Weekendje Hiltons - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Weekendje Hiltons - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Weekendje Hiltons

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

12 Februari 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Na lang wachten hier dan weer een stukje uit Engeland! K kan haast niet geloven dat ik al weer meer dan een maand terug ben in Engeland, na mijn heerlijke weekje vakantie in Nederland. Aan de andere kant was ik al weer heel erg toe aan vakantie en dat is de reden dat ik nu heerlijk in de lounge van het Hilton London Metropole zit, met naast me een geweldig lekker Hilton Classic Club Sandwich! :D
In totaal heb ik 16 vrije dagen, waarvan eind Januari bleek dat er voor 1 april, 11 opgenomen moeten zijn. Aangezien ik met kerst 4 dagen opgenomen had, maar verder nog helemaal niets, moest ik snel dagen op gaan nemen! Aangezien ik druk bezig ben met het organiseren van mijn wedding fayre, en al veel collega’s dagen vrij gevraagd hadden, was er geen mogelijkheid meer om ergens een week vrij te nemen. Daarom heb ik nu een aantal weken 1 of 2 dagen in de week vrij. Komende week zijn dat maandag en dinsdag en ik vond het tijd om eens gebruik te gaan maken van mijn Hilton Esprit Club Card. Heerlijk in een Hilton slapen, inclusief ontbijt, voor 16 pond. Ongeveer de prijs wat je normaal voor alleen het ontbijt betaalt bij Hilton! ;)T heeft dus ook nog voordelen om bij t Hilton te werken.

Hmmz wat heb ik verder allemaal gedaan in de periode tussen mijn vorige stukje en nu… Eigenlijk niets bijzonders! Heel erg natuurlijk, maar vooral eigenlijk weer druk geweest met werken! Ik had gehoopt dat het na kerst rustiger zou worden, maar helaas…Waar voor kerst alles om kerst draaide, is het nu bruiloften en verjaardagsfeestjes. Ik wordt gek van al die mensen die 30,40,50 of 60 worden! Maar jah, t brengt geld in t laatje zullen we maar denken! Verder ben ik begonnen met het inwerken van Jo. Jo werkt al 7 jaar in het hotel, maar op andere afdelingen. Nu haar zoontje naar school gaat is ze overgegaan van ’s avonds op de receptie werken, naar overdag. Ze is eind vorig jaar al begonnen met Kerst, maar toen werkte ze van papier. Er was toen geen tijd om haar volledig in voor het systeem te trainen. Ik moet haar nu inwerken voor mijn functie, zodat als ik weg ga in Juni, zij het grotendeels over kan nemen en straks mijn opvolger in kan werken. Maandag en dinsdag zullen dus de test zijn hoe het staat met mijn training skills, want dan staat ze er voor het eerst alleen voor. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze het kan, maar t zal blijken!

Wel heb ik nog op twee zondagen volleybal wedstrijden gespeeld, waar we twee wedstrijden onwijs lekker speelden en beide wonnen, en de zondag er op onwijs slecht speelden en beide wedstrijden verloren. Helaas!

Ook is op een zaterdag Rachel langs geweest. Ze zit ook op de CHN en loopt stage bij het hoofdkantoor van Hilton. Ze heeft een auto en kwam om die reden richting Basingstoke. Smiddags even de stad in geweest en geshopt. En natuurlijk heerlijk tegen elkaar lopen klagen over Hilton! Hahah, neej hoor viel wel een beetje mee, maar er waren toch wel veel dingen die we herkenden van elkaar. Het was zo gezellig, dat we de volgende dag via internet maar meteen hebben afgesproken ( en geboekt ) om een weekendje naar Glasgow te gaan. Dit gaat gebeuren in April, maar heb er nu al zin in!

Eigenlijk heb ik vrij weinig beleefd, wat ook de reden was dat ik nog niet eerder een berichtje had getypt! Vandaag was ik rond 2 uur in het hotel. Eerst ingecheckt en toen lekker rond gekeken in het hotel. Toch wel wat anders dan mijn 141 kamers tellende Basingstoke hotelletje, een hotel met meer dan 1000 kamers, een hele conference & banqueting wing en 24 verdiepingen! Schitterend uitzicht vanaf het restaurant op de bovenste verdieping!
Daarna even beetje rondgelopen in de buurt. Ik heb het idee dat dit in dit gedeelte van de stad erg veel ‘buitenlanders’ wonen. In de straten erg veel Arabische winkeltjes enzo. Na een tijdje kwam ik op een mark terecht wat wel geinig was.
Na lang zoeken ook eindelijk een redelijk betaalbare kapper gevonden en mijn haartjes laten knippen! Neej, niemand hoef bang te zijn, of blij te worden, er is vrij weinig van de lengte af, het moest gewoon weer even bij geknipt worden!
Daarna kwam ik natuurlijk weer iets bizars tegen. Ik liep gewoon een beetje rond te kijken toen ik bij een echt amsterdamse gracht aankwam. En jah, daar zag ik politielint en wat mensen die over de reling van de brug stonden te kijken. En zoals het een echt toerist betaamt, ging ik natuurlijk even op onderzoek uit. Het bleek dat er een duiker van de politie in de gracht lag, op zoek naar 'iets'. De overige politie en 'CSI' mensen stonden redelijk rustig koffie te drinken aan de andere kant van t water op de kade. Na een tijdje gekeken toch maar even aan iemand gevraagd wat er aan de hand was. Deze mevrouw wist me te vertellen dat ze op zoek waren naar een 'body' en dat het verhaal ging dat ze het hoofd in de tent aan de overkant hadden liggen. Euh jah...
Na een tijdje werd de duiker naar de kant gehaald, want er moest even een echte ouderwetse rondvaart boot langs. Na nog 5 min gekeken te hebben toch maar doorgelopen, bubbeltjes in het water kijken werd toch wel saai. En aangezien het donker begon te worden en ik geen idee had waar ik eigenlijk was.... ;)
En jah, nu zit ik hier op mn bankje in de lounge! Precies wat ik in gedachten had voor mn heerlijke relaxete weekendje! ;) K ga nu even boekje lezen, iets waar ik inmiddels bij mn huisgenoten al om bekend sta. Oh jah,dat is nog wel het vermelden waard, ik ben in 1 week een kamergenoot rijker en armer geworden. Afelopen maandag is Eva, een stagiare van een zwitserse Universiteit bij ons komen wonen. Maar ze heeft ook al weer besloten dat ze gaat!Haha, ze heeft samen met een vriend een appartement in de stad gezocht. Ze betaalt 200 pond huur aan het hotel, maar we wonen aan de andere kant van de stad. Aangezien er dus voor haar nog iets van 100 pond aan reiskosten bij komt, kan ze net zo goed iets meer huur betalen en int midden van de stad wonen. Vind ik natuurlijk helemaal niet erg, heb ik weer mn kamertje voor mezelf! :D Was ik toch wel enigszins aangewend geraakt moet ik zeggen.

Nou nu echt naar mijn boekje! Morgen zal ik dit stukkie even verder typen,met mn belevenissen van zondag, en dan zet ik het op de site. Ben helaas mn fototoestel kabeltje vergeten, dus die volgen hopelijk snel, depending on internet thuis!

Voor nu: tot morgen! ;)


Het is inmiddels 7 uur zondag avond en ik zit in de volgende hotel lounge. Deze keer van het Hilton Trafalgar, jawel op Trafalgar square. Heel apart, modern hotel met super kamers en geweldige badkamer! ( fotos volgen! ;) )

Ik word inmiddels half gestalkt door de bar man. Kwam eerst al een glaasje water brengen, en nu wilde hij iets vragen maar rent opeens weg.

Maar goed, terug naar gister avond. Na nog even gelezen te hebben in de lounge had ik het behoorlijk koud gekregen door de airco, dus eerst maar eens een lekker bad genomen, met heerlijk badschuim gekregen van Sinterklaas. ( Nog bedankt Sint Stanja! )

Oh bar man is terug, hij wil de scores van de premier league weten, aangezien ik op internet zit! Hihi, maar wel nadat ie eerst even gecheckt heeft wat ik hier doe en dat ik getrouwd ben. Euh neej, dat niet, die ring om mijn vinger heeft niets te betekenen.

Na mijn bad heerlijk gaan slapen, waarna ik om half 5 m’n bed uitgebeld werd. :S Beetje jammer, denk dat het een van de andere kamers was die het verkeerde nummer gebeld had.

Na een heerlijk, maar onwijs chaotisch en druk ontbijt, werd het tijd om naar Madam Tussauds te vertrekken. Dit is een van dingen op mijn ‘wil ik wel eens doen/heen, maar komt er nooit van’ lijstje. Aangezien ik het toch nu zelf voor het zeggen had en ik er 15 min lopen bij vandaan zat, dacht ik: waarom niet? Nou jah de prijs hield me bijna tegen, maar jah…
Ik moet zeggen, het viel mee… De reden waarom het nog steeds op mijn to do lijstje stond, was omdat ik er altijd zo’n gemengd gevoel bij heb gehad. Aan de ene kant wilde ik het wel eens zien, aan de andere kant dacht ik altijd: wat is er nou aan om bij standbeelden van bekende mensen langs te lopen. Ik moet zeggen, eerlijk gezegd weet ik dat nog steeds niet. Maar als je er loopt laat je je meeslepen door de anderen die vol verbazing roepen: Oh JL, oh en daar Robbie Williams! En jah, uiteindelijk heb ik me best vermaakt!

Rond een uurtje of twee weer richting hotel gegaan, om mijn tas te halen en naar het volgende Hilton te vertrekken. Ik had de underground genomen naar Trafalgar square en toen ik weer bovengronds kwam schrok ik me kapot. Zo ontzettend onwijs druk! Wat bleek, alle Londense Chinezen waren uitgelopen om Chinees nieuw jaar te vieren. Even staan kijken, maar die dansende draak kon me toch niet heel veel schelen. Daarna ingecheckt en op zoek naar iets te eten. Ben bij de pizza express ( geloof ik) beland. T was inmiddels ijzig koud geworden dus maar terug naar t hotel, waar ik nu zit! En waar ik inmiddels dikke ruzie heb met m’n computer. T ding vertoont weer kuren en internet wil niet, dus ben niet heel blij. K geloof niet dat een computer dokter hier nog veel meer aan kan veranderen….:( Ik ga nog een keer proberen om internet verbinding te krijgen om dit stukkie er op te zetten en anders moet het wachten tot ik weer in Basingstoke ben.

Dus wish me luck en tot snel!

Kus Vera

En zoals altijd werkte m’n computer en internet niet mee, dus vandaar dat het tot dinsdag ochtend heeft moeten wachten! Nog even snel een samenvatting van Maandag: ’s ochtends naar Buckingham Palace geweest voor de Changing of the Guards. Ongelofelijk wat een mensen en ongelofelijk wat een asociale mensen! Duwen, trekken, ellebogen en alles! Heb er dus ook vrij weinig van meegekregen. Daarna even op onderzoek uit, want ik wilde graag naar HardRockCafe. Bleek vlakbij te zijn, terwijl t op t kaartje super ver leek. Daarna nog even bij Hilton Park Lane naar binnengewandeld. Een 5 sterren Hilton, maar niet echt mijn smaak/stijl wat ik ervan gezien heb. Toen nog even naar Piccadily Circus gelopen, wat veel kleiner was dan in mijn herinnering van 4 HAVO, en toen weer richting hotel, waar ik mijn tas opgehaald heb en richting Basingstoke vertrokken ben. Uiteindelijk dus een heerlijk druk weekend gehad, met erg veel leuke dingen!

Hier laat ik het nu echt bij! Ga meteen ook de fotos erop zetten!



  • 12 Februari 2008 - 12:07

    Annemarie:

    Ik ben de eerste! Waarom neem je je vrjie dagen niet op om naar mij toe te gaan? Hier schijnt de zon en is het niet koud! Veel beter! snel maar ff babbelen, ok? liefs

  • 12 Februari 2008 - 15:18

    Stanja:

    Hoi Veer!
    Door je foto's kom ik al helemaal in de stemming . . .
    Weet je dat je voor 270.000 dollar ook een beeld kan laten maken dat dan bij Madame Tussauds wordt tentoongesteld? Even hard doorwerken dus . . .
    Ben vanmiddag lekker vroeg vrij, na een stagebezoek. De zon schijnt heerlijk, dus op de fiets even langs de bieb. Maar die is opeens dicht! Toch maar weer braaf achter de computer gekropen om nog wat te werken.
    Aanvullingen op je verlanglijstje hoor ik nog wel (of niet?), we zien elkaar over twee weken en een beetje.
    Liefs van Stanja

  • 12 Februari 2008 - 17:23

    Marjon:

    Hey Veertje,

    Wat een luxe hotel:) Beide..
    Ik ben erg jaloers.. wat moet jij ffkes gerelaxed hebben! Ik heb zondag bijna niets gedaan (alleen wedstrijd gespeeld) goed hè??:)
    Na spreek je snel weer!
    Doegg Kus Marjon

  • 12 Februari 2008 - 18:03

    Irene:

    Vera!!!
    Wat anne al zegt je moet je dagen wel sparen voor Barca he!
    Ik ben nog neit over mijn vakantie begonnen.
    Durfde ik nog niet op mijn tweede dag hahaha.
    Maar een lang weekend zit er wel in denk ik. Vin het wel super dat je in je eentje een weekendje weg bent geweest!
    In Amsterdam is alles goed. Ik verdwaal nog wel en dat is minder maar de stage bevalt goed na twee dagen hahaha.
    Nog bedankt voor je sms en nee ik werd niet wakker had mijn geluid uit staan en lag al erg vroeg in bed omdat ik kapot was na mijn eerste dag! Binnenkort maar even Amsterdam verkennen hahaha.
    We spreken elkaar snel en is het nog makkelijk om vrij te krijgen in april anders moet je mij maar een aantal data doorgeven en dan kijk ik wat ik kan regelen!

    Kussie

  • 12 Februari 2008 - 18:25

    Mam:

    hey veer ik kan bijna niet wachten om ook alles zelf te bekijken daar in Londen. Ik hoop dat je een paar leuke hotels kunt regelen en ik hoop dat je niet te veel ruzie met je laptop hoeft te maken de komende tijd liefs pap en mam

  • 13 Februari 2008 - 09:21

    Ed:

    Fij weer wat van je te vernemen.
    Ik begrijp dat je moeder uitkijkt naar Londen.
    Nog even dan komen de meiden.
    Groeten uit Apeldoorn waar alles goed gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 54493

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: