Wedding Fayre! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Wedding Fayre! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Wedding Fayre!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

16 Maart 2008 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Hier dan eindelijk het waarschijnlijk belangrijkste verslag dat op mijn site zal komen te staan! ;)

Natuurlijk omdat het een verslag is van mijn nichtjes bezoek, maar toch iets meer omdat het mijn wedding fayre experience beschrijft!

Maar daar zullen jullie toch eerste het Londen verslag voor moeten lezen!

Op Vrijdag 29 Februari was het dan eindelijk zover, het eerste familie bezoek! En wel van mijn drie nichtjes Stanja, Simone en Inge. Ik had al een tijdje bij de receptie met een collega staan praten en net toen ik weer terug op kantoor was, kreeg ik een telefoontje dat ze gearriveerd waren! Dus na ingecheckt te hebben meteen de kamer gaan bekijken, die natuurlijk niet goed klaar was. Het extra bed was niet opgemaakt en niet genoeg badhanddoeken. Maar goed na wat geklaagd te hebben bij collega’s werd het toch opgelost. Daarna nog even snel wat dingetjes op kantoor afgemaakt en toen snel een rondleiding door het hotel gegeven. En toen was het tijd om met de taxi ( wat een luxe ;)) naar huis te gaan om mijn huisje te laten zien en dan de stad in te gaan voor wat te eten. Helaas had de italiaan geen plaats voor ons dus zijn we Indiaas gaan eten. Ik moest bekennen dat ik dat volgens mij nog nooit eerder gehad had, maar het was heerlijk! Onwijs leuk restaurant was super ingericht was. Na heerlijk gegeten en heerlijk geklets te hebben gingen we redelijk op tijd weer naar huis om op zaterdag op tijd op het station te zijn om naar Londen te vertrekken. Daarom spraken we af om half 11 op het station. Daarna met de trein richting Londen waar Stanja een hotel geboekt had vlakbij Paddington Station. Daar aangekomen meteen naar het hotel gelopen, waar we snel ingecheckt hebben om onze kamers te gaan bekijken! En hoe gaaf waren die! Simone en ik hadden een mega kamer met twee dubbelbedden en 1 single. Ook de kamer van Inge en Stanja was super leuk, met twee aparte kleine kamertjes met twee tweepersoons bedden.
En toen was het tijd om Notting hill te gaan ontdekken! Ik was er al geweest met Leonie, maar ben er achter gekomen dat we toen compleet de verkeerde kant op gegaan zijn!
Deze keer zijn we door “???” gelopen. Dit is een onwijs leuke straatje waar markt was met ook hele leuke winkeltjes. Vooral antiek was er veel te vinden. Maar wat er nog meer te vinden was zijn mensen! Ongelofelijk hoe onwijs druk het was in dat straatje! Simone en ik bleven maar uitkijken naar de blauwe deur en “the Travel Book Store”. Jah die uit de film Notting Hill!
Nou wist ik al dat de blauwe deur niet blauw meer is, dus die had ik al opgegeven. Maar ook kwamen we nooit een keer de book store tegen. Dus gingen we op zoek naar een leuk plekje om wat te eten. En we sloegen een hoek om…en daar was ie! Alleen geloofde niemand mij… Maar t bleek de winkel wel te zijn! Super grappig. Ik heb toch eigenlijk altijd gedacht dat het een set was, maar deze winkel bestaat echt en is precies hetzelfde als in de film! Dus onze dag kon niet meer stuk! Toen even een heerlijke clubsandwich gegeten en verder gelopen. Na nog over een markt gelopen te hebben, rond gekeken of we nog celebraties zagen en wat gedronken te hebben werd het tijd om richting hotel te lopen. Even lekker op bed gelegen voor we uiteten gingen bij…de Italiaan! :D Toen ik Cordon Blue op het menu zag staan, zou ik dat bijna nemen, maar dat kon ik natuurlijk niet maken nadat ik iedereen meegesleept had naar een italiaan. Dus toch gekozen voor pasta, waar ik absoluut geen spijt van gekregen heb. De pizza van Stanja en Simone viel geloof ik tegen maar de nagerechten maakten veel goed. Daarna terug naar het hotel voor een nachtje heerlijk slapen na zoveel lopen op 1 dag! Ik was kapot en had het idee dat de anderen ook wel aan wat slaap toe waren, na een slapeloze nacht in t Hilton.
Na uitgekeken te hebben naar een heerlijk ontbijtje, bleek dat een beetje tegen te vallen. Er was de keus tussen toast met jam of jam en cereals. Maar de yoghurt was heerlijk!

Daarna was het tijd om via Hyde Park naar Harrods te lopen. Het park was, voor ons idee, heel druk voor een zondag morgen. Veel hardlopers, gezinnen, en ( jaloers ) skeeleraars! In het park eekhoorntjes gekeken en even bij de fontein ter na gedachtenis aan prinses diana gekeken. Voor we het park uitliepen nog even wat gedronken en kaartje geschreven naar oma.

Op weg naar Harrods ook nog m’n eerste nieuwe Fiatje 500 gezien! Vet leuk autotje!!!


En jah, toen Harrods! Ongelofelijk wat een winkel. Nou jah winkel kan je het eigenlijk niet noemen. Het is bij een museum waar je alle uitgestalde producten kunt kopen. Heel onoverzichtelijk maar onwijs indrukwekkend. En ook hier het monument voor Diana bezocht. Daarna weer naar een tentje opzoek om iets te eten en toen was het tijd om weer richting hotel te gaan. Dit vanwege een vliegtuig dat weer bijna zou gaan vertrekken!!!Dus weer door het park terug gelopen. Daarna bij een uur bij de bus staan wachten die toch uiteindelijk niet ging. Dus toch maar een taxi genomen! En toen was het al weer tijd om afscheid te nemen!
Onwijs snel zoals de tijd vliegt als je een leuk gezellig weekend weg bent.
Nogmaals bedankt nichtjes!

En jah, toen was het tijd voor een onwijs spannende bijna stressvolle week.
Want op Zondag 9 Maart was het dan zo ver:Mijn wedding fayre. Deze beurs heb ik georganiseerd als project voor school.
Dus de hele week nog goed bezig geweest met de laatste voorbereiding en toen op Zaterdag alles afmaken en klaarzetten. ’s Ochtends kwam om half 11 de chair cover company, dus toen moesten alle stoelen in de ceremony room klaar staan. Eerst alle stoelen er uit gehaald, en andere er voor in de plaatst gezet. ( Best zwaar haha!) Verder de hele dag bezig geweest met kleine voorbereidingen: bestek etc bij elkaar zoeken voor de wedding breakfast table ( eerste maaltijd voor het stel na de bruiloft). Welkom brieven schrijven voor de standhouders. Enquete maken voor de standhouders en zo nog wat kleine dingen.
Daarna om 5 uur was het tijd om alles klaar te maken voor de 50ste verjaardags party die ’s avonds gehouden werd in het hotel en waar ik zou werken. Leuk feestje met veel irritante dronken mensen, die om12 uur allemaal de deur uit waren gelukkig. En toen alle tafels klaar gezet voor de stands. Uiteindelijk rolde ik om 3 uur m’n bedje in om ’s ochtends om 7 uur weer op t werk te staan voor alle laatste voorbereidingen. Want vanaf 8 uur konden alle standhouders op gaan zetten, dus dan moest ik klaar staan, strak in pak. Uiteindelijk is dat bijna gelukt en was ik klaar om twintig over 8, precies op tijd om de eersten te verwelkomen. Daarna was het wachten op Jo mijn Partner in Crime. Het was namelijk een beetje saai, iedereen was druk met alles klaar zetten, en ik had geen zak meer te doen.
Daarna is de dag omgevlogen! Op 1 na zijn alles stands op komen dagen en hadden we een mooie volle Winchester Suite. Om 11 uur stond iedereen klaar en te wachten voor de eerste gasten, die ook stipt om 11 uur binnen kwamen lopen! Ik was zooo opgelucht toen ik de eersten binnen zag komen! Was namelijk een beetje bang dat er niemand zou komen hihi.
En toen was het op half 1 zo ver. De eerste modeshow! Waarvan Lisa maar even had bedacht dat ik die moest presenteren. Dus k stond een beetje te trillen daar, maar t ging perfect! Tot…de branddeuren dicht gingen! Schrikken!!! Lisa stond achter mij en nam een sprintje naar de receptie om te zorgen dat het niet tot vol brandalarm ging, en ondertussen moest ik mijn tijd vol praten, aangezien er twee branddeuren zaten tussen mij en de modellen! Uiteindelijk allemaal goed afgelopen gelukkig, maar wel even schrikken hoor!
Daarna even wat gegeten en rond gelopen om een praatje te maken met alle standhouders.
En na de tweede modeshow om 2.30 was het al heel snel weer over! Na alles weer opgeruimd te hebben, ( toen we klaar waren na een uur leek het alsof er nooit iemand geweest was! Heel vreemd gevoel) kon ik eindelijk naar huis! Waar ik om 6 uur op de bank viel, en niet de kracht had om op te staan! Helemaal kapot, maar onwijs voldaan!
Ik heb er een aantal foto’s bij gezet op de site. Ook een paar die de fotograaf genomen heeft en die ik van z’n site geplukt heb.

En dan komen over drie nachtjes mijn ouders! Een weekje London/Basingstoke! Heel veel zin in natuurlijk! Dus daar binnenkort bericht van!

Liefs Vera

  • 16 Maart 2008 - 20:24

    Annemarie:

    Ben de eerste om te zeggen dat ik trots ben op je prestatie! Ik denk dat ik je ga inhuren voor mijn wedding (ooit) aangezien jij de expert bent! kusje

  • 16 Maart 2008 - 20:26

    Marjon:

    Gefeliciteerd nogmaals..
    Echt jammer dat mijn kaartje om je succes te wensen te laat kwam. Erg vreemd.. Maar leuk stukje weer.. moet je vaker doen:P
    Succes komende tijd!
    Kus Marjon

  • 16 Maart 2008 - 20:46

    Stanja:

    Hoi Vera!
    Fijn dat het zo goed is gegaan! Dan zal je nu zeker afstuderen . . .
    Had je mijn foto's ook nog ontvangen? Ik heb heerlijk Thais gegeten hoor, in jouw Indiase restaurant ;-)
    En de straat was Portobello Road.
    Heel veel plezier komende week met paps en mams! Ik hoop dat jullie net zulk heerlijk weer hebben als wij.
    Groetjes, liefs
    Stanja

  • 16 Maart 2008 - 21:27

    Simone:

    Kun je misschien die grote foto even weghalen? Ik zie er niet uit... Fijn dat het allemaal goed is gegaan en veel plezier met je ouders!

  • 16 Maart 2008 - 21:44

    Irene:

    Hey Meis,

    Leuk stukje weer! en wat onwijs goed dat de wedding fairy zo goed is gegaan. dat moet inderdaad wel een voldaan gevoel geven! Heel veel plezier met je ouders! en ik kijk al uit naar ons weekendje barca!

    Kus Irene

  • 17 Maart 2008 - 08:07

    Ed:

    Leuk om op de maandagmorgen jouw verhaal te lezen. De diplomauitreiking zal wel door gaan denk ik.
    En volgens mij komt er deze week weer familie naar G.B.
    Hou je nog even haaks.
    Groeten uit Apeldoorn.
    Ja, die grote foto van Simone mag wel weg

  • 17 Maart 2008 - 10:39

    Mam:

    Hey veer we komen er bijna aan hoor!!
    we hopen lekker te gaan genieten in The Big City. Tot woensdag pap en mam

  • 17 Maart 2008 - 12:07

    Harry:

    He Vera,
    Ik weet het te lang niets laten horen. Maar ik merk dat je het onwijs naar je zin hebt. Top, dat je fayre zo goed is gegaan en van die probleempjes met deuren, maakt het alleen maar spannend en een extra uitdaging. Kan je manager ook zien dat je dat onder controle hebt ;)
    Ook errug leuk dat je familie langs kwam/komt, dan heb je weer meer dingen om naar uit te kijken. Maar ik waarschuw je voor je het weet is je stage voorbij, dus geniet er zo veel mogelijk van!!
    Ik studeer deze week af, dus dan ga ik verder met mijn volgende avontuur, Master studie in Leeuwarden. Hopelijk zit er dan ook weer een reis voor mij in, want ik vind het veel te mooi om te reizen en wordt alleen al jaloers als ik die verhalen van jou lees, haha.

    Meis, geniet ervan en veel succes tijdens je laatste maanden!!

    Kusje Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 54491

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: