Eindelijk.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Eindelijk.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Eindelijk....

Door: ~!*Vera*!~

Blijf op de hoogte en volg Vera

14 April 2006 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Eindelijk vakantie en eindelijk tijd voor weer een bericht op m'n site! Want jah het is idd al wel twee weekjes geleden dat ik er wat op gezet had! Ik zal in het kort nog even verslag doen van die afgelopen weken! Het laatste bericht ging over het weekend 25/26 maart naar Hogsback. De week daarna niet erg veel les gehad, maar wel druk. Op dinsdag en woensdag de hele ochtend in de kleine bibliotheek gezeten van Port Alfred Primary School. Ze willen op deze school graag dat de kinderen lezen, maar de bibliotheek was een grote rommel! Dus hebben we dat even opgeruimt met z'n 4en. Boeken op soort zetten en afstoffen en in de computer zetten. En natuurlijk deden we dit weer voor community hours.

Vrijdags en Zaterdags ook weer druk bezig geweest voor community hours. Er zijn hier ook derde jaars studenten die hun keuze modules hier lopen. Als opdracht hadden ze gekregen: organiseer een fundraiser ( geld inzamelen). Met andere woorden alles moest zo goedkoop geregelt worden en het geld zou naar een goed doel gaan. Als project hebben ze een Diner and Dance georganiseerd. Met andere woorden eerst eten met z'n allen en daarna gezellig dansen. Het was redelijk duur om te kunnen eten dus het was echt een beetje voor de elite van Port Alfred. En jah dan heb je natuurlijk ook mensen nodig die serveren en koken. En daar kwamen de hotello's al aan! ;) Met z'n allen gezellig aan het werk en nog studiepunten er voor krijgen ook. En het was ook echt hartstikke gezellig! De avond zelf was een groot succes en ze hebben lekker veel geld opgehaald! Er werden ook nog dingen geveild en er was een verloting.

De volgende dag niet bijzonder veel gedaan aangezien we pas rond twee uur klaar waren en daarna nog gezellig buiten gezeten hadden tot een uurtje of 4....

De week daarna was weer een leuk praktijk weekje, met wat keukenpraktijk, een dagje halyards en heel veel aan de module opdracht werken. Ik ben geloof ik nog nooit zo op tijd geweest met het inleveren van mijn opdracht! :D Maar t heeft wel wat stress gekost. Als leraren foute antwoorden op je vragen gaan geven, wil het niet echt meer lukken na een tijdje! Maar uiteindelijk zijn we geloof ik tot de goede conclusies gekomen! Hoop ik...;)

T weekend even lekker gerelaxed. Doordat alle derdejaars studenten op excursie waren, was het vrijdag avond errug rustig op de campus. Om wakker te blijven ben ik met Corien en Lutske even een toetje gaan eten bij de Links, en 's avonds zijn we met een groep van +- 10 naar Snorts geweest.
Zaterdagochtend lekker uitgeslapen en 's middags met Suzanne, Rosalie en Lutske naar Bathurst geweest! Daar was een of andere soort markt/ braderie achtig iets! Echt lekker boers: tracktoren, motors, motorcross paardrijden etc! Prima vermaakt hahaha! Het enige nadeel was dat het echt heel koud was... voor Zuid-Afrikaanse begrippen! ;)
's avonds hadden we weer a la carte in t restaurant en daarna nog even lekker in de bar van school gehangen!
Zondag weer niet zo heel veel gedaan, lekker gerelaxed en filmpjes gekeken! Want afgelopen week was een drukke stress week, dus kon ik zondag nog even lekker relaxen! Maandag was ik gelukkig vrij, maar dinsdag en donderdag had ik toetsen en woensdag een presentatie! dus daar moest wel redelijk wat voor gebeuren. Gelukkig zijn de presentatie en de eerste toets goed gegaan, alleen de laatste toets niet echt. Ik ben het leren een beetje verleerd...;)

En toen... jah toen had Vera twee weken vakantie!!!!! Yes!!! Was ik ook wel echt aan toe! En dit betekent: drie weken lang van de Campus! Eerst twee weken lang lekker op vakantie en daarna een " schoolreisje" van een week door Kaapstad en Stellenbosch. Ik zou eerst alleen met Ellen gaan, maar er gaan nu de eerste week nog gezellig drie andere meiden mee. Die zouden eigenlijk met z'n drien maar konden door leeftijd geen auto regelen. Dus de eerste week lekker met z
n vijfen, dan een weekje met z'n tweeen en dan een week met school! ik zie het helemaal zitten! We gaan in die eerste week langzaam naar Kaapstad rijden. Onderweg lekker vaak stoppen in plaatsten als: Jeffrey's bay, Knysna, Oudtshoorn, George, Swellendam en Simon's Town. We gaan gewoon wel kijken wat we precies allemaal willen zien en doen. En daarna een weekje Kaapstad met natuurlijk: Tafelberg, Lions Head, Victoria and Albert Waterfront, Robbeneiland en Hard Rock Cafe ( Jah pap en mam, ook hier moet ik daar heen! )
En we gaan ook nog een dagje lekker achtbanen checken in een of ander pretpark!

Wat nog wel leuk was, was het afscheidsfeestje dat we gister hadden! 1 van de jongens uit mijn klas gaat weg; hij moest dit module inhalen en is nu klaar voor zijn stage! Dat werd dus een heel emotioneel feestje: hij heeft hier bijna 5 jaar gezeten of zo.... En daarbij gaan er een aantal derdejaars volgende module naar alicedale, en door de vakantie was dit hun laatste avond! En dus weer met zn allen naar Snorts om er een super avond van te maken!
En dat is zeker gelukt... Helemaal toen we weer met z'n allen op de campus waren...: de helft lag dronken op het grasveld en de andere helft stond nuchter er naar te kijken en ze uit te lachen!

Nou goed, ik zal nog snel even wat foto's er bij zetten en dan ga ik beginnen aan mn lekker verdiende ;) vakantie!!! Dus mn volgende bericht komt of over drie weken, of vanuit een internet cafe in Kaapstad!!!

Kus, Liefs en Groetjes

~!* Vera *!~

  • 15 April 2006 - 10:18

    Pap En Mam:

    volgens ons heb je echt "the time of your life"en geniet je met volle teugen en nu waarschijnlijk helemaal op je vakantie naar Kaapstad liefs uit Emmeloord.

  • 18 April 2006 - 08:41

    Debbie:

    Hey veer, ik lees wel dat je nu aardig vaak aan de bar hangt ( hahahaa ) lekker al die drankjes??? ( hahaha ) En je maakt me weer erg jaloers, want jij gaat ten eerste heerlijk op vakantie en dan ga je ook nog hele leuke en waarschijnlijk mooie dingen bekijken/doen. Veel plezier en maak veel fofo's want ik wil alles zien.

    Dikke Kus

    Debbie

  • 19 April 2006 - 12:53

    Stanja:

    Hé vakantieganger! Wat ben je toch een bofkont . . . Ik heb een lange mail gestuurd naar je mailadres en paaseitjes zitten op de post!
    Liefs, Stanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 54497

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: