag hadden jullie vorige week al gezien... Dat was dus super gezellig. Dinsdag was een public holiday. Dat betekent dat dan alles en iedereen vrij is... Behalve Vera.. Dat komt door die lekker planning die ze hier hebben en t lekker management van t Halyards Hotel. Dus 's ochtends maar weer naar het Halyards Hotel. 's Middags heb ik weer lekker gespeeld bij de kinderen van het activiteiten centrum.
En woensdag waren we al weer vrij... Echt zo relaxed die praktijk weekjes hier! Hahaha, t stomme is dat ik me nu al niet meer kan herinneren wat ik dan wel gedaan heb... Oeps... Slecht zeg...Oh jah ik weet het al weer. 's Ochtends even lekker wezen " shoppen" in het dorp en gegeten bij Wimpys ( een variant op de mac! :D) S middags lekker relaxed nix gedaan en even wat wezen drinken bij Guido's! ( Als je dan toch vrij bent moet je het er natuurlijk van nemen! ) Toen we 's avonds op de campus aan het eten waren kregen we te horen dat s middags een jongen verdronken zou zijn op het strand. Het strand voor Guido's! Dus dat was wel heel raar, terwijl wij daar zaten is het misschien gebeurt. Er gingen natuurlijk meteen weer rare verhalen rond, die steeds meer overdreven werden. Uiteindelijk hebben twee nederlandse meiden hier van de campus het lichaam van die jongen de volgende dag gevonden op het strand. Dus dat was wel echt heel erg schrikken! De meiden lijken er goed mee om te gaan dus dat is wel fijn.
Donderdag ochtend weer eens naar het Halyards. En zowaar de medewerkers waren er weer niet! het is een wonder. Dus 's middags nog weer terug. Grrr...echt Zuid-Afrikaanse manier van doen volgens mij! na het halyards meteen door naar de voetbal wedstrijden. De derde jaars keuze module studenten ( Wildlife module) moesten als een opdracht een voetbal tournooi organiseren. Er waren twee wedstrijden. De eerste tussen EISS (onze school) en Port Alfred High school. De tweede wedstrijd ging tussen de Airschool en het township team. Eiss en de airschool hadden gewonnen en speelden dus de finale. Die in 0-0 eindigde... Jammer genoeg was het toen te donker voor Penaltys en moet de wedstrijd komende woensdag op nieuw gespeeld worden. Jammer maar ook wel weer leuk om dan weer lekker aan te moedigen! :D

Vrijdag zijn we de hele dag met de tweede jaars naar East London geweest. We gingen drie hotels bekijken daar. Echt super hotels! Een met een casino erbij, en een bioscoop en winkeltjes: echt super mooi.

En toen eindelijk het weekend!!! daar had ik echt zo naar uitgekeken!!! We zijn met zn 5en: Sjoukje, Sjoukje, Wouter, Jurgen en ik naar Hogsback geweest. Voor de Lord of the Rings fans onder ons: dat is waar de schrijver Tolkien zijn ideen gekregen heeft voor het boek de Hobbit. Echt het was daar zo super mooi! Echt schitterende bergen en landschappen! Zaterdag vroeg al weggegaan en ongeveer om 11 uur kwamen we aan. Meteen naar de backpackers ( soort jeugdherberg achtig iets). Even spullen uitgepakt een beetje en gegeten en toen... WANDELEN!!!:S niet echt mijn ding, maar t was echt super mooi!!! We liepen door t bos en t was sommige stukken best stijl en glibberig! Ik ben dus ook echt twee keer gevallen in het bos! Beetje pijnlijk, maar ach gewoon stug doorlopen. Onderweg drie super watervallen tegen gekomen en de anderen hebben bij 1 gezwommen. En bij de derde.. Vera ook...:S Niet helemaal gepland alleen hahah! We gingen fotos maken... op een rots die in het water lag... En even later lag Vera er ook...Echt ontzettend gelachen...T deed wel ontzettend zeer: zit nu een gaatje in mn scheenbeen...:D Maar goed, t grote geluk was dat ik net daarvoor mijn camera aan Sjoukje had gegeven voor de foto! Anders had ik er waarschijnlijk iets minder om kunnen lachen! 's Avonds echt super vroeg naar bed, en de volgende dag om 6 uur opgestaan voor de Sunrise. Vanuit een super schattige boomhut! :D Echt heel mooi om te zien. Even ontbeten daarna en toen rond gaan kijken wat we zouden doen. Eerst even bij een labyrinth langs met het mooiste uitzicht allertijden! We zaten zo hoog op de berg! en gewoon echt hele stijle afgrond naast ons! Leuk he mam! ;)Toen gingen we weer...WANDELEN! we hadden de dag ervoor de Big tree gemist dus daar gingen we nog even naar op zoek. Jammer genoeg duurde de reis twee keer zo lang dan we dachten. vooal terug ging erg lastig door dat mn knie redelijk heel erg zeer deed van de watervalval. ;) Maar goed, ik ben weer boven gekomen. En als laatste avontuur in Hogsback zouden we gaan abseilen. Jammer genoeg was daar geen tijd meer voor, maar ze hadden wel een highrope trail. Moet je op 7 meter hoogte rare dingen doen! En toen we daar stonden begint het toch opeens hard te regenen! En met hagelstenen erin! Niet normaal! Echt pijnlijk... Dus maar snel naar binnen gerend voor een kop thee. En toen moesten we jammer genoeg terug naar Port Alfred. En toen kwam ik voor in te zitten en dan mocht je zeggen welke cd er in mocht... En ik had al het hele weekend geluisterd naar muziek wat niet echt mijn smaak was dus ik heb ze even terug gepakt: 30 nummers lang Elvis Presley!!! :D Gelukkig vonden ze het neit zo heel erg haha! En ach jah...toen was ons mooie weekend al weer voorbij..Sniksnik... Maar goed t was super!

En jah, nu weer flink hard aan de bak voor school. En volgend weekend moet ik werken: de wildlife studenten hebben dan een ander project: diner and dance. T zijn allemaal fundraisers en dus hebben ze studenten gevraagt om te serveren. En jah dan kan je natuurlijk niet anders dan helpen! maar daar over volgende week meer! :D

Tot volgende week! Kuzz ~!* Vera *!~

• 27 Maart 2006 - 19:34

Debbie:

Ik lees het weer eens, jij ziet dingen die waarschijnlijk nooit zal zien en of beleven. Wel jammer van je knie. ja jij wandelt je module door,maar goed leuk om te lezen dat het goed me je gaat.Ach ja wij hebben dit weekend ook best wat beleefd. Schilpadden die 2 eieren leggen hahahah. Hey meissie tot snel Kus Debbie

• 28 Maart 2006 - 07:12

Annemarie:

Wanneer kom jij eens op de foto te staan? Ik denk dat ik onwijs jaloers op je zongebruinde huid ben!

• 28 Maart 2006 - 07:12

Irene:

Hey aankomend huisgenootje haha.

Wat een verhalen weer. en ook mooie foto's!!
    Ja heb je laatst nog een mailtje gestuurd weet dus niet zo veel te vertellen.

Tot snel.

Kus

• 28 Maart 2006 - 09:01

Arjen:

MOOI allemaal moie foto,s, mooie verhalen, super al die dingen!

k ben er stil van.....

kus arjen

• 28 Maart 2006 - 19:48

Pap En Mam:

't is weer prachtig allemaal, vooral die waterval en wat weer een belevenissen. liefs uit emmeloord

• 02 April 2006 - 15:40

Eildert En Corry Strating:

Hallo Vera,
    Van je ouders je e-mail adres gekregen. Leuk om je belevenissen te lezen. Het lijkt ons geweldig, vooral ook de natuur, die zal daar wel prachtig zijn. Als we de foto's zien zijn we jaloers op het mooie weer. Maar hier begint het voorjaar gelukkig ook. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. We volgen je verhalen. Leuk.

groeten eildert en Corry

• 12 April 2006 - 19:13

Simone:

Ha ha ha ha ha, ik lees dat je bij Wimpy's bent geweest. Lijkt erg op iets wat Stanja vroeger geweldig vond....vraag er maar eens naar. Je gaat bijna rondtrekken 2 weken, ik hoop dat je dit nog leest. Heel veel plezier daar en laat ons je verhalen lezen...

Hier overigens alles goed.

Groet, Simone