Hier zit ik dan weer.... - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Hier zit ik dan weer.... - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Hier zit ik dan weer....

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

18 November 2007 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Met mn laptop op schoot, x-factor aan en zak pepernoten naast me! Het begint al bijna op een traditie te lijken haha!

Maar goed, er is weer heel wat om te vertellen! Als ik het me goed herinner, was mijn laatste ‘blog’, zoals dat zo leuk genoemd wordt, over mijn weekendje naar Londen met Leonie. Het voelt alsof dat al tijden geleden is, en zelfs mijn weekendje Brighton van vorig week is al weer bijna vergeten…:(

Maar goed, ik begin maar weer bij waar ik vorige keer geëindigd ben denk ik!
Ik zit op dit moment in de woonkamer zonder internet, omdat ik geen bereik heb hier naar de wireless verbinding van mijn buurman. Het weekend van 27 oktober zou Virgin Media komen om internet telefoon en kabel televisie te installeren. Helaas kwam de man alleen, en was het een two-man job zoals ze zeiden. Dus moest het uitgesteld worden.
Om even naar dit weekend vooruit te springen, vanochtend zijn ze weer geweest. Het bleek dat er minimaal drie gaten geboord zouden moeten worden in buiten muren en nog een aantal door deuren etc. in huis, om alle kabels op plek te krijgen. Helaas heb ik daarom het hele gebeuren af moeten zeggen,omdat dit natuurlijk het huis van het hotel is, en ik dus niet weet of ik dit allemaal zo maar kan maken. Erg jammer, maar goed, ik overleef het denk ik ook wel met gejat internet, 4 kanalen tv, en m’n mobieltje!

Terug naar het laatste weekend van oktober. Natuurlijk was m’n mama jarig dat weekend! Overdag naar een wedding fayre geweest om een idee te krijgen van wat het allemaal inhoud. Maar voor ik daar heen ging, even snel naar huis gebeld vanaf het werk! Zo veel betalen ze nou ook weer niet, dus kan wel op hotel kosten even snel bellen! ;)

Om 2 uur weer terug in Basingstoke om lekker te gaan volleyballen, en zelfs 1 wedstrijd gewonnen!

Daarna weer een doodnormaal weekje werken en toen een rustig weekend. Zaterdags nog even naar t werk voor een bruiloft meeting met een koppel dat iets te goed in hun hoofd heeft wat ze willen!
Op zondag lekker niets gedaan en gerelaxed. Daarna weer een weekje werken, met op dinsdag een dagje training in Milton Keynes. Erg jammer alleen dat het anderhalf uur reizen ver weg was…

En toen…was mijn weekendje Brighton met Marjon aangebroken!!!
Erg lang naar uitgekeken en erg veel over gehad over msn haha!
Op vrijdag precies om 5 uur de deur uitgerend op t werk om op tijd mijn trein te halen. Op het vliegveld aangekomen stond ik meteen bij de goede terminal, met een vliegtuig uit Amsterdam dat zou landen om 7 uur! Dacht ik….
Toen er om kwart voor 8 nog geen Marjon was ging ik maar bellen. Helaas kwam ik er niet door dus nog maar even wachten…En toen kwam er een berichtje van Marjon: Ik ben ergens, jij ook?
Oeps…
Na wat heen en weer gebeld te hebben, bleek ik in terminal South te staan en Marjon, je raad het al, in North.

Na elkaar gevonden te hebben, snel de trein genomen naar Brighton, naar het prachtige Hilton Brighton Metropole! Snel ingecheckt waar Marjon met open mond stond rond te kijken! En zich kapot schrok toen de congierge vroeg of hij haar tas voor haar moest dragen!

Na het inchecken naar de kamer gegaan, die onwijs groot bleek te zijn met een mega groot bed! Heerlijk gegeten in de bar en daarna lekker gaan slapen! Maar niet nadat marjon haar cadeautjes aan mij gegeven had! Jah idd, al weer cadeautjes! Mijn voorraadje pepernoten was weer aangevuld, samen met wat chochosigaretten en speculaasstukken! En nog mijn favoriete doucheschuim van de Appiehappie! :D

Zaterdag eerst genoten van een superduper ontbijt en toen snel t strand op. Lekker langs het water gelopen richting de pier. Op de pier hebben we een nieuwe verslaving ontwikkeld: de grijpmachines! En jah, het is ons uiteindelijk gelukt er een Winnie de Pooh er uit te krijgen! Maar vraag niet hoeveel wij er eerst ingegooid hebben! ;)
Ook nog even de slappe lach opgelopen in het spookhuis en toen richting de stad.
Na even rond gekeken en een beetje gewinkeld te hebben gingen we op zoek naar een restaurant/cafe iets om een echte high tea te doen! Uiteindelijk zijn we bij een of ander hip modern restaurant uitgekomen waar we een heerlijk high tea gehad hebben! Het was bijna te veel, maar na stug dooreten was alles op! :D

Na nog even geshopt te hebben weer richting hotel gelopen, waar we opeens een heel schattig kerkje tegen kwam, recht naast het hotel. Geprobeerd fotos te maken, maar t was al te donker. Snel het hotel in gerend om onze zwemspullen te halen. Jah vera heeft gezwommen! Nou jah, 5 minuten in het zwembad gelegen, toen 6 minuten in het bubbelbad gewacht tot ie ging bubbelen, toen 6 min van het bubbelen genoten en een halve minuut de stoom cabine uitgeprobeerd. Daarna weer terug naar de kamer,om door te gaan op zoek naar een leuk restaurantje. Gelukkig liepen we de goede kant op en hadden we al snel een onwijs leuk klein Italiaans restaurantje gevonden. ’s Avonds nog even op onderzoek uit in het hotel, waar onder andere een dinner dance en een bruiloft aan de gang waren.

Op zondagochtend lekker rustig aangedaan. Marjon zou om 5 uur weer naar huis vliegen dus we zouden op tijd al weer richting Gatwick gaan. Na een heerlijk ontbijtje nog even lekker gelezen op de kamer en warme chocolade melk gedronken aan het strand. En toen was het al weer tijd om richting vliegveld te gaan. Deze keer maar meteen doorgegaan naar de North terminal,omdat we inmiddels wisten dat British Airways altijd vanaf North vliegt. Marjon probeerde in te check bij de computer maar dat lukte niet. Aan de balie kregen we een heel bezorgde blik en wij schrikken natuurlijk…
Maar uiteindelijk bleek haar vlucht van 5 uur gecancelled, werd ze overgeboekt naar een 4 uur vlucht, die weer uitgesteld werd naar 5 uur. Uiteindelijk dus paniek om niets!
Om de tijd te doden naar de Mac geweest en onze gokverslaving uitgebreid naar de schuif automaten. Na anderhalve pond er ingegooid te hebben, kwam er 1 pond uit, in muntjes van 2 cent. Heel handig! Haha…;)

En toen was het al weer tijd voor Marjon om door de douane te gaan en kon ik weer richting Basingstoke. Natuurlijk bleek mijn trein niet te rijden op het laatste stuk en moest ik met de bus…

En jah, toen weer terug naar de dagelijkse gang van zaken met werkdagen tot 8 ipv 5 en dat soort bekende dingen. Ook vandaag nog even naar kantoor geweest omte zorgen dat alles op orde was met kerst, omdat ze volgende week gaan checken of mijn nummers en bedragen allemaal kloppen. Kerst komt me om die reden de neus uit, en er is al door meerdere mensen op kantoor geopperd Kerst maar te cancellen dit jaar. Op het moment is het echt niet leuk meer om de kerstfeesten te organiseren en vol te krijgen. Vorig jaar schijnen de kerstfeesten compleet verkeerd georganiseerd te zijn, van begin tot eind, waardoor dit jaar niemand terug wil komen. Wat betekent dat de feesten bij lange na niet vol zitten, waardoor Jo en ik weer meer gepusht worden om mensen te bellen en t vragen of ze geïnteresseerd zijn.
Maar goed, ik ben inmiddels lekker aan het aftellen naar de 22ste! Nog 5 weekjes, of te wel 35 nachtjes slapen voor ik weer naar Nederland vlieg!
In die weken ga ik zorgen dat de kerstparties toch nog vol worden en dan vervolgens ga ik die avonden van de parties werken in het restaurant en de Winchester suite. En alsof ik nog niet erg genoeg klaar was met Kerst, ga ik ook nog helpen bij het kinderkerstfeest in het hotel. Op zaterdag 2 december kunnen alle collega’s in het hotel hun kinderen en kleinkinderen meenemen om Santa te ontmoeten.
Met andere woorden de maand december zal voor mij voorbij vliegen door lekker bezig te zijn!
Verder staat er niets bijzonders meer op het programma tot kerst.

Afgelopen week ook nog naar nieuws gehad vanaf de camping, dus via deze weg iedereen op het Kuierpad en speciaal Jeroen en Hanneke heel veel sterkte gewenst. Hun zoontje van 3, Milan is begin deze week over 80% van zijn lichaam verbrand nadat hij op het aanrecht geklommen was om zijn Sint Maarten snoep te pakken.

Dit was het weer voor deze week! Foto’s komen natuurlijk ook weer zo snel mogelijk!
Voor ik weer terug vlieg waarschijnlijk nog 1 keer een update op mijn site, om mijn kerstparty-dronkengasten-vechtpartij ervaringen met jullie te delen!

Heel veel liefs en tot snel via welke weg dan ook! ;)

Kus Vera



Ps. Berichtje gisteravond al getypt, maar geen internet...;)

  • 18 November 2007 - 11:25

    Marjon:

    Hey Veer!

    Ik lag echt in een deuk toen ik alles ging herbeleven door jouw stukje..
    Alleen jammer dat onze overleden Sinterklaas geen regeltje verdient heeft:P
    He tot snel Veertje!
    Kus Marjon

  • 18 November 2007 - 13:30

    Mam:

    Hey Veer leuk om je belevenissen te lezen en door de foto's een beetje mee te beleven en natuurlijk heel veel sterkte en succes de komende weken.
    veel liefs pap en mam

  • 23 November 2007 - 11:30

    Annemarie:

    Hee Vera,

    Had je stukje nog niet echt gelezen, maar nu ben ik weer op de hoogte! Snel weer ff babbelen als jou internet het goed doet? Succes op de zaak! liefs Annemarie

  • 28 November 2007 - 08:26

    Marieke:

    Hé Vera,

    Alles ok? Leuk om eens te lezen wat je daar allemaal beleeft, wat is het hier in Nederland dan saai zeg!

    Met Leevoc alles ok, we hebben al een paar keer gewonnnen. De laatste keer gelukkig als vanouds weer verloren (ik deed niet mee, überigens...)

    Tot horens o.i.d!

    Liefs Marieke

  • 30 November 2007 - 06:36

    Stanja:

    Hoi Vera!
    Veel plezier met Santa dit weekend! Denk er maar wat Zwarte Pieten bij, en je voelt je helemaal thuis.
    groetjes, Stanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 54488

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: