Héél veel te vertellen! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Héél veel te vertellen! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Héél veel te vertellen!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

21 April 2008 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Na precies 7 maanden in Engeland vonden mijn ouders het tijd om mij te bezoeken en eens te kijken waar ik eigenlijk precies uithing in de afgelopen maanden.

Op woensdag middag om half 1 zouden ze landen op Gatwick airport. Gelukkig verliep hun reis iets soepeler dan die van mij. Mijn eerste trein had al meteen vertraging, van uiteindelijk bijna drie kwartier. Gelukkig kwam ik precies op tijd op Gatwick aan, en stond dan ook braaf te wachten toen pap en mam door de deur kwamen! Daar meteen met trein & underground richting hotel vertrokken. De eerste nacht zouden we in het Metropole slapen en daarna verkassen naar Hilton Docklands. In het Met meteen ingecheckt in een onwijs leuke grote slaapkamer op de 9e verdieping. Even kopje thee gedronken, cadeautjes gekregen, hotel bekeken en toen wat gaan eten in de bar van het hotel. Ik had natuurlijk weer gekozen voor mij favoriete Hilton Club Sandwich en dat besloten Pap en mam ook maar te nemen. Daarna nog even een heel klein rondje om gelopen en toen op tijd t bed ingedoken, om de volgende ochtend uitgerust Notting Hill te kunnen bekijken!

Na weer een super Hilton ontbijtje ( altijd goed! ) vertrokken met de Underground richting Notting Hill gate. Daar moest ik even heel goed nadenken, maar liep eigenlijk direct de goede kant op naar Portobello Road. Zo druk als het er was de vorige keer, zo rustig was het nu. Maar dat maakte het wel wat makkelijker om alle leuke winkeltjes wat beter te bestuderen deze keer. Bij een leuk klein taart winkeltje even warme choco gedronken en een stuk Red Velvet Cake gedeeld. Dat is een taart die ik nog uit Amerika ken, omdat mijn gastmoeder die vaak maakte; heerlijk!

Daarna verder gelopen en onder andere weer gestopt bij de Travel Book shop uit de film ‘Notting Hill’. Daarna begon het wat meer te regenen, en daarom dus snel de dichtstbijzijnde underground opgezocht om richting Harrods te gaan. Niet te lang in Harrods rond gelopen, erg druk daarbinnen! Maar natuurlijk wel even langs de Diana Memorial gelopen. En die ring blijft lelijk!
En toen was het tijd om naar ons volgende hotel te vertrekken. Eerst nog even tassen ophalen bij t Met en bijgepraat met een collega intern daar van CHN ( oh neej Stenden hogeschool ).

Na een half uurtje underground dwars door London kwamen we aan bij Canada Water station, vanwaar we naar het hotel zouden. Er was ons verteld dat het ongeveer een kwartiertje lopen was, maar toen we aankwamen geen idee waar we heen moesten! Dus even gevraagd, en t bleek dat het hotel een busje had rijden! Jah hoor: Busje komt zo! En idd, na een tijdje wachten werden we opgepikt door t Hilton Docklands busje. Na 10 minuutjes werden we netjes voor de deur afgezet en konden we inchecken. Helaas geen leuk uitzicht over de Thames,maar toen we ’s avonds in het restaurant gingen eten, hadden we schitterend uitzicht over de rivier! En ook de volgende dag met ontbijt hadden we een mooi plekkie aan t raam.
En jah toen was het tijd voor de enige echt London toerist toer! Van vlakbij de London Bridge langs de thames gelopen, langs over andere een oude kerk, een soort Batavia boot, sheakspears theatre enzovoorts, naar de Eye of London, Big Ben, om bij Westminster Abbey uit te komen. En tuurlijk, op die ene dag dat wij er zijn was de kerk dicht! Ongelofelijk. Maar… na even rond gehangen te hebben kwam er een ‘processie’ ( hoop dat dit het goede woord is! ) aangelopen. En die gingen de kerk in voor een service, dus samen met veel andere toeristen zijn wij heel braaf in de rij mee gaan lopen, en zo nog wel iets van de kerk gezien. Helaas konden we niet even rondlopen om alles goed te bekijken en hebben we dus vrij weinig van de kerk gezien. Vervolgens zijn we, door een park, naar Buckingham Palace gelopen, waar het deze keer heel rustig was, en alles dus iets beter te zien was. T was dan ook geen tijd voor changing of the guards, en waren er zelfs amper guards te zien! Daarna door een volgend park richting Hard Rock Cafe – heb mn ouders ook beetje fan gemaakt. En meteen daarna heb ik geprobeerd ze fan te maken van Starbucks, wat bij m’n moeder meteen gelukt is door een stuk ‘Rocky Road’.

En toen via Piccadily Circus naar Trafalgar Square, wat voor de verandering weer afgesloten was. Waarom is voor ons nog niet helemaal duidelijk, ook niet wat de helikopter er deed! Maar voor we dit konden uitzoeken, want jah dat hadden we anders natuurlijk wel gedaan, begon het te regenen, en.. keihard te hagelen! Dus eerst maar even geschuild om daarna lekker te gaan eten bij een leuk restaurantje, vlak naast Trafalgar. En toen was deze dag al weer om, en moesten we gaan plannen voor zaterdags!

Zaterdag was London-vervolg dag. En dat betekende London Bridge en de Tower of London. London Bridge is natuurlijk vrij snel bekeken, maar de Tower duurt toch net effetjes iets langer! Eerst ongeveer een uurtje in de kou gestaan om kaartjes te bemachtigen, maar na wat gegeten te hebben konden we gelukkig snel naar binnen lopen. Binnengekomen meteen in de rij gaan staan voor de ‘Crown Jewels‘. Toch wel erg leuk om een keer gezien te hebben. Daarna nog even alle martel werktuigen en enge verhalen gezien en gelezen in alle delen van t kasteel.

Na nog een wandeling langs de Thames naar St.Pauls cathedral weer richting hotel, aangezien St. Pauls net dicht ging toen we aankwamen. ’s Avonds heerlijk in de bar gegeten en toen was het al weer tijd om de tassen te gaan pakken, want voor zondag ochtend stond de exciting trip naar Basingstoke op het programma. Zondag ochtend eerst natuurlijk nog genoten van ons Hilton Paas ontbijtje, en toen richting waterloo station voor de trein naar Basingstoke. Helaas de trein die al snelst stond aangeven duurde waarschijnlijk het langst. Maar goed na een tripje van ongeveer 2 uur kwamen we uit in Basingstoke, waar we wandelend richting hotel vertrokken. Daar aangekomen was de kamer nog niet klaar, dus eerst even koffie gedronken in de lounge. Net op het moment dat ik de full Hilton Basingstoke Show Around zou gaan geven was de kamer klaar. Dus eerst maar even spullen naar boven gebracht en toen even kantoor bekeken.
Daarna was het tijd voor ‘De Wandeling’. Zorgvuldig door mij gepland in de laatste 7 maanden: de Route van Hilton Basingstoke naar Staffhouse 1, alias Veras thuis voor deze 10 maanden. Nu fiets ik die route elke dag 2 keer, in ongeveer 20/25 minuutjes. Bergje op, bergje af en dus vond ik dat pap en mam dat best konden lopen, om even te voelen hoe het is! En gevoeld hebben ze het hihi! Of niet? Jah ik geloof dat het toch een beetje tegen viel, die wandeling! En ze waren het dan ook met mij eens dat het niet logisch is voor een hotel om 2 staff houses te kopen, compleet aan de andere kant van de stad. Nu is het voor 4 van de 10 bewoners van de huizen prima, aangezien ze een auto hebben, maar helaas zijn we niet allemaal zo fortunate! Na de rondleiding door ons schitterende huisje hier met de taxi richting stad gegaan om lekker te gaan eten. Ik had van collega’s gehoord dat het nieuw geopende restaurant erg leuk en lekker was en het toetje ( chocofondue) trok me ook wel aan! En idd, het was een heerlijk dessert, en wat bleek ook een erg grappig toetje met chocola all over papas gezicht! ;)

En toen was het al weer maandag en de laatste dag van het bezoek! De vlucht terug was gepland voor dinsdag en ik moest ook dinsdag al weer werken, dus maandag was de laatste dag om nog wat leuks te gaan doen. Helaas stelt Basingstoke vrij weinig voor, dus bleef het bij winkelen in Festival place, Basingstoke. Maar nog wel eerst even de kerk van Basingstoke bekeken. En ik moet zeggen een zeer interessante kerk, met erg veel aandenk/monument achtige dingen.
Nog even wat in het hotel gezeten, gegeten bij de, hmmz jah wat was het ook al weer Stanja? Hahaha! Idd, dezelfde als waar ik met Stanja, Simone en Inge gegeten heb, en waarvan ik steeds vergeet wat het nou is! ;)

En dat was het bezoek al weer! De tijd vloog en toen was het al weer dinsdag en tijd voor de terug tocht! Van wat ik er over gehoord heb is de terug reis redelijk soepel verlopen, zonder vertragingen.

Jah en toen was het inmiddels al weer bijna een maand later! En in die maand is al weer heel wat gebeurd moet ik zeggen. Nadat pap en mam op dinsdag vertrokken, kwam Leonie op Donderdag al weer richting Engeland. Nadat ze eerst twee daagjes met d’r vriendje doorbracht, ontmoette ik ze op vrijdag avond in Hilton Docklands. Lekker gegeten in de bar, en redelijk op tijd naar bed, om allemaal even bij te slapen, na drukke werk weken.
Zaterdag was boot race dag. Leonie heeft een roei verleden ( ;) ) en het leek haar leuk om naar de Oxford / Cambridge Uni boot race te gaan. Aangezien het mij ook leuk leek, gingen we daar zaterdags heen. Omdat we ’s avonds in een ander hotel zouden slapen, zijn we daar eerst heen gegaan. Vervolgens richting bios, maar helaas geen tijd om nog een filmpje te kijken. Via Marble Arch richting tube gegaan, om maar goed op tijd bij de start van de boot race te zijn. Daar een tijdje staan kijken en een diep gesprek gehad over de toekomst! Waarin we onder andere een leuk weekendje Parijs gepland hebben voor July-time. Toen kreeg Leo een telefoontje van Gareth, met de vraag of we richting Hammersmith Bridge wilden komen want daar stond hij met family. Zou ongeveer 20 minuutjes lopen zijn, dus wij waren erg blij toen we er na ongeveer 45 aan kwamen! We hadden gelukkig wel een redelijk goed plekje, want we stonden onder de brug en dus droog. We stonden rustig te praten tot opeens iedereen begon te joelen enzo. En jah hoor, daar kwamen twee boten aan. En binnen 2 seconden waren ze ook weer weg….Hmmz was dit het nou?, was wat het eerste in gedachten kwam. Dus maar even smssen met het thuisfront ( als in; Nederland) aangezien die heel braaf eurosport zaten te kijken. Op eurosport was de start nog niet eens geweest, en dus bleven wij braaf nog even wachten. En idd, na een tijdje begon het joelen opnieuw en kwamen er opnieuw twee boten aan. Deze waren iets langzamer, aangezien het harder was gaan waaien, en dus konden we er iets meer van zien deze keer, wat natuurlijk wel leuk was. Maar als nog was het vrij snel voorbij, maar wel een hele happening om mee te maken. Daarna snel een coffee shop opgezocht om weer warm te worden, want zelfs mijn super dikke gaastra zeiljas hielp bijna niet tegen de kou en regen. Na afscheid genomen te hebben van Gareth en fam, richting hotel vertrokken voor een heerlijk room service diner. Met een korting van 50%, kan dat natuurlijk al snel! ;) Werken voor Hilton heeft dus toch nog voordelen.

Op zondag was het dan tijd om heerlijk rustig aan te doen en lekker relaxed een filmpje te gaan kijken in de bios. Daarna zouden we London Dungeon doen, een griezel achtig iets, over de historie van London, maar dat bleek toch erg duur, dus in plaats daarvan maar naar de Mac! Toen nog even gekeken in Oxford Street, maar het was onwijs druk, dus ook daar maar snel weer weg. En toen was het al weer om richting Hotel en respectievelijk huis en vliegveld te gaan. Leonie zou van terminal 5 vliegen, dus het was nog spannend of alles goed zou gaan, maar gelukkig geen problemen!

Ik had maandag nog een heerlijk dagje vrij om mijn vrije dagen op te maken, en heb dan ook helemaal niets gedaan. Net als vorig weekend eigenlijk. Op zaterdag zou ik voor school aan de slag, maar again: niets gedaan. Zondags heb ik Rachel meegesleurd naar Reading om te shoppen. Voor dit weekend stonden twee parties op t programma, dus ik had kleren nodig. T duurde even, maar ben uiteindelijk toch met twee leuke shirtjes naar huis gegaan. Na nog wat gegeten te hebben in de pub, weer richting huis.

En idd, dit weekend twee parties gehad… Zo ga je nooit stappen en zo twee keer in 1 weekend! Vrijdag avond was leaving/birthday party voor ongeveer 6 collega’s dus iedereen ging mee de stad in. We begonnen om 9 uur met een drankje in de pub en na nog een stop ergens kwamen we om 11 uur ongeveer in Liquids. Erg gezellig avond gehad met inderdaad bijna alle collegas uit het hotel. Liquids is echt te erg, maar met zoveel bekenden was het toch een super evening! Gelukkig gaan clubs etc hier om 3 uur dicht en lag ik dus om 4 uur in m’n bedje. Om vervolgens op zaterdag wakker te worden, op te staan boodschappen te doen en naar de volgende party te gaan. Dit was een verjaardagsfeestje voor Elise, 1 van m’n volleybal team genoten. Eerst gebarbecued in tuin. En weer om 9 uur de stad om deze keer weer eerst een drankje te doen en daarna naar Chicago een bar/club achtig iets. Ik denk dat ik de jongste persoon in Chicago en ook de anderen, variërend in leeftijd van 27 tot 34, voelde zich erg jong, wat ongeveer de gemiddelde leeftijd daar aangaf! Maar ook deze keer weer: doordat we met een leuke groep waren heb ik me prima vermaakt. Toen om 12 uur een aantal richting huis vertrokken heb ik toch ook maar besloten om te gaan! En vandaag een heerlijjk rustig aan dagje gehad. Even de stad in geweest met Eva ( kamergenootje ) om boodschappen te doen en daarna Chinees gehaald.

Dus nu is het wachten op internet om dit verschrikkelijk lange verhaal op internet te knallen, zodat jullie er van kunnen genieten.

Voor de komende periode staan er nog een aantal leuke uitstapjes op het programma. Oh jah nog een paar leuke dingen:

In Februari was ik ‘Star of the Month’. Een award achtig iets die gekozen wordt door de collegas voor iemand in het hotel die zich erg goed inzet enzo. Ook zat er nog een leuk geld bedrag aanvast, wat uitbetaalt wordt in vouchers en waar ik nu dus iets leuks voor moet bedenken.

En afgelopen week heeft Martijn mij gevraagd of ik er over na zou willen denken om wat langer in Engeland te blijven werken. Nu had ik hier al lang over nagedacht. Ik had in gedachten om misschien tot Augustus te blijven, maar Martijn had eind September in gedachten. Dit was dus wel even schrikken en een lastige beslissing. Ik denk toch dat ik er voor ga, aangezien het redelijk betaalt, ik al ingewerkt ben, het iedereen op kantoor en het hotel onwijs zal helpen en ik anders in Nederland misschien niets zou hebben. Ik moet het Martijn dinsdag laten weten, dus ik houd jullie op de hoogte!

Dit was het voor nu. Komend weekend vlieg ik samen met Rachel voor een weekendje naar Glasgow, dus daar snel verslag van. Ik zal het dan iets sneller doen, zodat het verhaal misschien iets korter zal zijn!

Liefs en groetjes!

Vera x

( Weekendje Glasgow is inmiddels geweest,komend weekend ( hopelijk ) meer daar over! )

  • 21 April 2008 - 18:37

    Vera:

    Lieve mensen,

    Het berichtje hierboven is al vrij lang geleden getypt! :S
    Ik heb inmiddels met Martijn gepraat en toch maar jah gezegt op die oh zo belangrijke vraag. Ik heb wat eisen gestelt ( vrij kleine hoor ) en hij zou het laten horen.
    Sorry dat ik het bepaalde mensen niet persoonlijk heb laten weten, maar heb al zo'n tijd geen internet meer gehad, dat dit even het makkelijkste is! ;)

    Vera x

  • 21 April 2008 - 18:49

    Leonie:

    Zozo, ons weekendje wordt wel in de detail verteld hoor!! Heb nu al zin in Parijs, hopelijk tot snel!

    x Leonie

  • 22 April 2008 - 06:43

    Stanja:

    Hoi Veertje!
    Leuk verhaal weer hoor. En ja, nu heb ik overal beelden bij . . .
    Kom je in de zomer niet over, blijf je gewoon tot???? Wie had dat gedacht na je eerste maanden daar.
    Succes verder, ga nog maar eens lekker naar de Lemon Leaf, het THAISE restaurant.
    Liefs van Stanja

  • 22 April 2008 - 17:02

    Mam:

    Het is dus eindelijk gelukt met internet.Wel heel leuk om ons tripje zo terug te lezen. veel nieuws was er dus niet want ook de bootrace hebben we bijna "live" mee beleefd, wij wisten meer dan jullie!! En het eten bij de Thai was echt lekker! Liefs pap en mam

  • 29 April 2008 - 19:01

    Ed:

    Een lang verhaal, maar ja we hadden ook al lang niets van je vernomen.
    Natuurlijk hadden wij de verhalen van je vader en moeder al gehoord.
    Altijd leuk als je ouders langskomen.
    Groeten uit Apeldoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 54490

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: