Glasgow! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu Glasgow! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Vera Posthumus - WaarBenJij.nu

Glasgow!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

04 Mei 2008 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Eindelijk even rust om weer een nieuw stukkie te tikken voor de site! K geloof dat m’n laatste stukje een beetje te lang was, want niet veel van jullie hebben het tot het eind weten te lezen, om daar een berichtje achter te laten! ;)

Maar goed t is inmiddels al weer bijna twee weken geleden dat ik samen met Rachel naar Glasgow vloog. Hoewel, samen…Vanwege de locatie van werk en vliegveld, vloog ik van gatwick airport en Rachel van Luton. Gelukkig kwamen we bijna om dezelfde tijd aan op Glasgow airport,dus hoefde Rachel niet lang op mij te wachten!
Snel de bus opgezocht en naar het hotel vertrokken. We zouden de eerste nacht in “Hilton Glasgow” slapen en dan voor de tweede nacht naar “Hilton Grosvenor”. Natuurlijk weer even Hilton hotels uit proberen! ;)
Het hotel was wel indrukwekkend, maar deed een beetje over the top aan. We hadden wel een super kamer, lekker groot, en hoog met mooi uitzicht. Na nog even een tour du hotel, snel gaan slapen voor een early start de volgende dag. Natuurlijk weer een heerlijk ontbijtje ( hihi volgens mij noem ik die in al m’n stukkies! Degene die er ( nog ) niet van hebben kunnen genieten zullen zich wel afvragen wat het allemaal inhoud! ;) ) Daarna even naar de buren gelopen. De buren was het Marriott hotel. Een collega student van de CHN werkt in Glasgow in t marriott, dus gingen we even checken of dit het goede Marriott was. En jah hoor, hij stond netjes achter de receptie toen we binnen kwamen. Dus even bij gekletst en telefoon nummers uitgewisseld voor koffie later. Daarna snel richting het volgende hotel, om daarna Glasgow te gaan ontdekken. T tweede hotel vier zwaar tegen, en t ergste was nog dat we geen ontbijt zouden hebben op dag 2!

Aangezien we beide niets van Glasgow weten en we maar een klein beetje informatie uit Rachels boekje hadden kunnen halen, besloten we om Kris advies op t volgen en de tourbus te nemen. We hadden besloten bij welke stops we zouden uit de bus zouden en rond te kijken. Alleen…we waren zo dom om meteen de eerste te missen! Dus toen maar besloten om lekker te blijven zitten en Glasgow te bekijken vanuit de bus. En er was heel wat te zien! Veel oude mooie gebouwen, erg veel musea die er van buiten zo goed uitzagen, dat we al niet eens meer naar binnen hoefden! ;) Bij 1 stop er toch maar even uit: een hoge toren, van waar uit je een goed uitzicht over Glasgow zou hebben. De buschauffeur waarschuwde ons alleen dat het t geld niet waard was, dus toch maar niet! Dus wachten op de volgende bus. Gelukkig die kwam al snel en toen weer lekker onder uit gezakt door Glasgow scheuren. Toen kwam er 1 stop waar we er toch echt uit wilden. Tenement house. Een huis waar het er nog precies zo uit ziet als in “????”.
Erg leuk om te zien, en hoe alles verandert is in de laatste jaren. Daarna terug de stad in en Kris gebeld om wat te gaan drinken. Eerst wat gedronken in een hip café/bar achtig iets om daarna iets te gaan eten bij de Italiaan. Heerlijke pasta gegeten en daarna nog een super dessert. En toen was het tijd om weer richting hotel te gaan. Het hotel viel erg tegen qua kamer, ontbijt en service, maar gelukkig was er een behulpzame receptionist die mij wel wilde inchecken voor mijn vlucht de volgende dag, en ook nog mijn instapkaart op mijn kamer wilde afleveren!
Op zondag begonnen we met weer een stukje van de bustour, om nu toch onze eerste stop van zaterdag te pakken. En maar goed ook, want hier konden het oudste huis van Glasgow bekijken, de Glasgow Cathedral en een heel aparte begraafplaats op een heuvel (zie pics) Daarna snel door naar de bushalte om te vertrekken naar…: de whisky distellery. De busrit erheen duurde eeuwen, maar het was t waard. Het was een leuke rondleiding met een uitleg over hoe whiskey gemaakt wordt. Vraag me nu alleen niet om hier uit te leggen hoe het werkt, want k snapte er toch vrij weinig van….! Na nog een slokje whiskey geproefd te hebben ( wat is dat smerig zeg…no offense ;) ) snel weer in de bus terug, want we moesten weer richting hotel om daarna richting vliegveld te gaan. De busterugreis was gelukkig wat korter en meteen koffers gehaald en de volgende bus in. Ook deze bus nam een leuke d-tour, en dus ook nog wat van de omgeving gezien!

We waren beiden al ingecheckt, dus konden snel doorlopen op t vliegveld. Bij de gate aangekomen kon Rachel meteen in de rij gaan staan om te wachten op t boarden, en vrijwel meteen na dat zij vertrokken was kon ik bij dezelfde gate boarden. Gelukkig was ik als eerst on board, en zat ik dus op de eerste rij, aangezien het op Gatwick nog spannend zou worden of ik mijn trein zou halen. Gelukkig landde het vliegtuig wat eerder, en had ik dus tijd zat. Helaas reed er toen geen trein tussen Woking & Basingstoke,en duurde m’n terug reis nog iets langer dan gepland!

Maar uiteindelijk was het een super weekend!

En toen was het al weer twee weekjes later! Natuurlijk weer drukke weekjes hahaha! Gewoon m’n normale uurtjes gedraaid en op donderdag en zaterdag vorige week nog wat extra uurtjes meegepakt met twee partijen. Ik heb nu besloten om daar mee te stoppen, tot ze die afdeling een beetje op orde krijgen. De manager heeft geen flauw idee wat hij eigenlijk aan het doen is en dus verlopen deze partijen vaak erg chaotisch achter de schermen. Ik heb daarom maar aangeboden om te helpen op receptie als ze me nodig zouden zijn, want daar is weer iemand ontslagen, dus weer handen tekort! Ook hebben nog twee managers besloten ontslag te nemen, wat betekent dat in de 8 maanden dat ik hier nu ben, het complete management team, met uitzondering van de hotel manager over de kop is gegaan! Hilton olé! Het positieve nieuws is dan wel weer dat 1 van de managers mijn huisgenoot is die de 1 persoonskamer had, dus ik hoop dat ik die over kan nemen! :D

Afgelopen week nog lekker uit eten geweest met ons sales team and reservations team, aangezien we revenu team van hilton uk 2007 waren. Vraag met niet wat het precies betekent, maar t is zeker positief! Ook gister nog uit eten geweest voor een verjaardag, en nu zit hier ik hier heel braaf op zondag morgen achter m’n computer om aan m’n project te werken. Maar zoals Leonie mij gister vertelde, ben ik hard aant SOGen. Met andere woorden studie ontwijkend gedrag vertonen… Onder andere dit stukje typen… ;) Maar goed, er moet nu echt wat gebeuren, dus ik ga stoppen! Nog even de fotos erbij, en dat was dit het weer voor deze week!

Volgend stukkie hopelijk vanuit Barcelona! Yeah nog 11 nachtjes slapen!!!

Liefs Vera x

Ps. Tussendoor op zondag ook nog gevolleybald, waarvan ook een paar fotos!



  • 04 Mei 2008 - 09:54

    Marjon:

    Gelukkig, ik ben weer eens de eerste!!!

    Haai Veer,

    Ik vind wel dat jij die 1 persoonskamer in moet pikken. Als oudgediende daar..
    En over SOG: ik ben nu eigenlijk bezig met mijn portfolio:D:D
    Na ik spreek je hopelijk snel weer en dan weer eens wat langer hoor!!!
    Fijn weekend!
    Dikke kus Marjon

  • 04 Mei 2008 - 11:56

    Annemarie:

    Jaaaa nog 11 nachtjes, maar in die dagen heb je echt geen tijd hoor om een stukje te typen.... we krijgen het nog druk voor alle hotspots, shops, barretjes, restaurantjes en niet te vergeten zon & strand! x

  • 04 Mei 2008 - 14:26

    Pap En Mam:

    Zo we zijn weer op de hoogte voor zo ver we dat nog niet waren. Samen even de foto's bekeken en dan nog even je stukje uitprinten voor pap, kan hij het op zijn gemak nog even lezen!!we horen het wel als je een eigen kamertje bemachtigd hebt! liefs uit Emmeloord

  • 04 Mei 2008 - 15:59

    Irene:

    Ja nog 11 nachtjes ik kan niet wachten!!! en inderdaad dat stukje typen die je maar als je weer terug komt want we hebben daar in die 4 dagen echt geen tijd voor;)

    Kusje

  • 04 Mei 2008 - 17:14

    Vera:

    Maar meiden, ik moet wel even een extra land toevoegen aan m'n lijstje hier boven! Dus een heeeeeel kort berichtje dan?
    Kus

  • 05 Mei 2008 - 06:28

    Stanja:

    Hoi hoi!
    Glasgow klinkt zo saai, maar als ik zo jouw stukje lees, is het wel wat!
    Volgens mij heb je het nog superdruk de laatste maanden! Barcelona en A&D komen toch ook nog?
    Ik heb net een weekje vakantie achter de rug. Lekker zo min mogelijk gedaan en genoten van de zon. Helaas heb ik een aantal studenten die geen last hebben van SOG, dus ik moet ook nog wat portfolio's nakijken . . .
    Veel plezier verder!
    liefs van Stanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Vera

Na een aantal reizen over de wereld, ben ik voor nu weer even in Nederland aanbeland. Voor hoe lang, is nu de meest gestelde vraag! Het antwoord daarom is: een paar maandjes. Want het volgende avontuur staat al weer klaar! Een paar maandjes bij vriendinnetje Marjon op bezoek op Aruba lijkt me toch wel een zeer goed plan! Dus binnenkort weer nieuws! Liefs Vera x

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 54488

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 05 April 2009

Er lekker tussen uit op Aruba

20 Augustus 2007 - 01 Oktober 2008

Stage in Engeland

03 Februari 2006 - 09 Juli 2006

School in Afrika!

Landen bezocht: