Overwachts weekendje weg - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Overwachts weekendje weg - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Overwachts weekendje weg

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

25 Februari 2008 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Onverwacht weekendje weg!

Hier was ik weer met een verhaaltje over mijn onverwachte weekendje weg!

Vrijdag had ik een lekker dagje vrij,waarin ik vrij weinig tot niets gedaan heb. Kleren wassen en boodschappen gedaan, dat was het zo’n beetje!

Op zaterdag had ik met Rachel afgesproken. Deze keer zou ik naar Virginia Water reizen. Vrijdag avond kreeg ik een smsje dat ze me op zou pikken op t station en dan zouden we ergens heen gaan, waar was een verrassing. Dus op zaterdag om 12 uur stapte ik vol verwachting bij rachel in de auto. Al snel waren we op plaats van bestemming: Windsor! Dit zei me niet heel veel, had er wel over gehoord, maar eigenlijk alleen als in Windsor Castle. Windsor Castle is het kasteel waar Queen Elizabeth woont en als de vlag uit is, is ze ‘in huis’. En jah hoor de vlag was uit! Maar neej, helaas geen kopje thee met haar kunnen drinken. Dus toen moesten we helaas op zoek naar een ander cafe/restaurant/pub wat dan ook om thee te drinken! Eerst nog even een ouderwetse fototoestel gekocht, omdat ik mijn digitale vergeten was…Vandaar geen foto’s bij dit stukkie. Misschien later als ik m’n foto’s laat ontwikkelen dat ik ze op cd laat zetten.

Na eerst wat rond gelopen te hebben in Windsor kwamen langs het ‘Scheve huisje’. Rachel kende het al en wilde het me laten zien. Het is een combo van de toren van Pisa en de Oldehove in Leeuwarden, alleen dan als huis. Heel grappig klein huisje, met een restaurantje erin! Dus daar zijn we een echte high tea gaan halen. Heerlijke sandwiches, scones en een stukje taart.

Daarna nog even rond gekeken en toen op naar…..Eton! Rachel kende het niet echt, maar volgens mij is het ’t college waar Harry en William opgezeten hebben. Er was helaas alleen erg weinig te zien. Alles was afgesloten met een onwijs chagrijnige bewaker bij de enige ingang. Zijn nog even rond de cathedraal gelopen, en illegaal bij wat gebouwen langs gelopen. Bijna alle gebouwen in Eton hebben een bordje op de muur met ‘Private – no access ‘ Maar jah, Rachel en Vera hebben daar niet zo veel mee te maken. En jah dan kom je leuke dingen tegen zoals een Holland House! Jah hoor, weer een Holland iets.

Daarna maar weer richting Virginia Water gereden waar Rachel mij haar huisje liet zien. Haar vader woont al 5 jaar in Engeland, op een soort park, met allemaal appartementen en huisjes. Super luxe en mooi wonen ze daar! Rachel heeft echt geluk dat ze daar zo kon gaan wonen! Na een leuke rondleiding door haar huisje, even geinternet. Daarna besloten om toch maar een filmpje en pizza te gaan halen, want we hadden toch wel redelijk honger gekregen van het rondlopen. Beide hadden we de Da Vinci Code nog niet gezien, dus dat werd de film. We wisten alleen niet dat die film zo freaky was! En dus durfde ik ’s avonds niet meer naar huis! Nou jah, het was al 10 uur, dus zou erg laat aan komen in Basingstoke, toch maar gebleven. Altijd handig zo’n groot huis met extra bedden haha! Heerlijk geslapen, op een lekkerder bed dan menig Hilton Bed, en zeker beter dan m’n eigen in Basingstoke. Gelukkig zijn we alle twee gewend om vroeg op te staan, dus waren we alle twee om 8 uur al wakker. Nog even liggen praten, dus rond half 10 gaan ontbijten. Met een heerlijk eitje en vers geperste jus, kon dat dan weer bijna op tegen het Hilton ontbijtje! ;) Daarna heeft Rachel even met haar ouders gebeld en daarna ik! Dat is een van de andere voordelen van zo’n huisje: een telefoonlijn!

Toen was het tijd voor boodschappen en daarna nog even broodje gegeten en toen weer terug naar Basingstoke, voor weer een interessant weekje. Komende week wordt een spannend weekje, aangezien al mijn managers op vakantie zijn. Lisa de Gm heeft vakantie en Martijn mijn directe manager ook. Wordt dus leuk. Maar goed, laten we het maar zien als de ultimate test! Ben benieuwd. Over een paar weekjes horen jullie meer! Komend weekend komen dan eindelijk m’n nichtjes! Heb er zin om weer even lekker met familie bij te kletsen en natuurlijk Londen onveilig te maken! ;)

Het weekend daarna is dan HET moment van mijn hele stage. Als project heb ik gekozen om een wedding fayre te organiseren. Deze wedding fayre zal dan eindelijk plaats vinden op 9 maart. Ben nu al nerveus, maar ga er van uit dat alles goed komt. Mijn volgende berichtje zal daarom zo snel mogelijk na 9 Maart er op staan, met een uitgebreid verslag van another weekendje Londen en de Wedding Fayre!

Tot dan!

Vera


  • 25 Februari 2008 - 19:24

    Stanja:

    Volgens mij zit ik precies achter de computer als jij dit plaatst! Moet het verhaal dus nog lezen . . .
    We komen er bijna aan hoor! Zijn al met de boodschappenlijstjes op stap geweest en ik heb van pap een digicamera gekregen, dus we kunnen die lekker uit gaan proberen.
    Volgens mij gaat het stevig waaien vrijdag, dus vertraging vanaf Schiphol zit er wel in.
    Deze week ga ik nog een beetje werken (voorjaarsvakantie eigenlijk) en woensdag een dagje naar de sauna met een vriendin.
    Zie je snel!
    groetjes, Stanja

  • 25 Februari 2008 - 21:18

    Mam:

    bijna direkt na je smsje toch maar even kijken wat je nu weer voor verhalen geproduceerd hebt. leuk te lezen zeker de dingen die ik nog niet wist. veel liefs pap en mam

  • 26 Februari 2008 - 16:43

    Marjon:

    tis zo jammer dat ik zo blut ben... ik mis jou!

  • 26 Februari 2008 - 18:58

    Simone:

    Leuk om te lezen dat je het zo leuk vind dat wij komen! Drop en thee heb ik voor je ingeslagen, dus kijk er maar naar uit...

  • 27 Februari 2008 - 15:42

    Ed:

    Leuk weer van jou tw lezen.
    Dat de zenuwen je parten spelen kan ik mij voorstellen.
    Gelukkig heb je het komende weekend weer een uitstapje!
    Geniet er van en fijne dagen

  • 11 Maart 2008 - 14:20

    Marjon:

    Gefeliciteerd dat het zo goed ging!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 54490

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: