Laatste stukkie voor kerst! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Laatste stukkie voor kerst! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Laatste stukkie voor kerst!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

15 December 2007 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Hier dan mijn beloofde laatste stukkie voor kerst! Over twee weken is het al zover, ongelofelijk hoe de tijd voorbijgevlogen is!

De traditie wordt gedeeltelijk voort gezet, want weer zit ik hier met een zak pepernoten! Want jah, de sint heeft mij zeker niet vergeten! Drie pakjes zijn door mijn schoorsteen gevallen dit jaar! In totaal heeft de sint mij gestuurd: 3 chocoladeletters, schuimpjes, chocopepernoten, pepernoten, doucheschuimpjes en een mega teddy! Dus bij deze, voor mijn sinten en pieten: Thank you! Super dat de Sint mij ook in Engeland kan vinden! :D
En ik moet zeggen, het is heerlijk om even rustig op de bank te zitten! Afgelopen week dagen gemaakt van gemiddeld 14 uur…Twee dagen van 16 brengen dit gemiddelde natuurlijk lekker omhoog! ;) Jah Kerst is druk in t Hilton!
Op 1 december was de eerste kerst party, en jah daar moest ook gewerkt worden! En vervolgens konden ze me ook niet missen op woensdag en vrijdag, dagen dat ik ook gewoon overdag werk. Gelukkig wordt ik voor de kerstfeestjes wel gewoon per uur betaalt, want ik denk niet dat ik het anders gedaan zou hebben. Het is wel weer een hele nieuwe ervaring maar toch…!

Maar goed, ik zal even weer terug gaan, naar waar ik afgelopen keer geëindigd ben!
Ik moet wel even goed nadenken, heb zoveel gedaan al weer hihi! Hoewel het meeste gewoon werk was!
Toch eerst maar even m’n agenda gehaald! ;) Mag natuurlijk niet liegen op mijn website!
Oh jah! Het weekend van 24 november heb ik ook al extra gewerkt! Er was een soort dispuut reünie voor 80 gasten, en ik denk dat Lisa ( General Manager van het hotel) mij even wilde uittesten voor ze me met kerst zou laten werken. Alles goed verlopen natuurlijk, want jah, t was niet voor t eerst dat ik in de bediening stond natuurlijk! ;)
Verder een rustig weekend gehad. Ook ben ik die week nog lekker wezen bowlen met mijn huisgenootjes! Erg gezellig om gewoon even op een doordeweekse avond wat leuks te gaan doen! Inmiddels is mijn kamergenootje weer naar Spanje vertrokken en heb ik mijn kamer weer voor mezelf! Heerlijk! ;)

En toen was het tijd voor ‘het’ bezoek. Mijn stagebegeleidster kwam langs. Niet echt heel bijzonder moet ik zeggen. Alles was goed, mooi en prachtig dus kwam al weer mooi uit. Martijn ( manager) en Lisa zeiden beiden dat ze tevreden waren en heel blij met hoe ik gegroeid was de laatste paar weken. Zelf heb ik er iets minder vertrouwen in, maar goed zo lang zij blij zijn, ga ik maar gewoon zo door denk ik!
Voor na oud&nieuw staan er wel wat veranderingen op het programma. Zo zal ik in een of meerdere van de andere hotels van de cluster gaan werken, om te kijken hoe het er daar aan toe gaat. En ook zal ik iemand gaan inwerken voor mijn rol in het bedrijf. Tijdens de voorbereidingen voor kerst, ben ik geholpen door Jo, en haar baan zal komend jaar wat uitgebreider gaan worden en ik moet haar daar voor trainen! Heel spannend dus allemaal!

Op dinsdag ben ik toen naar London geweest om uit eten te gaan met alle andere studenten in de regio London. Onwijs gezellig om even lekker nederlands te kletsen en stages te vergelijken! En ik moet zeggen dat er nog al wat verschil in zit! En ik moet er bij zeggen, dat ik blij ben met wat ik doe en de verantwoordelijkheid die mij gegeven wordt!

En jah, toen was het 1 december en tijd voor kerstparty nr. 1! Redelijk rustig avondje, met weinig party! Er werd niet veel gedanst, maar de reacties waren positief!

Ook in dit weekend was onze special kerst party voor de kinderen van alle collega’s. om twaalf uur hadden we afgesproken om alles klaar te zetten en om 1 uur kwamen alle kinderen met ouders/grootouders.
In totaal waren er 14 kinderen, waarvan de jongste nog maar 4 maanden oud!
Toen ze allemaal kwamen hebben we eerst wat spelletjes gespeeld en daarna hadden we eten en snoepjes/taartjes voor iedereen. En toen was het grote moment aan gebroken dat Father Christmas ons kwam bezoeken! Alle kinderen waren ontzettend verrast en erg blij met hun cadeautjes!

En toen was het tijd voor de drukste week so far, die ik eerder al noemde! Dinsdag nog wel even naar de bios geweest voor een heerlijke echte kerstfilm!
En jah toen waren we weer terug bij dit weekend! Vrijdag en zaterdag weer gewerkt bij de kerstparties, met deze keer echt feest!

En toen kon ik vandaag even aan iets anders denken dan kerst, met twee volleybal wedstrijden! Heerlijk gespeeld en heerlijk gewonnen! ;) Beide wedstrijden super spannend einde, met als uitslagen 28-26 en 29-27! Na de eerste twee sets was ik al kapot, en wetende dat je dan nog minimaal 3 te gaan hebt….:( Maar uiteindelijk heb ik ze toch uitgespeeld, en waren het leuke wedstrijden!

Inmiddels komt een van mijn huisgenootjes binnen met het nieuws dat 1 van onze kerst parties twee weken te vroeg is opkomen dagen, dus we zullen zien hoe Lisa hier over denkt morgen. Ik verwacht weinig goeds…

Tot Met Kerst!!!

Kus Vera

Inmiddels ben ik al weer een week verder. Afgelopen week hectische druk chaotisch geweest, een week waarin ontzettend veel gebeurd is. Zowel positief ( secret Santa en Kerst party, nu voor onszelf) als negatief, in het werk maar ook daarbuiten.

In mijn vorige stukje noemde ik Milan, een jongetje van 3 dat voor 80% van zijn lichaam verbrand was. Afgelopen week kreeg ik een mailtje van Marjon, dat op woensdag avond Milan is overleden. Heel onwerkelijk en niet te bevatten. Zo jong… Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk Jeroen, Hanneke en Stan het hebben. Via deze weg, iedereen op de camping heel veel sterkte gewenst.

  • 15 December 2007 - 13:53

    Simone:

    Dat is hard werken dus... Hoe is het daar in Engeland, de kerstsfeer? Heel kersterig denk ik. Succes nog even en tja, je bent zo weer in Nederland...

  • 15 December 2007 - 18:17

    Mam:

    Nog 7 nachtjes slapen en dan staan we weer op Schiphol!!! Leuk alles weer even te lezen wat we eigenlijk al wisten. Heel veel sterkte de komende week met alle drukte. Als je weer even thuis bent moet ik je haast wel in de watten leggen ha,ha (zou ik maar niet op rekenen). Hooguit lekker nederlandse kost!! liefs pap en mam

  • 15 December 2007 - 20:07

    Marjon:

    Hey lief Veertje,

    Je hebt het zo aso druk!!! Pas wel op jezelf want het is een stage, je krijgt nix betaald en het zou leuk zijn als we je weer levend terug zouden krijgen na deze periode:)
    Dus.. probeer wat rustige dagen te plannen (8 uur is meer dan genoeg heb ik besloten!)
    Na tot snel!! Ik mis jou!

    Kus Marjon

  • 16 December 2007 - 11:37

    Tamara:

    Heej Vera,

    das een hoop drukte inderdaad. Pas je wel op jezelf, dat je je niet overwerkt :P. Want met ons afterkerstdiner hebben we je er graag wakker bij.
    Zijn natuurlijk wel mooie ervaringen.
    Geniet er nog even van.

    Groetjes Tamara

  • 22 December 2007 - 23:03

    Marjon:

    WELKOM THUIS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 54486

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: